Tipurile de angajați și cum poate influența brandul companiei ce fac ei în social media

Am scris textul de mai jos pentru Business Days. Dar am avut reacții atât de simpatice din partea unor cititori încât am zis că merită să dau această mostră de înțelepciune proprie (blink blink :D) și aici, pe blogul meu.

Dacă vă place și vouă, aveți dreptate. Căci textul nu a căzut așa din cer (deși, desigur, și inspirația are anumite surse, știți cum zic…), ci are la bază activitatea mea de peste 15 ani pe partea de consultant digital, mai ales în ultimii 6 ani cu agenția digitală Kooperativa 2.0.

Enjoy, deci. Căci aveți ce :D


În decembrie 2014, Înalta Curte de Casație și Justiție din România a decis că profilul privat de Facebook este, de fapt, spațiu public, pe motiv că este de ajuns ca unul din ”friends” să dea un share pentru ca ”secretizarea” să nu mai fie atât de… secretă.

A fost momentul în care foarte multă lume din zona de business a început să își pună probleme în ceea ce privește activitatea angajaților lor pe profilurile lor personale. Unii încă își mai pun probleme…

Din experiența mea de 15 ani de digital marketing (sub formele în care a evouat în toți acești ani), am învățat că, grosso modo, există aceste tipuri de angajați în relație cu social media.

Angajații care nu au activitate în social media

Aici discuția este simplă. Căci, practic, nu există această discuție. Oamenii aceștia au motivele lor să nu fie prezenți în social media și sunt slabe șanse să îi determini să o facă.

În cazul acestei categorii, chestiunea devine problemă cu cât funcția în organigrama companiei este mai importantă.

Pentru că, așa cum veți vedea mai jos, pentru generațiile tinere ce face ”șefa” sau ”șeful” în social media este un criteriu foarte important dacă să accepte un job sau nu.

Direct spus, pentru acești tineri, dacă potențiala lor șefă sau potențialul lor șef nu există în social media, este un motiv de ridicat sprânceana.

Pentru că, nu-i așa, ei nu concep ca cineva să nu fie prezent în social media decât – mare atenție la acest motiv pentru că este foarte periculos pentru brandul companiei! – are ceva de ascuns.

Angajații care au activitate în social media

Aici discuția este lungă. Dar o să o scurtez, simplificând lucrurile. Și o să vorbim, pe scurt, despre trei sub-categorii de angajați din această categorie.

Prima sub-categorie. Angajații safe. Care folosesc social media pe sistem de apă sfințită. Adică nici nu încurcă, nici nu ajută.

Sunt cei care pun poze cu copii, cu flori, cu pisici, mai dau share la niște motivaționale, la niște meme, ați înțeles ideea.

Recomandarea mea ar fi ca, pentru această categorie, să susțineți niște traininguri (noi facem asta la Kooperativa 2.0, deci dați un mail pe cursuri@kooperativa.ro ca să aflați mai multe) ca să înțeleagă ce tipuri de conținut să creeze pe canalele lor și cum poate să îi ajute acest conținut pe ei, ca branduri personale, dar și compania.

Din trainingurile pe care le-am făcut până acum pentru această categorie de angajați, pot să vă spun că rata de conversie, ca să îi zic așa, este cam de 25%. Adică, din 100 de angajați care vin la astfel de traininguri, cam 25 chiar aplică ce au învățat, uneori cu rezultate surprinzător de bune.

Pe ceilalți 75 nu prea ai cum să îi scoți din stilul lor de a face social media. Din păcate.

A doua sub-categorie. Angajații problematici. Din punct de vedere al social media. Care au păreri, luări de poziție, comentarii, atitudini care le pot face rău atât lor, pe partea de brand personal, dar mai ales companiei (cu care, de regulă, defilează chiar în profil).

Sunt cei care, de obicei, dacă le spui ceva în sensul de a le corija cât de cât comportamentul în online, sar ca arși și zic ”dar este dreptul meu să public pe profilul meu PERSONAL ce vreau, fără să se bage nimeni!”. Și au dreptate. Teoretic.

Practic, lucrurile se complică. Pentru că din ce în ce mai mult discutăm de niște social media policies, pe care angajații sunt cam îndemnați riguros (ca să nu zic obligați…) să le semneze și în care este foarte clar prevăzut în special ce să NU faci în social media.

Dacă nu există în companie social media policy, chestiunea se reduce la niște discuții cu respectivii angajați. Unii înțeleg că nu fac bine ce fac, alții nu. Și nu prea ai ce să le faci. Mă rog, să îi dai afară, in extremis, dar asta îți creează o problemă în companie, desigur.

Recomandarea mea este un workshop intensiv cu acești angajați, în care accentul să fie pus pe construcția de brand personal în social media. Am observat în timp că acesta este argumentul la care reacționează favorabil.

La fel, dacă vreți să apelați la expertiza noastră pentru astfel de workshopuri, dați un mail pe adresa cursuri@kooperativa.ro și povestim acolo mai multe.

Acești angajați își dau seama că un brand personal construit corespunzător îi ajută mult mai mult decât dacă doar își revarsă frustrările ”pe interneți”.

Și, abia după ce le-ai prins interesul cu partea de branding personal, aduci în discuție cum pot crea conținut în social media astfel încât să ajute și compania la care lucrează.

A treia sub-categorie. Șefii. Generic spus. De a căror prezență corespunzătoare în social media depinde mult dacă tinerii care vor (totuși…) să se angajeze acceptă sau nu jobul, cum ziceam mai sus.

Când am văzut prima dată, într-un studiu despre millennials, informații despre acest comportament al lor de verificat șefii în social media, am zis că ceva îmi dă cu virgulă. Pentru că era făcut world-wide și am zis că nu cred că se aplică și la noi în România.

Așa că am început să întreb lumea prin companiile de pe la noi. Și, surpriză (și nu prea…), aproape toți mi-au confirmat că așa se întâmplă: tinerii își verifică șefii în social media înainte de angajare.

Ciudat sau nu, aia e! Ca să adopt atitudinea bătrânului chinez. Asta este generația, cu materialul ăsta al ”clientului” trebe să lucrăm.

Ei bine, în workshopurile pe care le-am făcut în cadrul companiilor cu top managerii, reacția unanimă (și nu exagerez deloc când spun asta) a fost că, după workshop, toți au ajuns să respecte social media. De frică sau pentru că au văzut potențialul. Dar au ajuns să o respecte.

Din păcate, din ce am văzut până acum, mai puțin de 1 din 5 top manageri reușesc să devină branduri puternice în social media.

Din discuțiile cu ei, cel mai important argument contra prezenței lor pe rețele sociale este ”nu mai am timp și de așa ceva”. Un argument absolut de înțeles. De necontestat.

Pentru că, nu-i așa, la cât de ocupați sunt, asta le mai trebuia, să își aloce măcar o oră pe zi (pentru că acest ”buget” de timp este unul minim) pentru social media. Practic, ceva imposibil pentru cei mai mulți dintre ei.

După mai multe workshopuri în care ne-am lovit de această problemă, am încercat să găsim soluții.

Nu pentru a înlocui prezența lor personală în social media, nici pe departe așa ceva. Ci pentru a le oferi un set-up cât mai clar, care să le maximizeze timpul (atât cât îl au) pe care îl petrec în social media, aducând, astfel beneficii companiei pe (cel puțin!) zona de employer branding.

Soluțiile există. Dar, cum ziceam, sunt parțiale. Și oferă mai mult toolurile necesare top managerilor să economisească timp și resurse în activitatea lor din social media.

Restul depinde de ei. Întotdeauna. Și în business, în general, dar și în social media, în particular.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

4 thoughts on “Tipurile de angajați și cum poate influența brandul companiei ce fac ei în social media”

  1. Foarte interesant articolul si de actualitate.
    Atunci cand mi-am cautat un loc de munca am apelat la o mica ‘manevra’, am schimbat numele profilului de pe fb astfel incat sa nu contina numele de familie. Deci mao greu de gasit, nu imposobil.
    Ar ajuta si ceva sfaturi despre cum ar fi in regula sa arate un profil ok.
    Si intreb, cine defineste, cine stabileste ca un profil este ok si nu deranjeaza angajatorii? Ce criterii sunt? (glumind, numarul de poze cu pisici)

  2. Care este avantajul meu ca angajat sa fac reclama pe pagina personala firmei la care lucrez? Chestiile astea nu ar trebui sa fie recompensate/ platite??
    Si serios, in RO, citi posibili viitori angajati isi verifica viitori sefi pe FB, in conditiile in care este foarte putin probabil sa le stie numele si functia??

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.