#Infografic Ce, cum și cât media consumă mămicile din România. Well… :D

În ce măsură mamele românce accesează canalele media? Este sau nu deţinerea sau lipsa unui loc de muncă un criteriu important ce influenţează sursele lor de informare, subiectele de interes, timpul alocat informării zilnice şi device-urile utilizate?

Studiul „Working vs. Stay-at-home Moms’ Media Habits”, proaspăt lansat de Starcom Mediavest Group România a urmărit cât de mult diferă consumul de media în rândul celor doua segmente de mame din mediul urban şi care sunt particularităţile fiecărei categorii în accesarea canalelor media.

Particularităţile celor două segmente analizate

În România, 38% dintre femeile din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, sunt mămici cu copii de până în 14 ani. Până la vârsta de 29 de ani, procentul mamelor casnice, fie că sunt în concediu de maternitate sau au ales să nu lucreze pentru o mai lungă perioadă de timp, îl întrece pe cel al mamelor angajate. Odată cu vârsta de 30 de ani, numărul mamelor angajate creşte cu fiecare an care trece, atingând o proporţie stabilă de 75%, după vârsta de 40 de ani.

Mamele angajate au, în cele mai multe cazuri, studii superioare încheiate şi un nivel de educaţie ridicat, ceea ce le oferă un venit lunar mediu sau peste mediu. În 54% dintre cazuri, salariul lor este principala sursă de venit a familiei. Pe de altă parte, majoritatea mamelor care nu lucrează nu au studii superioare, locuiesc în oraşe mici şi au un venit lunar mediu sau sub medie.

Canalele media

Televizorul reprezintă principalul canal la care mamele neangajate apelează. 76% dintre acestea vizionează programe TV zilnic, petrec mai multe ore în faţa televizorului comparativ cu mamele angajate, având flexibilitate în a-şi organiza programul zilnic în funcţie de orele la care sunt difuzate emisiunile lor preferate. Conţinutul media consumat ajunge la aproximativ 217 minute zilnic. Celelalte canale de informare, precum radio-ul sau internetul sunt utilizate mai mult în scopuri de relaxare sau amuzament.

Mamele angajate consumă mult mai mult conţinut media prin radio, ziare, reclamele din mijloacele de transport în comun sau internet. În medie, acestea ascultă radio zilnic, aproximativ 175 de minute, în comparaţie cu mamele care stau acasă, unde media ajunge la 151 de minute zilnic.

Astfel, mamele care lucrează sunt mai expuse conţinutului media prin radio, mult mai receptive la reclamele şi debate-urile din cadrul emisiunilor difuzate şi se bazează pe informaţiile primite prin această sursă în formarea sau întărirea propriilor opinii. Ele recurg la răsfoirea revistelor pentru a se relaxa, majoritatea formându-şi un ritual din a citi presa în fiecare zi.

Deşi timpul petrecut online este considerabil mai scurt pentru mamele casnice, în cazul consumului de internet de pe mobil, diferenţele se egalizează – ambele categorii de mame petrec un numar similar de minute pe zi.

Mamele angajate au preferinţe clare în ceea ce priveşte posturile radio (Kiss Fm, ZU, Europa FM, Radio 21, Magic FM), în comparaţie cu cel de-al doilea segment de mame, care nu au un post radio favorit, ascultand radio doar pentru muzică şi într-un procent mai mic.

În ceea ce priveşte posturile TV preferate, Pro TV şi Antena 1 se regăsesc printre alegerile ambelor categorii. În timp ce mamele care lucrează urmăresc mai mult posturi culturale, de filme sau ştiri (Prima TV, National Georgaphic, Pro Cinema sau Antena 3), mamele nelucrătoare preferă posturile care difuzează programe de genul romance sau entertainment (Kanal D sau Acasa TV). Evident, vizionarea serialelor se regăseşte mai mult în rândul mamelor care stau acasă, datorită programului flexibil de care dispun.

Frecvenţa cu care mamele românce accesează zilnic internetul

Mamele angajate folosesc internetul de pe PC în procent de 80% faţă de 70%, reprezentat de mamele casnice. De asemenea, mamele angajate folosesc smartphone-ul cel mai des în drum spre locul de muncă, pentru a ţine legătura cu familia, pentru a ţine pasul cu noile ştiri şi pentru a accesa site-uri educaţionale şi de călătorii. Smartphone-ul este prezent în rândul mamelor care stau acasă în special pentru amuzament sau relaxare (clipuri video, fotografii, jocuri online sau apeluri video prin diverse aplicaţii).

În ciuda faptului că cele două categorii analizate în acest studiu dispun de un program zilnic diferit, atât mamele casnice, cât şi cele angajate au aceleaşi interese când vine vorba de principalele subiecte căutate în presa scrisa. Majoritatea subiectelor se focusează pe familie şi pe bunăstarea acesteia – alimentaţie, sănătate sau educaţia copiilor.

Diferenţa stă însă, în volumul de titluri citite: mamele care nu lucrează citesc în mare parte reviste săptămânale, în timp ce mamele angajate caută un mix de informaţii extrase din mai multe tipuri de publicaţii.

Informațiile fac parte din studiul „Working vs. Stay-at-Home Moms’ Media Habits” și se bazează pe date provenite din SNA Focus. Grupul-țintă analizat este reprezentat de mamele din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 ani și cu copii de până la 14 ani în gospodărie.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.