Copii fără jucării şi jucării fără copii

În urmă cu ceva vreme, am fost, alături de extraordinarii oameni de la Salvaţi Copiii, în nordul Moldovei, unde am vizitat nişte familii, care trăiau într-o sărăcie cumplită (dar demnă!), beneficiare ale unor programe derulate de aceşti extraordinari oameni. Am trăit multe momente emoţionante acolo, care au oscilat de la bucurie că văd atâta omenie în oameni la revoltă cumplită împotriva unei ţări care îşi striveşte oamenii, reducându-i la statutul de CNPuri.

Mi-a rămas în minte şi în suflet (şi nimeni şi nimic nu o să poată să mi le scoată de acolo) povestea unui băieţel de 9 ani, care avea o singură jucărie. Atât, o singură jucărie. Un Moş Crăciun jerpelit, pe care noi l-am fi aruncat demult la gunoi. De altfel, la gunoi, la groapa de gunoi, l-a găsit şi el. Şi l-a adus acasă, l-a curăţat cum a putut. Şi se joacă, dar rar. Pentru că nu vrea să îşi strice singura jucărie.

Îmi aduc aminte că am ieşit brusc din bojdeuca în care am aflat povestea, ca să nu îmi vadă ceilalţi lacrimile din colţul ochilor. Pentru că bucuria copilului, care ne povestea cu atâta drag despre unica jucărie pe care o are contrasta îngrozitor cu realitatea noastră, a celorlalţi. Şi pentru că am simţit o vină îngrozitoare…

Vă spun toate acestea pentru a pune într-o perspectivă mai de coracon una din cele mai frumoase iniţiative când vine vorba despre copii şi jucării: campania Jucăriilor de Pluş, derulată de IKEA Foundation, în parteneriat cu UNICEF și Salvați Copiii. Vă invit să citiţi mai mult despre ce înseamnă această campanie. Şi să vă implicaţi în ea, cum puteţi. Cu gândul la acel Moş Crăciun jerpelit din povestea de mai sus…

Vă mai spun că, pentru prima oară de când această campanie există, IKEA lansează o competiție pentru copiii din întreaga lume. În fiecare magazin IKEA, într-o zonă dedicată, copiii mai mici de 12 ani sunt invitați să deseneze jucăria perfectă. Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, părinții vor înscrie desenele în competiție, iar Compania IKEA va alege, la nivel global, 10 desene pe care le va transforma în jucării adevărate, în ediția următoare a campaniei Jucăriilor de Pluș (noiembrie 2015 – ianuarie 2016).

campania jucariilor de plus 1campania jucariilor de plus 2campania jucariilor de plus 3

Campania Jucariilor de Plus_4

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

3 thoughts on “Copii fără jucării şi jucării fără copii”

  1. Of, of, prea mulți copii sunt în această situație ca copilul de care ne spui tu :( , și totuși am putea face împreună multe, dacă ar fii mai mulți care să dorească să ajute. Multă sănătate

  2. Pingback: Cele 49.453 de jucării de pluș sau cele 49.453 de gânduri de bine - Cristian China Birta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.