Zilele trecute m-am sunat o amică dintr-o agenţie şi m-a întrebat dacă merită să participe la Social Media Snow Camp. I-am răspuns, jumate caterincă, jumate serios că „nu, nu merită, noi toţi ăia care ne ducem acolo ne ducem pentru că aşa zice Marta şi pentru că avem căcălău de timp liber şi nu prea avem treabă, aşa în general”. A râs şi a zis „ok, gata, am înţeles, vin şi eu!„.
Cu ea a fost uşor, pentru că tipa e profi şi înţelege mult din puţin #casăzicaşa. Totuşi, discuţia cu ea mi-a înfipt o nedumerire de un retorism teoretic acut, dar practic nu prea retorism: există oameni care chiar nu înţeleg care ar fi avantajele să participi la o ispravă precum Snow Camp. Deşi altora aceastea li se par evidente şi foarte diversificate.
Aşa că, în nemărginitul meu prozelistism 2.0 asumat şi practic cu o sârguinţă aproape religioasă, am decis să fac decalogul de mai jos. Care se aplică (ştiţi că îmi place să vorbesc aplicat, nu din manuale) la Snow Camp, dar care, prin luat la pilă de către fiecare dintre voi în parte după cum vă lasă feng shuiul şi zenul personal şi profesional, poate fi aplicat şi în cazul altor evenimente de gen.
Decalogul prezenţelor la tabere 2.0 gen Social Media Snow Camp
1. Nu veni la Snow Camp dacă nu vii în calitate de om. Aşa de tare nu mă interesează funcţia ta, de nu pot să găsesc îndeajuns de multe cuvinte să îţi explic. Bine, acum nici să o dăm în ezoterisme absolute. Adică evident că tu vii acolo pentru că eşti reprezentant al unei companii sau agenţii, dar dacă vii doar ca o carte de vizită greşeşti. Rău.
2. Nu veni la Snow Camp dacă nu ştii ce vrei. Căci „mă duc şi io ca să nu stau acasă” sau „mă duc pentru că mă trimite şeful” nu sunt motivaţii, sunt pretexte, ceea ce, fireşte, este o altă mâncare decât ciorba 2.0. Eu zic, atâta cât mă pricep la de astea, să îţi stabileşti clar măcar un obiectiv – gen „să vorbesc cu Chinezu să îl înţeleg mai bine„#aroganţă – şi să tragi tare să-l atingi. Eu, spre exemplu, am 7 obiective pentru acest Snow Camp. Nu vă spun care, fireşte, dar vă asigur că o să mi le ating la modul corespunzător.
3. Nu veni la Snow Camp dacă nu eşti dispus 1. să asculţi răcnetele noastre la karaoke 2. eşti dispus(ă) să răcneşti alături de noi la karaoke :D
4. Nu veni la Snow Camp dacă nu le ai cu râsul. Mi-e greu să cred că există astfel de oameni în branşa asta, dar no, io mi-am făcut datoria să vă spun. Căci la Snow Camp se râde. Grav. Acut. Masiv. Şi unii de alţii, dar şi împreună.
5. Nu veni la Snow Camp dacă nu eşti pregătit să pleci de acolo cu ceva. În primul rând fireşte, să îţi atingi obiectivele alea despre care vorbeam la punctul 2. Dar mai pot fi şi nişte notiţe pe care le iei în timpul prezentărilor, nişte vorbe de duh care se spun acolo, nişte poze compromiţătoare (:D) cu unii dintre participanţi, orice. Ideea pe care atât de stângaci reuşesc să o scot la înaintare este, de fapt, asta: să vii cu mindsetul pregătit să primeşti.
6. Nu veni la Snow Camp dacă nu eşti pregătit să aduci ceva acolo. Păreri ferme despre ce se discută, întrebări la obiect despre una sau alta, studii de caz, expertiza ta pe domeniul pe care eşti expert (dăh), un zâmbet, o vorbă bună. Pentru că, ţi-o spun direct: #asteaaşasefac.
7. Nu veni la Snow Camp dacă ai „îngrozitor de multă treabă” şi ştii că tot ce vei face va fi să stai cu nasul în laptop în timpul sesiunilor şi să stai în cameră în timpul în care noi, ceilalţi, facem ce trebe să facem într-o astfel de tabără, adică să ne cunoaştem mai bine şi, fireşte, să ne distrăm. Hai să ţi-o spun altfel, cu aroganţa-mi funciară: dacă ar fi să facem un campionat al treburilor pe care le-am avea de făcut, eu aş candida cu şanse reale la titlu. Dar nu o să mă vezi stând cu nasul în laptop. Pentru că am venit la Snow Camp ca să, printre alte, îmi ating obiectivele de la punctul 2.
8. Nu veni la Snow Camp dacă nu eşti pregătit să faci follow up. Sigur, fiecare înţelege ce vrea din asta şi acţionează pe cale de consecinţă #cumarveni. Şi ca să vă dau câteva suave exemple, vă spun că eu personalmente am făcut follow up de ăsta după fiecare Snow Camp la care am participat. Şi vă ma spun doar aşa ca să vă fac poftă că după fiecare Snow Camp am rămas cu cel puţin o relaţie beton într-o agenţie sau companie. Apropo de obiective urmărite.
9. Nu veni la Snow Camp dacă nu te simţi în stare să aplici ce înveţi acolo. Căci la Snow Camp, dincolo de karaoke, bere şi alte dixtracţii corespiunzătoare, se învaţă. Toţi învăţăm acolo, de la organizator la cel mai deştept om din univers. Şi învăţăm pentru că venim setaţi să învăţăm şi să facem ce am zis la punctul 5.
10. Nu veni la Snow Camp dacă nu ai bifat măcar 6 din cele nouă puncte de mai sus. De fapt, ştii ce? Haide! Ca să îţi arătăm cum să le bifezi şi pe celelalte :D
7 thoughts on “Decalogul prezenţelor la tabere 2.0 gen Social Media Snow Camp”
Poza din finalul articolului…….”pentru asta exista mastercard”.
Zici ca te-ai bagat la colt, ca sa ai si tu o clipa de ragaz, dar te-au prins si acolo :))))
Imi pare rau ca nu sunt acolo si la aceasta editie, poate data viitoare :) Have fun!
Si berea, dle? Berea?
Tudor, berea este in cutiile de langa el, #zicsieu ca nu am ajuns pana acum acolo :)
Aș mere, dar îi cam rece pe acolo :D ,așa o zis Groparu :D .Multă sănătate
Tudor, Robert
Bre, berea e inclusa, precum TVA, ma intelegeti, nici nu se mai face vorbire despre ea pentru ca stim ca este acolo :D