Studiu exclusiv: ce vor românii de la branduri în social media

Dacă ați încruntat sprânceana sau, după caz, ați zâmbit ironic atunci când ați văzut faza cu ”studiu exclusiv” din titlu, hai să vă spun care-i faza: chiar este un studiu exclusiv. Pentru că a fost realizat special pentru blogul meu de specialiștii de la Questia, agenție independentă de cercetare de piață.

Menționez că puteți primi free of charge studiul integral dacă dați un mail la andreea.nedelcu@questiagroup.com, eu doar vă dau mai jos câteva concluzii din acest studiu, pe care le condimentez un picuțel cu comentariile mele. Chiar vă rog să dați mail să primiți studiul, o să vedeți acolo niște rezultate care o să vă facă să ridicați un pic sprânceana. În plus, puteți primi și răspunsuri și clarificări, dacă aveți întrebări sau nelămuriri, de la specialiștii Questia.

Eu mă voi opri doar asupra a trei dintre multele concluzii ale studiului, pe care concluzii le-am ales pentru că îmi dau, practic, apă la moară când vine vorba despre ce propovăduiesc eu atât în ceea ce facem la agenția iscusită de social media Kooperativa 2.0, cât și când mai țin workshopuri sau trainiguri în companii sau când mai am speechuri pe la tot felul de evenimente, și anume:

Dragi branduri, încercați din răsputeri să înțelegeți ce vor clienții voștri de la voi în social media.
Altfel s-ar putea să vă strofocați degeaba.

Apropo de branduri și social media, am început să scriu la ”Decalogul unei campanii cu bloggeri”, vă recomand să vă abonați la newsletterul meu sau să stați aproape, o să vă fie util ce am a vă spune :)

Ce vă spun mai jos s-ar putea să ajute în acest sens. O să vă spun exact întrebările, așa cum au fost formulate în sondaj și răspunsurile repondenților. Again, sunt doar trei concluzii desprinse din acest studiu, dați mail la andreea.nedelcu@questiagroup.com ca să primiți free of charge studiul integral.

Întrebare: Care sunt lucrurile care contează cel mai mult pentru tine atunci când te gândești la canalele de social media ale diverselor mărci/produse? Mai multe variante de răspuns)

Partea de CSR este, de cele mai multe ori, o uluială perpetuă pentru mine. De ce? Pentru că – simplu spus, dar fără nici o încercare de generalizare – ce face brandul pe CSR este în enorm de multe cazuri cel mai fain lucru pe care brandul respectiv poate să îl vândă. De ce, pentru numele zeului 2.0, bugetele pentru promovarea acțiunilor, raportului, informațiilor de CSR sunt de regulă egale cu zero? Sau bugete foarte mici, dacă le pui comparativ cu alte zone spre care s-a alocat buget. Vă rog să îmi explicați, dacă puteți. Pentru că asta este o mirare a mea de niște ani buni încoace.

Personal, aș înțelege dorința consumatorilor pentru conținut legat de evenimente mai degrabă asta ca pe un îndemn ca brandurile să fie mai în actualitate și mai în context, inclusiv pe zona de reacții și/sau de implicare în sau de poziționare în raport cu anumite evenimente. Sigur, din perspectiva brandului, de multe ori aceste evenimente nu au legătură directă cu brandul, așa că – într-un mindset din care aș vrea să văd că ies cât mai mulți responsabili de brand – ”ce treabă să avem noi cu așa ceva?”. Ideea este una foarte simplă: tu, ca brand, poate că nu ai treabă, dar consumatorul brandului tău are treabă. Așa că, pe sistemul prietenul prietenului meu este prietenul meu, vă las să vă gândiți un pic la ce am zis eu acilea.

Întrebare: Care sunt lucrurile pe care le apreciezi cel mai puțin la canalele de social media ale diverselor mărci/produse? (Mai multe variante de răspuns).

Din ”salba” de nemulțumiri pe care le puteți vedea mai jos, am selectat pentru comentariu doar două. Evident, aș putea susține o conferință pentru fiecare dintre nemulțumirile de mai jos, ne-am lovit și ne lovim de ele permanent în ce facem pentru clienții noștri pe zona de social media la Kooperativa 2.0.

Brandurile urmăresc să ascundă ceva. Partea cu ștergerea comentariilor este cea mai frustrantă, de aceea iese în față. Analiza despre comentariile șterse tebuie făcută de la caz la caz. Experiența ne arată că unele branduri chiar greșesc ștergând comentarii după niște criterii care nu au nimic de-a face cu social media policy a brandului (mă rog, unele branduri nici nu au așa ceva), moment în care întrebara vine firesc: în funcție de ce criterii decizi să ștergi niște comentarii, pe ce te bazezi, vorba personajului? Privit din perspectiva comentatorului, el vede doar că brandul i-a șters comentariul, în vreme ce alte comentarii – ”care erau fix la fel cu ce am zis eu!” – sunt bine, merci la locul lor, neșterse. Iar asta creează niște frustrări masive. Și, în mare parte, de înțeles.

În social media oamenii reacționează cu brandurile pentru că este comunicarea cea mai directă și singura formă în care – extrem de important! – consumatorii pot să fie emitenți de informație, nu doar receptori.

Brandurile folosesc prea multe htaguri. Nu este printre cele mai mari nemulțumiri, dar este una care, pentru un responsabil cu comunicarea brandului în social media, ar trbuie să ridice niște semne de întrebare. Și o concluzie care, din păcate, pentru mulți social media something nu este de la sine înțeleasă: poate că oamenii din care îți urmăresc brandul în social media sunt proști (așa cum mulți, oh, consideră, greșind fabulos), dar sunt proștii tăi. Care, din când în când, îți arată nu doar că nu sunt proști (#băejnebun #lumeanumaivreahtaguri #csfncsf), ci că uneori a-i asculta în ce au de spus este cea mai bună dovadă că tu nu ești prostul. Și mă opresc aici cu această dură (pentru cei care nu au înțeles ce am vrut să zic, desigur) concluzie.

Întrebare: Care dintre următoarele lucruri ți se par că lipsesc de pe canalele de social media ale diverselor mărci/produse? (Mai multe variante de răspuns)

În primul rând, oamenii vor informații despre promoții și reduceri. Mie nu îmi place dorința asta a lor, dar practic lucrăm cu ceea ce multe branduri au construit (greșit, total greșit, din punctul meu de vedere): asumarea reducerilor și a promoțiilor permanente ca valoare a brandului (uneori chiar suprapunerea peste întreg brandul!). Nu insistăm acum asupra acestei chestiuni, analiza este amplă și, din multe puncte de vedere, dureroasă. Dar rețineți că lumea, dacă tot i-ați obișnuit cu reduceri și promoții, vrea informații despre așa ceva. Și acum analizați ce se întâmplă în ce faceți în social media și de câte ori NU le-ați oferit informații despre reducerile sau promoțiile pe care le aveați în derulare. Well…

Aș însuma răspunsurile de pe locul 2 și 3. Pentru că, în esență, mie cele două răspunsuri împreună îmi zic așa: ”dragă brandule, dă-mi mai mult conținut serios, structurat, cu valoare mare documentară, nu doar poze frumoase și citate aspiraționale”. Adică genul de conținut care costă să îl produci și să îl promovezi. Dar lumea vrea așa ceva. Pentru că le aduce beneficii. Iar consumatorii urmăresc brandurile în social media pentru că vor să obțină beneficii de la ele. Punct. Putem povestim vreo 5464 de zile pe tema asta, dacă vreți. Dar, trust me, așa este. Și vă mai zic ceva: cea mai bună modalitate de a crea astel de conținut este să activezi influencerii potriviți pentru asta.

Cam astea au fost concluziile pe care am vrut să le scot în față din studiul realizat de specialiștii de la Questia. Studiu pe care puteți să îl primiți free of charge dacă dați mail la andreea.nedelcu@questiagroup.com.

În studiul integral o să găsiți și metodologia (eșantionul a fost de 977 respondenți), răspunsurile lor despre ce fac bine brandurile în social media și ce fac rău, care sunt sursele de informare preferate despre branduri, pe ce canale de social media urmăresc brandurile, care sunt industriile urmărite de consumatori în social media și altele.

Succes în a înțelege ce spun consumatorii voștri și în a aplica ce ați înțeles din ce spun ei :D

Photo by Lukas Blazek
xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

6 thoughts on “Studiu exclusiv: ce vor românii de la branduri în social media”

  1. Bine ar fi daca „brandurile” ar arunca un ochi pe aici si n-ar trai intr-un turnulet propriu. Pun ghilimele pt ca, cel putin pt mine cei care hotarasc ce se pune pe social media&all, sunt oameni pe care imi place sa-i separ de brand in sine.
    Foarte util studiul! Multumim pt e-mail. Astept sa-l primesc si eu :D
    Ma incanta mult partea cu responsabilitatea sociala.

  2. Ce e interesant la al doilea grafic e că multe dintre ele se leagă: dacă „postează prea des același conținut” (mix între 1 și 10) e clar că strategia lor e una mai mult decât proastă. Iar dacă își fac „prea multă reclamă” și bagă și „multe hashtag-uri”, e clar care e rezultatul final. Atât pentru ei cât și pentru utilizator.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.