Ce-și doresc top influencerii de la branduri în 2019

Am realizat împreună cu colegii de la Kooperativa 2.0 un studiu pe 153 de top influenceri. Dacă vreți studiul integral, intrați aici și cereți-l, colegii mei o să vi-l trimită cât de repede.

Eu vreau doar să intru un pic în una din concluziile care se desprind din acest studiu. Căci la întrebarea ”Care crezi că este principalul lucru pe care ar trebui să-l schimbe brandurile în comunicarea cu influencerii în 2019?”, răspunsul de pe locul I a fost ”Să realizeze campanii pe termen lung cu influenceri, nu doar campanii punctuale”.

Așa, ca să mă laud un pic pe partea de cât sunt de bun la analiza de piață pe influencer marketing, am o grămadă de martori din industrie care să confirme că zic de cel puțin vreo 2 ani de zile că vine acest moment al ceea ce eu numesc (nu prea creativ, dar tocmai de aceea clar înțeles) oboseală activă a influencerului. Să vă explic.

Fenomenul influencer marketing există de vreo 10 ani ca lumea pe piață. Bine, la începuturi influencerii erau bloggerii. Apoi au venit cei care au început să aibă succes pe Facebook (pe cont personal sau pe pagini gen ”România frumoasă” sau celebrele rețete de tot felul), apoi celebrities, care au înțeles că pot să vândă și ce fac în social media, pe lângă ce fac ele în viața ”civilă”, apoi vloggerii, apoi instagramerii și tot așa.

În ceea ce mă privește, definiția influencerului este cam așa:

Influencer înseamnă nu că ai 3498 de catralioane de urmăritori, ci că reușești să îi activezi pe acești urmăritori într-o campanie comercială, în așa fel încât să aducă beneficii brandului care te plătește. Asta te face influencer.

Între toți cei care sunt (sau unii doar își trec pe cartea de vizită așa…) influencerii, există cei vreo 20% care trag înspre ei cam 80% din beneficii (a se citi contracte cu branduri). Cum este în multe piețe, de altfel, unde long tailul este atât de lung încât aproape nu mai este tail, ca să zic așa.

Ei bine, între acești 20% există mulți care fac meseria asta de multă vreme. Și care au ajuns în acel stadiu pe care eu îl numesc oboseală activă de influencer. Care oboseală, pe scurt, înseamnă exact concluzia din studiul despre care vă spuneam: mulți dintre ei își doresc relații de lungă durată cu brandurile în locul celor punctuale.

De ce simt asta influencerii? Explicația este mai umană decât le place celor care o ard cu teoria conspirației. Și este o explicație umană. În dublu sens: pentru confort și pentru bani. Să vă explic.

Influencerii vor colaborări pe termen lung pentru confortul lor

Așa cum vă ziceam și în articolul ”De ce nu vă răspund bloggerii fruntași la mailuri” (înlocuiți bloggeri cu influenceri și tot aia e), mulți dintre cei care fac meseria asta de ani de zile pur și simplu s-au săturat să piardă vreme și timp și alte resurse (enervările și frustrările costă în excelul oricărui influencer) cu baletul ofertărilor și al refuzului și al mirositului reciproc de perciuni, pardon my French.

Ei ar vrea, în locul acestor enervante irosiri de resurse, să lucreze pe termen lung cu mai multe branduri (pe categorii diferite, desigur, adică nu promovezi două beri în perioada aia așa cum nu promovezi două bănci). Pentru că le oferă mai mult confort. Mai multă siguranță. Mai multă relaxare.

În plus, așa cum ziceam în acest articol, atunci când tu, ca brand, lucrezi mai mult timp cu un influenceri și totul merge ok, s-ar putea să se întâmple acea mult dorită chimie între brand și influencer, care înseamnă multe lucruri, toate bune, inclusiv că influencerul livrează extra, că vine cu propuneri, că ia apărarea brandului, la o adică, bref aur curat pentru brand.

Influencerii vor colaborări pe termen lung pentru mai mulți bani

Ei bine, ajunși în acest punct al discuției, simt intens cum mulți dintre voi, care vă ocupați într-un fel sau altul de promovarea unor branduri, ridicați sprânceana și vă întrebați mirați: ”cum adică mai mulți bani, ar trebui să fie mai puțin pentru că vorbim despre o perioadă mai lungăm, deci influencerul ar trebui să îmi dea discount?!”.

Nope, stimabililor, este fix invers. Adică logica de discount pentru că lucrezi cu influencerul pe termen mai lung (deci cumperi mai multă cantitate de influență) nu se aplică aici. Dimpotrivă, costurile cresc. Să vă explic.

Să zicem că vrei să semnezi cu un influencer contract de exclusivitate pe 1 an. Adică pe categoria bere, luată ca exemplu, nu mai are voie să lucreze în acel an cu alt brand de bere. Buuuuun, să defalcăm un pic costul total al influencerului în acest caz.

Costul colaborării

Am zis-o simplu, să nu ne complicăm. Adică rate-cardul influencerului pentru – depinde – articol pe blog, status pe facebook, story pe Instagram, prezență la eveniment, sesiune foto etc. Înmulțit cu de câte ori ai nevoie să facă asta și, voila, influencerul îți face costul.

Costul blocării categoriei

Acum am zis-o și mai simplu. Adică pe influencer în costă faptul că timp de 1 an de zile cât durează contractul cu brandul de bere X, el nu mai poate scoate bani – pe românește spus – de la nici un alt brand de bere.

Ideea aici fiind una deja validată în piață: există mari șanse ca un brand de bere Y să vină în decursul unui an cu o campanie din care influencerul cu pricina să facă și mai mulți bani decât de la brandul X. Așa că, practic, acest risc influencerul în contabilizează într-un cost.

Costul lipirii de brand

Orice influencer care a fost brand ambasador pentru un brand pentru o perioadă mai lungă (de minimum 1 an) o să îți spun așa: ”degeba s-a termina contractul eu cu brandul de bere X pe 1 februarie, că io până prin decembrie nu am mai primit nici o ofertă de la alt brand de bere”.

Explicația: piața încă îl ”lipește” pe influencer de brandul de bere X încă multe luni. Asta se întâmplă (are logică, dar nu insistăm acum). Mai ales atunci când colaborarea cu brandul X a fost una mișto, atunci perioada asta de ”lipire” crește, tocmai pentru că asocierea a fost de mare angajament, deci și ”lipirea” mai vârtoasă. Această ”lipire” este un cost pentru influencer.

Aveți, așdar, trei costuri în unul singur. Tocmai de aceea colaborarea pe termen lung cu un influencer costă mai mult.

Acestea fiind zise, dau cuvântul brandurilor. Mai bine zise, le dau prilej de cugetare. Pentru că discuția despre colaborare pe termen lung cu influencerii este foarte complicată. Iar practica și mai complicată.

Pentru că foarte multe lucruri pot merge rău. Poate nu alegi influencerii cum trebuie, poate nu reușești să îi activezi cum trebuie (adică să scoți maximum din colaborarea cu ei). Poate pur și simplu ai crezut că sunt mai serioși și mai potriviți pentru brandul tău, dar în realitate nu sunt.

Sunt foarte multe de ”poate” în această ecuație. De aceea eu recomand discuția cu o agenție. Nu zic neapărat de noi, Kooperativa 2.0 (deși nu ar fi rău să ne puneți și nouă o întrebare pe office@kooperativa.ro, știți cum zic), dar orice altă agenție care are deja un istoric de niște ani buni în lucrul cu influencerii.

Pentru că o simplă discuție (atenție, însă, la limita dintre discuție și consultanță) s-ar putea să te ajute, în esență, să nu arunci banii brandului pe fereastră. Ceea ce nu vă doresc de nici o culoare…

În aceeași direcție de cugetarea pe tema influencer marketing, vă recomad să citiți acest decalog. O să înțelegeți mult mai multe și mai bine. Și, #DacăE, o să și aplicați :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.