Hai că mi-ați dat de m-ați julit…
Dar ce-mi place că sunteți contemporani cu mine, jur!
V-am provocat să ziceți cu ce branduri mă asociați pe mai multe categorii: bere, bănci, asigurări, auto, cosmetice și supermarketuri. Și a ieșit o mică mare nebunie.
Dacă ar fi să construiesc un enunț în baza asocierilor pe care le-ați făcut în ceea ce mă privește cu brandurile pe fiecare categorie în parte și aș lua liderii menționărilor la fiecare categorie, enunțul ar suna așa:
Cristian China-Birta este cineva care bea Ursus, conduce o Toyota, are cont la BT, este asigurat la Allianz, cumpără de la Mega Image și folosește Gerovital.
Nope. NU este așa :)
Singurele două chestii în care mă regăsesc sunt că, într-adevăr, cumpăr mai mult de la Mega Image (dar din rațiuni de comoditate, că e aproape) și că, printre muuultele asigurări pe care le am, am una și la Allianz. Bine, și că din când în când mai bag niște Ursus (dar în cantitați muuuuult mai mici decât alte beri).
Mi se pare fascinantă asocierea pe care au facut-o oamenii cu brandurile în ceea ce mă privește. Că doar de aia am și lansat provocarea. Să văd cum mă percepe lumea în raport cu niște branduri consacrate. Căci percepția asupra brandului nostru personal se formează inclusiv prin asocierea cu alte branduri.
Spre exemplu, să luăm cazul Toyota. Brand cu care m-au asociat cei mai mulți. Când i-am întrebat de ce, răspunsul cumulat a fost cam așa: pentru că ești de încredere, cu multă tehnologie și te adresezi tuturor. Uau… Ce faine asocieri…
I-am întrebat și de ce Mega Image. Răspunsul: pentru că ești scump, dar tot timpul deschis să ajuți clienții. Uau…
Cât despre asociarea detașată cu BT, am o bănuială: cum sunt mare fan McLaren (de peste 20 de ani!) și cum BT a anunțat că devine partenerul echipei de Formula 1 pentru cursa de la Budapesta, poate oamenii le-o fi asociat. Bine, ajută și accentul meu ardelenes, desigur (deși am deja vreo 30 de ani de stat în București…) :D
Ideea experimentului nu era, cum bine au înțeles cei mai mulți care au comentat, să ghicească ce branduri folosesc eu. Că unii mi-au și zis ”știu că ai Mercedes (între timp am trecut pe MBW…), dar…”. Au înțeles, deci, foarte bine: ideea era să văd cum ce am reușit eu să transmit ca valori ale brandului meu personal se ”pupă” cu anumite valori ale unor branduri comerciale. Și a ieșit ce a ieșit. Mie mi se pare fascinant ce a ieșit…
Pe lângă faptul că mă ajută pe mine personal să înțeleg mai bine cum să rafinez mesajele pe care le transmit despre brandul personal, mă ajută ENORM să mai iau la pilă programul de construcție de brand personal pe care l-am lansat recent. Știam deja, oricum, că asocierea cu alte branduri ajută enorm sau încurcă la fel de enorm construcția de brand personal. Dar acum înțeleg și mai bine. Și mai multe. Motiv pentru care vă mulțumesc la modul corespunzător.
Mai jos ai, dacă te interesează, clasamentul pe fiecare categorie. Mă rog, Top 3 la fiecare. Că mi-a fost lene să le scriu pe toate celelalte, știi cum zic… :D
Așadar, brandul Cristian China-Birta a fost asociat cu…
Bere
81 de menționări a 32 de branduri, din care:
Ursus – 12 menționări
Nenea Iancu, Zăganu – câte 6 menționări
Auto
71 menționări a 25 de branduri, din care:
Toyota – 12 menționări
Dacia – 10 menționări
Mercedes, Volvo, BMW – câte 6 menționări
Bănci
79 de menționări a 13 branduri, din care:
BT – 28 menționări
ING – 20 menționări
BCR – 9 menționări
Asigurări
67 menționări a 14 branduri, din care:
Allianz – 26 menționări
Groupama – 11 menționări
NN – 8 menționări
Supermarketuri
74 menționări a 15 branduri, din care:
Mega Image – 20 menționări
Lidl – 16 menționări
Carrefour – 10 menționări
Cosmetice
51 menționări a 21 de branduri, din care:
Gerovital – 14 menționări
Nivea – 10 menționări
1 thought on “Studiu de caz: cu ce branduri mă asociază oamenii”
Interesant…