Studiu de caz: cu ce branduri mă asociază oamenii

Hai că mi-ați dat de m-ați julit…

Dar ce-mi place că sunteți contemporani cu mine, jur!

V-am provocat să ziceți cu ce branduri mă asociați pe mai multe categorii: bere, bănci, asigurări, auto, cosmetice și supermarketuri. Și a ieșit o mică mare nebunie.

Dacă ar fi să construiesc un enunț în baza asocierilor pe care le-ați făcut în ceea ce mă privește cu brandurile pe fiecare categorie în parte și aș lua liderii menționărilor la fiecare categorie, enunțul ar suna așa:

Cristian China-Birta este cineva care bea Ursus, conduce o Toyota, are cont la BT, este asigurat la Allianz, cumpără de la Mega Image și folosește Gerovital.

Nope. NU este așa :)

Singurele două chestii în care mă regăsesc sunt că, într-adevăr, cumpăr mai mult de la Mega Image (dar din rațiuni de comoditate, că e aproape) și că, printre muuultele asigurări pe care le am, am una și la Allianz. Bine, și că din când în când mai bag niște Ursus (dar în cantitați muuuuult mai mici decât alte beri).

Mi se pare fascinantă asocierea pe care au facut-o oamenii cu brandurile în ceea ce mă privește. Că doar de aia am și lansat provocarea. Să văd cum mă percepe lumea în raport cu niște branduri consacrate. Căci percepția asupra brandului nostru personal se formează inclusiv prin asocierea cu alte branduri.

Spre exemplu, să luăm cazul Toyota. Brand cu care m-au asociat cei mai mulți. Când i-am întrebat de ce, răspunsul cumulat a fost cam așa: pentru că ești de încredere, cu multă tehnologie și te adresezi tuturor. Uau… Ce faine asocieri…

I-am întrebat și de ce Mega Image. Răspunsul: pentru că ești scump, dar tot timpul deschis să ajuți clienții. Uau…

Cât despre asociarea detașată cu BT, am o bănuială: cum sunt mare fan McLaren (de peste 20 de ani!) și cum BT a anunțat că devine partenerul echipei de Formula 1 pentru cursa de la Budapesta, poate oamenii le-o fi asociat. Bine, ajută și accentul meu ardelenes, desigur (deși am deja vreo 30 de ani de stat în București…) :D

Ideea experimentului nu era, cum bine au înțeles cei mai mulți care au comentat, să ghicească ce branduri folosesc eu. Că unii mi-au și zis ”știu că ai Mercedes (între timp am trecut pe MBW…), dar…”. Au înțeles, deci, foarte bine: ideea era să văd cum ce am reușit eu să transmit ca valori ale brandului meu personal se ”pupă” cu anumite valori ale unor branduri comerciale. Și a ieșit ce a ieșit. Mie mi se pare fascinant ce a ieșit…

Pe lângă faptul că mă ajută pe mine personal să înțeleg mai bine cum să rafinez mesajele pe care le transmit despre brandul personal, mă ajută ENORM să mai iau la pilă programul de construcție de brand personal pe care l-am lansat recent. Știam deja, oricum, că asocierea cu alte branduri ajută enorm sau încurcă la fel de enorm construcția de brand personal. Dar acum înțeleg și mai bine. Și mai multe. Motiv pentru care vă mulțumesc la modul corespunzător.

Mai jos ai, dacă te interesează, clasamentul pe fiecare categorie. Mă rog, Top 3 la fiecare. Că mi-a fost lene să le scriu pe toate celelalte, știi cum zic… :D

Așadar, brandul Cristian China-Birta a fost asociat cu…

Bere

81 de menționări a 32 de branduri, din care:

Ursus – 12 menționări

Nenea Iancu, Zăganu – câte 6 menționări

Auto

71 menționări a 25 de branduri, din care:

Toyota – 12 menționări

Dacia – 10 menționări

Mercedes, Volvo, BMW – câte 6 menționări

Bănci

79 de menționări a 13 branduri, din care:

BT – 28 menționări

ING – 20 menționări

BCR – 9 menționări

Asigurări

67 menționări a 14 branduri, din care:

Allianz – 26 menționări

Groupama – 11 menționări

NN – 8 menționări

Supermarketuri

74 menționări a 15 branduri, din care:

Mega Image – 20 menționări

Lidl – 16 menționări

Carrefour – 10 menționări

Cosmetice

51 menționări a 21 de branduri, din care:

Gerovital – 14 menționări

Nivea – 10 menționări

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

1 thought on “Studiu de caz: cu ce branduri mă asociază oamenii”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.