Keez sau cum online-ul a făcut și contabilitatea să fie cool (P)

Keez este o firmă de contabilitate completă, dar – foarte important – și de tehnologie. 2 în 1, carevasăzică. Îți spun mai jos de ce cred că asta este foarte important pentru un antreprenor în vremurile pe care trăim. Dar înainte un scurt istoric profesional.

Fac de 15 ani marketing digital. Îți spun asta nu ca să mă laud (#delaovarsta asta cu trecerea anilor nu prea mai este laudă…). Ci ca să îți fac o necesară punere în context pentru ce vreau să îți spun cu acest articol.

Ideea este că în acești 15 ani am văzut foarte multe mode, ca să le zic așa. Sau trenduri, cum li se mai zice mai tehnico-modern, așa. Care nu au fost altceva decât niște momente care au ars mai puternic decât altele din acel moment. După care, cele mai multe, s-au stins și au intrat în rândul celorlalte, ca să îi zic așa. Și au devenit comune. Și, în timp, unele au dispărut, altele s-au schimbat.

Să luăm, spre exemplu, cazul influencerilor. Despre care știu destul de bine cum ”ticăie” din moment ce am scris cea mai bună carte despre ei Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?. Mă rog, e cea mai bună pentru că este și singura de pe piața românească :)) Dar tot se pune!

Ei bine, primii influenceri (deși nu se numeau așa atunci) au fost bloggerii. Care au făcut oareșce senzație atunci, în anii 2005-2010. Pentru că erau în acel moment singura formă de exprimare publică diferită de ceea ce fusese până atunci presa. Mă refer la o formă cu un anumit impact, desigur. Iar bloggerii au avut mare impact atunci.

Apoi au venit vloggerii. Apoi au venit instagrammerii. Acum sunt tiktokerii. Și tot așa. O să vină tot felul de mode, de trenduri. Care o să strălucească mai intens un pic. După care o să se stingă.

Doar că nu o să se stingă de tot. Că aici am vrut să ajung. Bloggerilor li s-a cântat prohodul de fiecare dintre categoriile de influenceri care au venit după ei. Dar nu, bloggerii nu au dispărut. Au devenit mai puțini, este drept. Mult mai puțini decât în perioada de glorie. Doar că cei mai mulți dintre cei care au rămas pe piață s-au profesionalizat.

Și așa o să se întâmple și cu categoriile care acum sunt în vogă. Pentru că lucrurile în digital se schimbă cu o viteză teribilă. Doar că niciuna din categoriile de influenceri nu o să dispară cu adevărat. Dar o să se schimbe. Și o să rămână doar cei care o să fie cu adevărat validați de piață. Mai puțini, mult mai puțini. Dar mai buni, mult mai buni.

Cum s-a schimbat contabilitatea

Am observat că acest ciclu de mărire și decădere, ca să împrumut o sintagmă din istoria care îmi este atât de dragă, se regăsește în mai multe domenii din viața noastră. Eu am vorbit despre influenceri pentru că este ceva la care mă pricep. Dar arunc scurte priviri contextuale și de perspectivă și în domenii în care nu mă pricep decisiv. Dar de care am nevoie și pe care le folosesc.

Să luăm spre exemplu contabilitatea. Când am primit provocarea celor de la Keez.ro să scriu despre ei, m-am gândit că nu prea aș avea ce spune despre un domeniu pe care nu îl cunosc. Doar că imediat am mai realizat ceva: de peste 20 de ani de când sunt antreprenor, am folosit – evident – servicii de contabilitate. Doar că nu m-am gândit foarte mult la asta.

Adică știam că fără așa ceva nu se poate să meargă businessul, eram atent să funcționeze totul cum trebuie: până pe 25 trebuia să plătesc niște taxe și impozite și… cam aia era. Relația mea cu contabilitatea era mai mult o chestie de conformitate: cineva îmi înregistra niște documente și eu plăteam niște taxe și impozite.

Desigur, întotdeauna, în fiecare luna, am primit de la la firma de contabilitate un dosar cu toate documentele firmei mele, ordonate, așezate frumos și un top de tabele cu tot felul de cifre pe care de multe ori nu prea mi-am batut capul sa le parcurg complet. Sunam din când în când la firma de contabilitate și întrebam daca totul e bine, daca ies pe plus anul asta și asta era tot. Cam asta faceau majoritatea antreprenorilor ca mine.

Lucrurile s-au schimbat și online-ul a făcut și contabilitatea să fie cool. Oricât de ciudată ar putea părea asocierea asta de cuvinte, știu :))

Tehnologia modernă (de multe ori pur și simplu uluitoare!) este deja și în acest domeniu o realitate. Una care vine la pachet cu eficiență sporită și productivitate ridicată. Adică doi dintre indicatorii pe care, ca antreprenor, este musai să încerci să îi atingi, altfel e bai.

Firmă de contabilitate completă, dar și de tehnologie

Pe lângă contabilitate, specialiștii de la Keez pun la dispoziția antreprenorilor, pe baza datelor din contabilitate, rapoarte de management financiar actualizate în timp real și o serie de alte beneficii, toate disponibile pe telefonul mobil, dar și în platforma web.

Sa fim bine intelesi de la inceput. Keez este în primul rând o firmă de contabilitate completă realizată de experți contabili autorizați CECCAR și se ocupă de contabilitate financiară, balanță, registre contabile obligatorii, bilanț, realizează și depune lunar declarațiile pentru taxe și impozite firmă, respectiv se ocupă de înregistrarea documentelor de salarizare către ITM și Revisal.

De aici înainte lucrurile evoluează exponențial și departamentul Tehnic din cadrul Keez duce contabilitatea la nivelul cerințelor de afaceri online.

Activitatea Keez se rezumă la o adunare simplă, însă cu implicații majore: contabilitate plus tehnologie = contabilitate online. Keez îmbină serviciile de contabilitate tradiționale cu tehnologii precum Spring Boot, Node.js, GraphQL, Angular, OpenCV, MongoDB, PostgreSQL sau Redis.

Da, știu, chestii tehnice. Pe care ți le-am spus doar ca să vezi că e muuuultă tehnologie în spatele Keez. Dar și să înțelegi că asta înseamnă că utilizatorii accesează resurse la cerere din eco-sistemul tip platformă de la Keez și beneficiază de rapoarte de management financiar în timp real (orice client, indiferent de tipul de abonament lunar, de dimensiunea firmei sau de numărul de angajați). Pentru că la așa ceva ajută tehnologia.

Keez se bazează pe o echipă formată din 45 de experţi contabili şi 13 programatori și oferă la pachet tehnologia şi serviciile de contabilitate (inclusiv înființare firmă) pentru peste 1.500 de firme mici, medii şi PFA-uri din România, acestea activând în diferite industrii precum IT, comerţ online şi servicii.

Cum ajută însă Keez firmele și PFA-urile să-şi ţină contabilitatea?

Uite ce pot sa fac eu ca antreprenor si administrator al firmei: am o aplicaţie de mobil, fac poză cu telefonul mobil la orice fel de document, poza se încarcă în cloud pe servere, se transformă în notă contabilă prin procese automatizate cu ajutorul inteligenţei artificiale, iar mie mie se întorc automat şi instantaneu pe telefonul mobil rapoarte.

Spre exemplu, dacă sunt într-o benzinărie şi fac o poză la bon şi o încarc în aplicaţie, instantaneu văd în aplicație cum îmi cresc cheltuielile.

Cei peste 1500 de clienți Keez, firme mici, PFA-uri sau IMM-uri, au la îndemână, pe telefon (dar si in Platforma web), rapoarte de management financiar în timp real – sunt rapoarte pe limba antreprenorului – cheltuieli, profit, cât au de plată, de încasat, le ved imediat pe telefonul mobil si in platfroma web, nu trebuie să aştepte finalul lunii.

Relația client Keez – expert contabil este îmbuntățită semnificativ de sistemul de contabilitate online, fie dacă luam în considerare doar aspectele de comunicare. Atât antreprenorii, cât și experții contabilii consideră că un pas important în relația reciproc avanrtajoasă este posibilitatea de a comunica rapid – mai precis de a raspunde mai rapid solicitărilor. Se întamplă ca expertul contabil să aibă întrebări privind natura achizițiilor efectuate sau destinația unui transfer bancar, astfel că primirea informației în timp real ajută la fluidizarea fluxului înregistrarilor și evitarea erorilor.

Clienți Keez pun întrebari, cer informații experților contabili cu care lucreaza prin intermediul unui sistem chat, integrat în platforma client și disponibil pe mobil sau pe desktop. La rândul său, expertul  scrie antreprenorului și solicită diverse clarificari.

Un sistem de comunicare tip chat, asa cum este sistemul CONNECT de la Keez, permite atingerea unor obiective de comunicare care se reflectă imediat în rezultate în relația antreprenor – contabil și, implicit în respectarea unor termene legale fără de care activitatea firmei antreprenorului nu se desfășoară corect.

În sistemul chat, fiecare parte pune intrebări la momentul la care apare nevoia fiecărei părți. Răspunsul vine însă în funcție de nivelul de urgență și importanță a subiectului discutat. Astfel, echipa de experți contabili poate să își pregătească din timp răspunsul, să își programeze un anume inerval din zi în care răspunde la întrebările cliențolor. Activitatea unui contabil, ca și cea a unui antreprenor, trebuie să fie guvernată de eficiență, dar și de eficacitate. Toate părțile trebuie să aibă un câștig aici.

Sistemul contabilității online de la Keez contribuie și la creșterea nivelului de încredere în relația antreprenor- expert contabil. Și asta vine din transparență. Atunci, când și unul și celălalt sunt în contact permanent și văd la orice oră din zi sau noapte input-urile și output-urile celuilalt, relația câștigă și ambele părți construiesc pe mai departe bazându-se pe încredere.

Keez se bazează nu doar pe abilitățile profesionale ale celor 45 de experți contabili certificati CECCAR. Keez se bazează și pe tehnologie. Antreprenorii, clienții Keez, au încredere atunci când pot verifica oricând pe ce documente se bazează fiecare raport sau declarație.

Ce alte beneficii au antreprenorii? Pe lângă partea de contabilitate, Keez oferă şi servicii de facturare online – nu mai este nevoie ca antreprenorul să cumpere un alt soft de facturare, serviciul de facturare Keez este inclus în abonamentul lunar. În servicile lunare și în același cost al abonamentului sunt incluse și elemente de salarizare: întocmirea contractelor individuale de muncă, pontajul și administrarea listei de salariați. Mai mult, Keez poate administra și activitățile asociate înființării unei firme.

Ce vreau să zic este, de fapt, asta: atunci când un astfel de serviciu modern de contabiltate o să devină norma în piață, dacă nu faci parte și tu din această normă, o să ai de pierdut. Așa că de ce să nu începi azi, poate chiar cu Keez, să intri în necesara normalitate?

Keez

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)