În 2020, am câștigat din affiliate marketing 726 Euro, din 296 de vânzări de 8125 Euro

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Dacă ai ajuns să citești acest articol, foarte probabil că faci parte din una din aceste trei categorii.

Categoria 1: ”Doar atât?!”. Adică ai experiență pe zona de affiliate marketing și tu faci mult mai mulți bani decât mine sau, poate, te-ai fi așteptat ca eu (căci s-ar putea să știi că am un brand personal cât de cât) să fi făcut mult mai mult într-un an.

Categoria 2. ”Atât de mult?!”. Adică ți se pare că sutele alea de Euro sunt bani mulți, mai ales făcute printr-o modalitate care nu pare că necesită foarte multă investiții și foarte mult efort.

Categoria 3. ”Ce-o fi și aia?” sau ”ia să aflu mai multe”. Adică ori nu știi ce este affiliate marketing, dar ai văzut că se pot face niște bani cu asta, ori știai tu câte ceva, dar ai zis că ar merita să afli mai multe.

Indiferent de categoria în care te afli, sper să găsești mai jos informațiile pe care le căutai. Pentru că, în ceea ce mă privește, am construit articolul plecând de la ideea că faci parte din una din categoriile de mai sus. Dacă nu am reușit prin articol să îți răspund la întrebări sau nelămuriri, te rog să îmi dai un mail pe office@kooperativa.ro și povestim mai multe acolo.

Câteva necesare precizări

Affiliate marketing (pe românește marketing prin afiliere) este o modalitate prin care un brand poate să își vândă produsele sau serviciile plătind doar comision la vânzare. Și, ca să fie totul mai clar, hai să discutăm aplicat pe cazul meu.

În 2020, prin affiliate marketing am vândut 296 de produse, în valoare totală de 8125 de E, obținând pentru mine un comision de 726 de E din aceste vânzări.

Cu mențiunea că statistica de mai sus se referă doar la activitatea mea pe platforma 2Performant, cu care mă ”împac” cel mai bine. Și că mai sunt și alte platforme de affiliate marketing, dintre care cea mai importantă (în primul rând că Emag vinde prin ea) este Profitshare. Și mai au și câteva branduri platformele lor proprii, dar nu intrăm acum în detalii.

Pentru cele 296 de produse pe care le-am vândut am fost plătit doar din comision la vânzare. Și, cumulat, am făcut din toate aceste comisioane 726 Euro. Luna de vârf pentru mine în 2020 a fost aprilie, când am obținut 249 Euro din vânzări de 2472 Euro. Iar cea mai slabă lună a fost noiembrie, cu doar 13,6 Euro obținuți din vânzări de 174 E.

Înainte de a merge mai departe, dacă te tentează să te apuci de activitatea asta (ca brand care vrea să vândă sau ca ”cetățean” care vrea să obțină comisioane), îți recomand să intri în acest grup. Unde o să afli cam tot ce vrei. Și de la specialiștii 2Performant, dar și de la cei care deja fac de ceva vreme și cu anumite rezultate affiliate marketing.

Cât m-a costat ca să obțin aceste rezultate

Aici discuția se împarte în trei mari direcții: timp, bani, brand personal. Să le luăm pe rând.

Timp. Îmi este aproape rușinică să zic asta. Dar o zic: pe medie, am alocat sub 10 minute pe zi pentru activitatea de affiliate marketing. Zic 10 minute ca să nu par că nu pun mare preț pe affiliate marketing. Dar adevărul adevărat este că am alocat acele 10 minute pe zi doar în zilele în care mă ocupam de affiliate marketing. Adică în mai puțin de o treime din timp.

Așa că hai să zicem grosso modo că în 2020 m-am ocupat cât de cât de affiliate marketing în 110 zile, câte 10 minute pe zi. Adică avem 1100 minute. Adică vreo 18 ore. Ceea ce înseamnă că am obținut cam 40 Euro pe oră, ca medie.

Și acum imaginează-ți ce ar însemna dacă m-aș ocupa mai ca lumea, ca timp în principal, de această activitate. De ce nu o fac? Pentru că timpul meu ca resursă pe plan profesional este limitat. Și ceea ce fac cu agenția de comunicare integrată Kooperativa 2.0 și pe partea de brand personal îmi acoperă cam tot timpul disponibil.

Așa că eu aleg să aloc doar atât de puțin timp pentru affiliate marketing. Este o alegere strategică, dacă vrei. Care, însă, tot lasă loc de speculația ”cum ar fi dacă…”. Ceea ce, dacă tu ai mai mult timp la dispoziție, nu ar fi rău de explorat, zic :)

Bani. Știu că mulți dintre cei care obțin niște venituri interesante din affiliate marketing investesc bani în promovarea conținutului lor. Spre exemplu prin boost pe Facebook. Unii chiar prin ads. Sau prin alte modalități. Adică bagă bani, pe românește. Și obțin, prin comisioane, mai mult decât au băgat.

Eu nu îmi aduc aminte să fi băgat niște bani în zona de affiliate. Adică hai să zicem că probabil am băgat câteva zeci de lei. Pe care, ca să rotunjim statistica de mai sus, putem să îi umflăm un pic și să îi ”rotunjim” pe undeva pe la 76 Euro. Ceea ce înseamnă că tot îmi rămân 650 de E câștigați.

Faptul că nu bag bani în promovarea conținutului de affiliate marketing este tot o decizie strategică la mine. Pentru că mă bazez pe puterea brandului personal, despre care îți spun mai jos. Dar ideal ar fi, dacă vrei să te apuci la modul serios de affiliate marketing, să îți faci niște calcule și pe zona de investiție în promovarea conținutului pe care îl realizezi. Să gândești în termeni de bussines unit, dacă vrei.

La capitolul bani, teoretic ar intra și costurile de oportunitate. Adică, direct spus, câți bani aș putea face dacă m-aș ocupa de altceva în timpul în care mă ocup de affiliate marketing. Doar că, în cazul meu, cu alea 10 minute pe zi, în cam o treime din timp, nu prea are sens să facem astfel de calcule :) Doar că atunci când, să zicem, îți ia vreo două ore pe zi să faci affiliate marketing, socoteala pe tema de costuri de oportunitate se cam impune, zic.

Brandul personal. În cazul meu, pe zona de affiliate marketing (și nu numai :D), brandul personal funcționează cel mai bine. În timp, mi-am construit acest activ (asset, dacă vrei), care este în acest moment cea mai bună ”sculă” pentru mine pentru obținerea de beneficii.

Ca brand personal, eu obțin aceste beneficii în primul și în primul rând pe partea de agenție și pe partea de blogger (influencer, mă rog…). Și apoi pe toate celelalte părți, cum ar veni. Aici, la altele, intră și zona de affiliate marketing.

Diferența fundamentală între mine, care îmi bazez întreaga activitate pe puterea brandului personal, și cineva care obține beneficii din affiliate marketing prin puterea conținutului pe care îl creează în lipsa unui brand personal este aceasta: un brand personal este musai să stea în limitele valorilor pe care le propovăduiește ca să nu își piardă credibilitatea.

Să îți explic aplicat pe mine. Și revenim la statistici. Cam 90% din produsele pe care le-am vândut în 2020 prin affiliate marketing sunt cărți. Pentru că una din fundamentele brandului meu personal îl reprezintă cărțile, lectura. Așa că sunt credibil când vorbesc despre cărți.

Spre deosebire de, să zicem, când vorbesc despre creșterea florilor de casă, domeniu în care nu am nici un milimetru de competență și în care, desigur, aș fi la minus credibilitate :)

Pentru că sunt om de digital de 15 ani și pentru că în toți acești ani am funcționat ca blogger (influencer, mă rog…) și consultant, eu testez permanent tot ce fac. Așa am făcut și pe zona de affiliate marketing. Și am tras concluzia că, de fiecare dată când mă depărtam de ceea ce constituia valorile pe care mi-am construit brandul personal, beneficiile pe linie de comisioane erau din ce în ce mai mici.

Cu cât mă depărtam mai tare de valorile brandului meu personal, cu atât se apropiau comisioanele de zero.

O lecție, dacă vrei, pentru cei care au deja un brand personal și cred că pot să vândă orice, oricui.

Aia zic.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

6 thoughts on “În 2020, am câștigat din affiliate marketing 726 Euro, din 296 de vânzări de 8125 Euro”

  1. Mulțumesc mult de încurajare, cum ar veni.

    Vă urmăresc de foarte mult timp. Și cărțile pe care le citesc acum sunt alea pe care le-ați recomandat de-a lungul anilor.

    Mult succes!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)