Raport Kaspersky: Comportamentul copiilor în online

Un raport recent Kaspersky Lab arată că, în toată lumea, copiii își petrec cea mai mare parte a timpului lor din mediul online, folosind instrumente de comunicare cum sunt rețelele sociale, email-ul, chat-ul etc (reprezentând 67% din activitatea online). Portalurile de jocuri (11%) și site-urile care conțin informații despre alcool, droguri și tutun (9%) se clasează pe locul al doilea, respectiv al treilea. În același timp, se observă diferențe notabile în ceea ce privește interesele copiilor din diferite țări.

Raportul, care acoperă o perioadă de 12 luni, se bazează pe statistici anonime provenite de la soluțiile Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows și Mac-uri, care au modulul Control Parental activat, și prezintă procentul de vizite sau tentative de a vizita site-uri cu un conținut potențial dăunător, încadrate într-una dintre cele 14 categorii prestabilite*. Statisticile arată că, în perioada urmărită, copiii au redus numărul de vizite în mediile de comunicare și site-urile destinate adulților. Această tendință poate fi explicată prin faptul că și-au mutat cea mai mare parte a activităților “sensibile” pe dispozitive mobile, care nu au fost vizate de raport.

Categoria “canale de comunicare pe Internet” este cea mai populară în Mexic (86%), Rusia, Brazilia și Italia (cu procente de peste 70%). Cei care au comunicat cel mai puțin în această perioadă au fost copiii din China (30%), Germania (31%) și Marea Britanie (32%). Interesant de remarcat, cu cât e mai puțin populară această categorie într-o țară, cu atât e mai populară categoria “jocuri pe computer”. Copiii din Marea Britanie (28%), Germania (26%) și Australia (21%) au o tendință mai accentuată să se joace online, în timp ce copiii din Mexic (4%), Italia (6%) și Japonia (7%) se joacă mai rar.

În ceea ce privește vizionarea de materiale video, descărcarea de software sau când vine vorba să asculte muzică, micuții din Japonia conduc detașat (12% din totalul de notificări trimise de sistemele de control parental). De asemenea, ei se clasează în top la cumpărăturile online (17%), ca și copiii și adolescenții din China (20%). Categoria “alcool, tutun și droguri” a generat cele mai multe semnale de alarmă în Germania (23%) și Marea Britanie (25%). În schimb, conținutul pentru adulți a generat cel mai mare interes în rândul copiilor din China (23%) și Japonia (5%), iar cel mai mic interes în Marea Britanie și SUA (ambele înregistrând sub 1%).

KASPERSKY LAB

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)