Ce vedeți mai jos este, dacă vreți, o sugestie pentru marile companii pe partea de, să îi zicem așa, comunicare internă. Căci, nu-i așa, un eveniment în care angajații pot să joace șah cu un mare campion (nu doar la șah, ci și în viață) este o oportunitate excelentă pentru a aduce împreună două lumi care, altfel, nu prea au legătură una cu alta. Respect!
Dacian Pribeanu, campionul național nevăzător la șah, a găsit susținere din partea CGS România pentru a-și îndeplini marele vis, acela de a ajunge campion mondial. Ei au găsit o metodă inedită de a strânge banii necesari lui Dacian pentru a putea participa la Campionat: se întrec cu el la „jocul minții”!
Până pe 17 decembrie, în trei orașe din România (București, Brașov, Sibiu), va fi organizată o caravană cu simultane de șah, campionul nevăzător urmând să se întreacă în pioni, nebuni, regi și regine cu angajații Computer Generated Solution (CGS) România. Astfel, suma plătită de companie pentru fiecare înscriere a unui angajat în această competiție de simultane de șah va fi donată Organizaţiei pentru Promovarea Educaţională a Nevăzătorilor (OPEN), sprijinind astfel persoanele cu deficienţă de vedere ce aspiră la performanțe prin educaţie, cultură și sport, și implicit pe Dacian Pribeanu.
Caravana face parte dintr-un proiect mai amplu, „Open Mind is never blind”, prin care Asociația OPEN și CGS România își propun să pună în evidență o activitate sportivă care poate fi disputată „de la egal la egal” între persoane cu și fără deficiențe de vedere.
Caravana simultanelor de șah a început pe 14 decembrie, la București, continuă la Brașov, pe 16 decembrie și se încheie la Sibiu, pe 17 decembrie.
Povestea din spatele poveștii
Dacian Pribeanu deține 12 titluri de campion național la șah și s-a clasat pe locul 4 la Campionatele Mondiale de Șah în anii 2003 și 2006. Își dorește însă cu toată inima și determinarea să ajungă numărul 1 în lume, pentru a putea da curaj și speranță tuturor celor aflați în situația lui. Pentru a arăta că o minte strălucită vede dincolo de întuneric. Dar, pentru a trece și dincolo de barierele materiale care îl împiedicau să participe la competiția mondială, a trebuit să caute sprijin financiar în zona privată. Așa l-a cunoscut pe Vladimir Sterescu, manager general al CGS România, alături de care a gândit și pus pe picioare proiectul „Open Mind is never blind”.
„Unul dintre cele mai mari obiective personale este acela de a ajunge pe podiumul mondial de șah, în cadrul competițiilor dedicate sportivilor cu deficiențe vizuale. (…) Am căutat să cer sprijinul unor mari corporații, care pot întoarce din profitul obținut, sprijinind cauze sociale, culturale și sportive. Așa am ajuns să îl întâlnesc pe Vladimir Sterescu, manager general al CGS România, iar ideea de a provoca CGS la simultanul de șah îi aparține. Poate s-a gândit la responsabilitatea corporatistă, poate s-a gândit la puterea exemplului personal, cert este că a avut viziune. Ideea mi se pare extraordinară. În acest fel cred că am primit șansa, la rândul meu, să transmit angajaților CGS prezenți la simultan povestea mea, care ar putea inspira”, a spus Dacian Pribeanu.
Despre OPEN
Organizaţia pentru Promovarea Educaţională a Nevăzătorilor (OPEN) este o asociaţie nonguvernamentală, cu caracter socio-cultural, educaţional, sportiv şi umanitar, de interes general, înființată în anul 2008. OPEN este prima asociaţie din România care îşi centrează activitatea pe sprijinirea persoanelor cu deficienţă vizuală ce aspiră la devenirea prin educaţie şi cultură. Întemeietorii OPEN, tineri nevăzători cu studii superioare, consideră că, în contextul socio-economic actual, există oportunităţi diverse şi importante, dar prea puţin valorificate, pentru eliminarea barierelor discriminatorii pe criterii de handicap, pentru o integrare superioară a deficienţilor de vedere în societate şi pentru manifestarea plenară a potenţialului intelectual al acestora.
Despre CGS
Compania americană CGS (Computer Generated Solutions) este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de outsourcing prezenți, încă din anul 2006, pe piața din România, ce furnizează servicii în 18 limbi străine, având patru centre de suport în București, Brașov, Sibiu și Târgu-Jiu. Cei peste 3.000 de angajați ai companiei interacționează zilnic cu clienți din România, Germania, UK, Spania și alte țări europene, precum și din US și Canada. Principalele servicii oferite sunt customer care, suport tehnic, help desk, telesales și alte servicii externalizate.