De Sprijină.ro, v-am mai zis, nu recapitulez că timpul e mai prețios ca inelul pentru Gollum. Aruncați voi un ochi aici de ați uitat, până vă transmit trei lucruri de care trebuie să țineți cont dacă vreți ca proiectul dumneavoastră să aibă șanse maxime de finanțare:
1. MESAJUL:
Potrivit reprezentanților Sprijina.ro, succesul unui proiect depinde, în primul rând, de mesajul de prezentare a proiectului. Acesta are rolul de a informa și de a atrage potențialii susținători. Prin urmare, mesajul trebuie să ofere informații relevante despre proiect, în termeni ușor de înțeles de către publicul larg, despre beneficiari și despre modul în care urmează să fie folosiți banii proveniți din contribuții.
Astfel, din prezentare nu pot lipsi datele referitoare la beneficiari, mai exact, cine sunt, de ce au nevoie de sprijin și cum îi pot ajuta fondurile atrase. În ceea ce privește contribuțiile, inițiatorii unei cauze trebuie să precizeze clar care este suma pe care își propun s-o strângă și cum urmează să fie cheltuită aceasta.
2. STRATEGIA DE COMUNICARE:
La fel de importantă pentru evoluția proiectului este stabilirea unei strategii de comunicare, cu echipe de promotori, în care fiecare își cunoaște temeinic rolul. Cei care derulează campanii cu minim 2 membri, atrag cu până la 85% mai multe fonduri față de inițiatorii care derulează campanii individuale, arată datele Sprijina.ro.
Menținerea unei comunicări constante cu susținătorii și potențialii contribuabili, este, de asemenea, esențială, fiind necesară oferirea de informații suplimentare și răspunsuri la întrebări, de fiecare dată când aceștia au nelămuriri.
3. RECOMPENSELE:
”Un alt factor, extrem de important pentru succesul unui proiect care caută finanțare prin crowdfunding, este diversitatea recompenselor oferite susținătorilor. Noi le recomandăm să ofere între cel puțin două și maxim opt recompense. Din ce am observat, proiectele care oferă recompense strâng cu până la 140% mai multe fonduri față de cele care nu oferă niciun fel de recompensă contribuabililor”, explică Remus Pakei, Project Manager Sprijina.ro.