Să vă spun de ce m-am dus la conferința de presă (de fapt cred că a fost mai degrabă o masă rotundă sau ceva) Flanco: 1. m-a invitat Cristina și nu am avut puterea să o refuz, dreaqu de simpatica :D 2. A reușit cumva Radu Bătrînu, directorul de marketing Flaco, să intre sub pielea mea, în decursul celor câteva întâlniri pe care le-am avut :D Așa că m-am dus.
Înainte de eveniment, am stat câteva minute la o cafea cu Radu și cu Dragoș Sîrbu (the big kahuna Flanco) și am vorbit despre rugby. Da, despre rugby. Căci eu – nuș cum dracu – am menționat că mă duc la Cupa Mondială din Anglia din toamnă, Dragoș a zis și el că e bine că măcar cu rugbyul ajungem pe acolo, Radu a întrebat care-i faza (:D) și uite-așa am debutat bine, zic.
La conferință (pardon, masă rotundă) plin. Am văzut și câțiva bloggeri, ceea ce m-a coafat, desigur. Mai ales că doi dintre ei, Radu și Bogdan, chiar au fost activi cu întrebări bune (cred, nu mă pricep…) și activitate intensă (cred, nu mă pricep…).
Desigur, am întrebat și eu două lucruri. Unul mai pe subiect, cum ar veni, adică dacă au niște topuri pe produse vândute gen televizorul x sau telefonul y, intrebare ocolită cu maximă dibăcie PRistică de Dragoș :)) Mă rog, nu ocolită 100% pentru că am aflat că televizoarele se vând cel mai bine la Flanco (ca valoare totală, nu ca unități), dar că în 2015 se așteaptă ca smartphonurile să ia premiul I cu coroniță.
A doua întrebare a fost despre social media. Și a sunat de genul ”înțeleg că la o conferință de presă trebuie neapărat pusă întrebarea cu planurile de viitor (a se observa finuța ironie… n.m.) așa că întreb: ce planuri de viitor aveți în ceea ce privește social media și mai ales de ce ați face așa ceva?”. A răspuns Radu Bătrînu (i-am și spus că pentru el era întrebarea pentru că mi-a dat o cafea înainte de conferință :D). A zis bine. PRistic. Despre faptul că clienții Flanco sunt în social media, deci și Flanco trebuie să fie în social media, de astea clasice, ca să zic așa. Dar ne-a ”amenințat” și cu ceva surprize. Pot să zic doar atât: #doamneajuta :D
Cum nu am mare experiență în conferințe de presă (pardon, mese rotunde), m-a cam surprins grămada de informații pe care le-am primit, mă refer în primul rând la cele financiare despre companie. Am întrebat oamenii cu vechime dacă așa este la toate conferințele de presă ale unor branduri mari și oamenii au cam râs de mine. Cică ce am văzut la Flanco a fost excepția, nu regula. Nu am de unde să știu, așa că nu comentez, vă raportez ce mi-au zis ei. Mi-a plăcut, de asemenea, spontaneitatea cu care Dragoș și Radu răspundeau întrebărilor și, again, deschiderea de care au dat dovadă. Deci le dau o bulină roșie (e de bine, așa se dădea la Șoimii Patriei pe vrmeuri).
Cât despre informațiile pe care le-am aflat acolo, vi le dau pe cele mai importante mai jos, cu liniuțe, că doar lucrăm organizat. Alegeți voi ce vă place din ele. Sau nu. După caz.
– piața de electroretail din Romania în 2014 a fost de peste 2 miliarde de E, în creștere cu 13,7% față de 2013
– creștere de 8% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, aceasta ajungând la 665 milioane de lei
– profitul net al companiei în anul 2014 a fost de 2,2 milioane de lei, în creștere cu 61% față de 2013
– 20% din vânzările totale au fost vânzări în rate
– divizia de telecom a avut un plus de 60% față de anul trecut
– vânzările pe siteul flanco.ro au fost cu 150% mai mari față de 2013
– planul de investiții de 8 milioane de lei în 2014 a inclus expansiunea și remodelarea magazinelor, 9 noi deschideri și 2 relocări
– în 2015, Flanco estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 12%, ”în ritmul pieței”; estimează că vreo 16% din vânzări o să vină din online
– în 2014, numărul de angajați ai Flanco a ajuns la 1100
– compania deţine o rețea de 88 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 55 de orașe
– 99% dintre români au auzit de Flanco