De ce susţin Testul Purităţii, o iniţiativă Aqua Carpatica (A)

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

După cum vedeţi îm titlu, am marcat cu (A) această postare, adică este un adevertorial, în conformitate cu politica advertorială de pe acest prea-frumos blog, de care mă ţin cu dinţii şi cu toată tastatura din dotare, pentru că e un fel de gentlemen’s agreement (care trebuie să funcţioneze ca o Biblie 2.0 în relaţia dintre noi!) între mine şi voi, cei care îmi faceţi onoarea să mă citiţi. Doar că ţin să precizez că m-am avântat masiv în susţinerea acestei campanii. Şi că o să mă implic mult mai mult decât prevede contractul comercial între mine şi Aqua Carpatica. Pentru simplul, dar atât de importantul motiv, că îmi place foarte tare iniţiativa. Vă dau argumentele mai jos.

Testul-Puritatii-300x213Argumentul 1. Testul Purităţii este o iniţiativă în urma căreia consumatorul rămâne cu mult mai mult decât produsul în sine (aşa cum se întâmplă cu cele mai multe campanii de promovare). Ceea ce mi se pare că face această iniţiativă este să îl facă pe măria sa, consumatorul, să priceapă că este foarte important nu doar să consume produsul, ci să îl şi înţeleagă, să ştie cam cum devine treaba cu acest produs. Iar asta, stimabililor, mi se pare un pas uriaş, care ar trebui să fie parte a ADNului nostru de consumator informat.

Argumentul 2. Cu această campanie, Aqua Carpatica pune o presiune benefică pe întreaga industrie. Şi nu numai. Căci, cumva, schimbă un pic modul în care un brand comunică (a se citi „se promovează”) în direcţia consumatorilor. Căci Aqua Carpatica alege dialogul în locul monologului. Alege să funcţioneze ca un – dacă vreţi – furnizor nu de reclame gen „cumpără produsul nostru, e brici!„, ci de o ofertă pe sistemul „aici ai informaţiile de care ai nevoie, decizia este la tine„. Mi se pare o excelentă strategie, care, repet, cred că va face multe departamente de comunicare şi agenţii să îşi pună nişte întrebări. De ce apreciez asta? Este mult de povestit. Dar vă spun doar atât: pentru că orice deschidere a unui brand către un dialog real cu consumatorul este music to my 2.0 ears.

Argumentul 3. Aqua Carpatica este un brand care se bazează mult pe social media în tot ce face pe partea de promovare. Iar eu sunt fan al unor branduri care fac asta, din raţiuni pe care lesne le puteţi bănui. Deschiderea pe care Aqua Carpatica o are faţă de social media este, de altfel, unul din argumentele pentru care eu (şi mulţi alţii) suntem deschişi, la rândul nostru, către informaţiile pe care le primim de la acest brand. Pentru că deja avem un istoric al dialogului, căile de comunicare sunt deschise, drept pentru care este mult mai uşor pentru noi să reacţionăm pozitiv la ce face brandul în social media.

Nu vreau să închei această argumentaţie fără să apreciez aportul teribil al Claudiei Tocilă la ce înseamnă comunicarea acestui brand cu bloggeri. Claudia este un profesionist pe care mi-e foarte greu să îl refuz. Nu neapărat pentru că este foarte simpatică din punct de vedere uman (deşi la mine asta este teribil de important :D), ci pentru că ce face brandul pe care îl reprezintă Claudia în relaţia cu bloggerii este de nerefuzat :) Recomand multor branduri care încă nu s-au dumirit de ce alţii au succes în social media să analizeze ce face Aqua Carpatica şi, mai ales, cât este de important să ai un social media something (funcţia de pe carte de vizită chiar nu contează), care să ştie cât este ceasul 2.0.

O să mai scriu despre Testul Purităţii aici la mine. Căci am început să fac testele despre care vă spun mai jos. Şi, cum în următoarea perioadă, o să ajung în Constanţa, Baia Mare, Cluj-Napoca şi Sibiu, o să vă raportez şi din acele locuri cam cum mi-au ieşit aceste teste.

Până atunci vă dau info general despre campanie. Sintetizat la maximum, ca să fie totul clar.

– Testul Purităţii îşi propune să facă o hartă a zonelor vulnerabile și deja poluate cu nutrienți (nitrați) cu ajutorul consumatorilor. 

– Testerele de nitrați se găsesc în lanțurile mari de magazine (Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland, Mega Image), la promoteri.

– Cu ajutorul scalei de culori de pe ambalajul testerului (vezi foto mai jos) se poate verifica aproximativ care este concentrația: cu cât se colorează mai mult, cu atât mai mulți nitrați sunt în apă.

– După ce au făcut testul, consumatorii înscriu valoarea în aplicația de Facebook „Testul purității sau pe siteul dedicat campaniei, alături de locul în care s-a făcut testul și tipul de apă testată.

– Fiecare test înregistrat contribuie la completarea hărții nitraților și poate fi vizualizată de către oricine este interesat de compoziţia chimică a apelor pe care le consumă.

testul puritatii aqua carpatica

https://www.youtube.com/watch?v=cD3GmDYb6jw

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

9 thoughts on “De ce susţin Testul Purităţii, o iniţiativă Aqua Carpatica (A)”

  1. Bine ar fi sa si gasim testele alea, ca eu le caut de 4 zile prin supermarket-uri si incep sa cred ca asta e doar o smecherie publicitara.
    Ne spuneti si noua domnu Chinezu, daca dvs. ati gasit testele alea la promoteri sau le-ati primit direct de la doamna Claudia?
    Am fi recunoscatori daca ati putea afla de la doamna Claudia sau de la domnul Claudiu unde si cand ii gasim pe promoterii cu teste in Timisoara.

      1. Domnu Jean, va rugam, nu se poate sa le scoateti pe piata mai repede de 2 saptamani? Ca oricum pe alea gratuite nu le gasim, nici macar dupa programul postat de doamna Claudia.
        Multumim anticipat.

  2. Pingback: AQUA Carpatica a câștigat aur la Cannes Lions pentru campania „Testul purității” - Cristian China Birta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)