Spun din start că prezenţa Kooperativa 2.0/Blogal Initiative în topul agenţiilor cu care lucrează bloggerii a fost o surpriză pentru mine. Una plăcută, desigur, nu vă gândiţi la altceva. Dar surpriză :) Ne-am fi putut clasa pe un loc mai sus, dar eu sunt de vină că nu am prins locul 6 pentru că, deşi am făcut parte din cei 87 de bloggeri care au nominalizat agenţii, printre ele eu nu am nominalizat şi Kooperativa 2.0 :)) Pentru că pur şi simplu nu mi-a trecut prin minte să fac asta. Moment în care se cuvin nişte precizări, desigur.
În primul rând trebuie spus, pentru a lua la pilă anumite confuzii, că Blogal Initiative este doar o parte din proiectul mai amplu Kooperativa 2.0. De aceea apare faza cu / între cele două :)
Când vorbim despre „agenţie”, termenul se poate citi în cheie mai de dicţionar, ca să zic aşa, adică o întreprindere cu departamente, cu profil clar, cu un modus operandi clasic şi verificat în timp, v-aţi prins despre ce vorbesc aici. Dar poate fi citit şi într-o cheie mai relaxată, social media style, unde accentul nu cade pe chestiuni de astea mai de dicţionar, ci pe feelingul pe care o anumită ispravă gen Kooperativa 2.0 sau Blogal Initiative o transmite bloggerilor.
Noi am reuşit, în timp, să transmit acest feeling, că – la o adică – funcţionăm ca un fel de agenţie. În sensul că am realizat campanii cu bloggeri şi pentru bloggeri, am gândit concepte, am dezvoltat campanii, adică tot ce face o agenţie. Doar că, în tot acest timp, noi nu eram agenţie, ci doar o gaşcă de oameni brici (aşa suntem, întrebaţi pe cine vreţi :D), care ne-am apucat să facem treburi în 2.0. Dar nu agenţie.
Cele mai multe colaborări le-am avut cu… agenţii :) Adică, dacă îmi permiteţi o formulare branduistică, Kooperativa 20 este agenţia agenţiilor :D Căci relaţia reciproc avantajoasă dintre noi şi agenţii înseamnă că am fost subcontractaţi (sună urât, dar aşa se numeşte) pentru a ne ocupa de partea de blogging, de regulă pentru nişte contracte ample, pe mai multe media, pe care o agenţie sau alta le derulau pentru anumiţi clienţi.
Calculul – şi pentru noi şi pentru agenţie – este simplu şi eficient: Kooperativa 2.0 se ocupă doar de blogging şi o face bine, iar agenţia se ocupă de tot ce înseamnă comunicarea pentru clientul cu pricina, aşa că stă liniştită că pe partea de blogging ne ocupăm noi.
Ar mai trebui precizat ce înseamnă „partea de blogging” din ce am zis mai sus şi de care ne ocupăm noi. Înseamnă concept campanie, implementare, monitorizare, reacţie rapidă, analiză. Dar înseamnă şi să organizăm un eveniment pentru bloggeri, dacă este cazul. Înseamnă şi să realizăm un blog sau un site pe WordPress (Vlad şi Marin sunt tătici la asta), dar cam atât, adică nu ne aruncăm la chestii mari, căci nu asta este treaba noastră. Înseamnă multe alte lucruri, dar toate au ca numitor comun bloggerii. Căci noi asta facem, ne ocupăm de bloggeri, cum ar veni :)
Uneori lucrăm direct cu clientul. Sunt două cazuri mari şi late: 1. Clientul e prea mic şi nu are agenţie (sau nu îşi permite…) 2. Clientul are departament intern de social media şi îşi gestionează prezenţa online inhouse. Dar marea majoritatea a contractelor pe care le avem înseamnă colaborare cu agenţiile. Şi e bine că e aşa, e foarte bine, din raţiuni pe care nu are rost să le dataliem aici :)
Acestea fiind spuse, îmi rămâne doar să invit agenţiile (bine, ok, şi clienţii care se află în situaţiile 1. şi 2. de mai sus :D) să ne dea un mail pe office at kooperativa.ro, ca să facem să fie bine, să nu fie rău pentru toată lumea :)
Vă dau şi topul cu pricina. Pe care tare l-aş vrea continuat, musiu Manafu, să-ţi trăiască năravul! :D
1 thought on “Motivele pentru care Kooperativa 2.0 este agenţia agenţiilor”
La mai mare !
sau la mai munte :) dupa gustul fiecaruia.