Hai să începem cu începutul (cum ar zice bunica) sau cu o punere în context (cum ar zice nepotu lu bunica :D). Campania despre care fac vorbire (adică scriere, pardon) mai jos mi-a atras atenţia pentru că l-am văzut pe Şerban Pavlu jucându-l pe Văru’ tocmai.ro. Şi mi-a atras atenţia pentru că îmi era proaspăt în minte interviul pe care l-am făcut cu Şerban şi în care unul din subiectele fierbinţi era tocmai implicarea actorilor în anumite reclame. Şerban are o părere fermă despre asta (vedeţi în interviu ce şi cum, nu insistăm acum), părere pe care o împărtăşesc şi eu 100%.
M-am amuzat văzându-l Văru’ tocmai.ro. Uitaţi-vă la cele patru episoade de mai jos ca să înţelegeţi ce vreau să zic. Apoi am devenit curios. Şi mi-a zis în barba-mi „ia să sap eu un pic să văd cum s-a ajuns la o campanie chiar interesantă, căci e păcat să nu discutăm un pic despre asta în prea-frumoasa rubrică de pe prea-frumosul meu blog„.
Aşa că am întrebat în stânga şi în dreapta. Şi rezumatul a ceea ce am înţeles eu vi-l raportez mai jos. Cu menţiunea că nu e literă de lege sau ceva şi nici minută dintr-o presupusă instanţă :)) Ci doar ce am înţeles eu din această campanie simpatică. Plus nişte, fireşte, întrebări pentru voi, la care vă invit să aflăm răspunsurile pe cale 2.0, adicătelea împreună.
Un mic istoric
Pasul 1. Liviu Varciu postează la un moment dat pe pagina lui de facebook că trebuie să găsească repede o locuinţă pentru părinţii lui, dar că nu prea are timp să caute (ştim sentimentul ăsta cu „nu avem timp„, e naşpa rău…).
Pasul 2. Fiind o vedetă media (sau cum se zice), presa şi social media reacţionează, scrie despre chestiune (fiecare după cum a înţeles, fireşte), reuşind să creeze oareşce buzz pe tema asta.
Pasul 3. Intră în joc tocmai.ro. Care sesizează fereastra de oportunitate (este că e frumos termenul ăsta? :D) şi, în timp ce Liviu era invita în emisiunea Teo Show, Văru’ tocmai.ro intră pe telefon şi îi face lui Liviu o ofertă de nerefuzat: „îţi găsesc locuinţă pentru părinţii tăi în 48 de ore„.
Pasul 4. Locuinţa a fost găsită, fireşte, adică, pe româneşte, „Varu’ tocmai l-a rezolvat pe Liviu Varciu”! În timpul căutării au fost făcute clipurile de mai jos, pe care chiar vă invit să le urmăriţi. În special ultimele două, cu Văru’ şi Liviu având nişte dialoguri savuroare. Ah, să nu uit: joc şi eu – oarecum… – în unul din clipuri, pentru că la un moment dat apare un bibelou cu un pescar chinez(u) :))
Acum întrebările pentru voi, căci ştiţi că aşa funcţionează rubrica „Hai să învăţăm 2.0 împreună„.
1. Cît de important este ca un brand să monitorizeze ce se întâmplă pe piaţă, să identifice oportunităţi de promovare şi să acţioneze rapid pe cale de consecinţă?
2. Care este cel mai important beneficiu de imagine pe care tocmai.ro l-a câştigat reacţionând atât de repede la un – hai să îi spunem aşa – stimul de pe piaţă?
3. Cât de importantă a fost în acest caz combinaţia dintre social media şi presă tradiţională?
4. Care este cel mai important personaj din această întâmplare: Liviu, Văru’ tocmai.ro sau părinţii lui Liviu? :D
5. Ce notă aţi da acestei campanii de promovare (cu accent pe viteza de reacţie a brandului, desigur, căci aici îmi pare că a punctat decisiv) pe o scară de la 1 la 10 (10 fiind nota cea mai mare)?
Cam asta este, stimabililor. Acum, vorba englezului, let the discuţii begin :D Și dacă vreți să urmăriți cum se desfășoară campania lor în continuare, urmăriți-le pagina de Facebook.
Hai să vă dau şi informaţiile oficiale pe care le-am primit de la tocmai.ro. Ca să fie documentarea făcută cum trebuie, direct de la sursă, cum ar veni :)
Ce este tocmai.ro?
Sub sloganul „Vinzi si cumperi , simplu si rapid!”, tocmai.ro este site-ul de anunturi gratuite care ii ajuta pe utilizatorii din toata tara sa vanda si sa cumpere produse si servicii intr-un timp foarte scurt. Cu o interfata simpla, foarte usor de utilizat, si cu un mod de selectie eficient, in functie de localitatea in care se vand produsele si serviciile, site-ul gazduieste anunturi din diverse categorii precum: imobiliare, autoturisme, mobilier, haine, electronice si electrocasnice, cosmetice, produse agricole.
tocmai.ro are o oferta diversificata, de peste 725.000 de anunturi active de produse si servicii. Cele mai vizitate sectiuni ale site-ului sunt auto, electronice si imobiliare, iar cei mai numerosi vizitatori provin din judetele: Brasov, Iasi, Bucuresti si Bistrita Nasaud.
6 thoughts on “Hai să învăţăm 2.0 împreună: campania tocmai.ro cu Varu’ şi Liviu Varciu ca studiu de caz”
Deci sigur nu era gandit de la inceput? S-a potrivit sa anunte Varciu chestia aia? Ca pare o campanie gandita bine de tot de mult …
Colega, din investigatiile mele (bine, e drept ca nu am fost un Sherlock :D), anuntul initial al lui Liviu a fost „civil”, ca sa zic asa :)) Dupa care tocmai.ro si-a dat seama ca se poate scoate mai mult si au facut asta. Eu exact asta as vrea sa se scoata in evidenta, faptul ca este foarte bine ca un brand sa monitorizeze si sa fie deschis spre oportunitati de astea. Ca uite ce fain iese :D
Reclama la români prinde bine când arată inspirata de stirile de ora 5 de pe Pro TV. Campania de la Unirea sau clipul cu ”Ala negru de respira greu ” a lui Naumovici surprind realitatea și arata ceea ce nu se vede in emisiunile regizate. Parca acum se intampla ceea ce la altii e normalitate, la noi au trecut 20 de ani până să pașim spre o direcție bună. Poate e necesar schimbul de generații.
Iarta-ma, poate sunt eu obosit, dar nu inteleg ce legatura are comentariul tau cu ce zic eu mai sus. Adica, ma rog, are legatura in sensul ca vorbim, in esenta, amandoi despre promovare. Dar cu exactitate cum se leaga imi scapa…
Răspuns/rezolvare (ca la şcoală):
1. monitorizarea = vânarea ocaziilor. Unde ar fi rost de ceva? Dacă nu urmărim asta batem pasul pe loc şi plătim forfetarul oricum.
2. beneficiu de imagine: enorm. Te convinge cu adevărat că lucrurile se pot petrece aşa şi pentru tine.
3. combinaţia social media – presa tradiţională: ceva ce merge. Iată că se poate şi că există rezultate.
4. personaj principal: chinezul?
5. magna cum laudae = 10
hai sa nu fim retarzi
intelegem cu totii planul machiavelic al copywriterizei cu 5 luni experienta si hangovers din vama (prelungite seri de-a randul).
Varu’ doesn’t cut it for me. Daca ala ar intra la mine in casa (chit ca as vrea sa imi vand casa), i-as da perversa intre coarne cu bata de baseball de junior a lu’ fi-miu in secunda 3. Si catre ceilalti 200 de cumparatori (sau cat pretinde barbosu’), as zbiera: hai ba, care esti urmatorul?!?!