Cum se căra gunoiul în București la 1900

Cum am decis că trebuie să vă conving pe cât mai mulți dintre voi să participați la Noaptea Muzeelor, uite că vă dau în fiecare zi câte o poveste. A câte unui obiect pe care puteți să îl vedeți la unul dintre muzee. Cu mențiunea că aici aveți informațiile generale, dar foarte utile, despre eveniment.

Cum se căra gunoiul în București la 1900

© Muzeul Naţional Tehnic „prof. ing. Dimitrie Leonida”

Faima muzeelor este dată în toată lumea de valoarea colecţiilor deţinute, de existenţa unor exponate unicat, de monumentalitatea clădirilor care adăpostesc aceste bunuri, de amplasamentul lor într-o zonă turistică şi, uneori, de semnalarea unor curiozităţi ştiinţifice.

Muzeul Naţional Tehnic „prof. ing. Dimitrie Leonida” beneficiază de toate calităţile amintite mai sus, mai puţin de monumentalitatea clădirii – dar şi aceasta are unele particularităţi demne de a fi văzute.

Iată pe scurt povestea unui exponat unicat:

În 1895 Primăria Capitalei a achiziţionat un camion cu abur marca „Gardner Serpolet” pentru tractarea căruţelor cu gunoaie de la rampele din oraş la gropile de gunoi de la marginea oraşului.

Maşina însă făcea un zgomot infernal când trecea pe străzile Bucureştiului speriind copiii, animalele şi gâştele care îi ieşeau în cale.Revoltaţi, oamenii au depus sute de plângeri la administraţie, pentru a se renunţa la acest vehicol. În cele din urmă primăria l-a scos din uz.

În prezent acest automobil se află expus la Muzeului Naţional Tehnic – secţia Auto-moto-velo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: