Idioți, dacă nu știi; geniali, dacă știi

– Ce porcărie fac ăștia de la (nume de brand)!
– De ce zici asta (întreb io)?.
– Păi uite cum (și începe să îmi zică chestii).
– Poate așa au ales modelul de business (încerc io).
– Ce model de business, sunt doar niște idioți!

Asta s-a întâmplat în urmă cu câțiva ani. Când eu încercam să îi explic că, până nu știe exact ce se ascunde în spatele deciziei brandului, e deplasat să îi consideri idioți pe cei din management. La care stimabilul cu pricina îmi răspundea cu superioritate iritată că ”este evident” că sunt niște idioți și că io nu înțeleg cum stă treaba.

Zilele trecute îl văd pe stimabilul cu pricina la un eveniment de business. Și, când îi vine rândul să ia cuvântul, mă lasă mască. Zice ”uite brandul X (adică ăla de zicea de el că sunt idioți) cât de tare este și ce business beton a făcut!”.

După eveniment, mă duc la el. Și îl întreb cum se face de atunci cei de la brandul X erau idioți, iar acum erau geniali.

– Păi, atunci nu știam strategia lor de business.

Mi-a dat decisiva. M-a julit irefutabil. Și am încercat să bag o fisă:

– Cum, bre, adică e ok să îi lauzi dacă știi ce e în spatele businessului, dar este ok și să îi faci idioți dacă nu știi? I-am dat 404. Chiar nu a știut ce să îmi răspundă. Și a părut ușor stânjenit.

Știi de gardul lui Chesterton? Îți zic io. Chesterton ăsta avea o vorbă. Zicea așa: dacă te trezești într-o dimineață și vezi peste drum de tine un gard apărut peste noapte, nu te duce să îl distrugi doar pentru că te enervează. Întâi încearcă să înțelegi ce rost are gardul ăla. Că poate are un rost. Dar nu îl știi tu. Și abia după ce ai înțeles asta ia decizia dacă să îl distrugi și tu.Așa și stimabilul cu pricina. El a distrus gardul înainte de a-i înțelege rostul.

Bine, nu că îl condamn decisiv. Că vin și te întreb, dragă cetitorule: câți dintre noi nu suntem, din ce în ce mai des, în locul stimabilului cu pricina? Și câți dintre noi punem imediat mâna pe baros să dărâmâm garduri din viața noastră doar pentru că nu știm care-i rostul lor? Și, mai ales, câți dintre noi reușim să ne adunăm resursele și să găsim puterea să stăm oleacă și să cugetăm asupra rostului gardurilor apărute brusc în viață noastră?

Lasă, nu răspunde.

Aia zic…

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.