Dragilor,
Îmi pare atât de bine când văd că am cititori care sunt mult, mult mai deștepți decât mine :)) Îmi pare că asta este cea mai mare laudă posibilă, jur! Cum am ajuns la concluzia asta? Simplu: de când am început să dau newslettere (apropo, dacă aveți chef vă puteți abona lejer, colea în dreapta sus sau la finalul acestei postări :D), am primit o grămadă de propuneri interesante despre ce să fac pe acest prea-frumos blog. Unele chiar m-au lăsat cu gura căscată…
Printre ele, mi-a plăcut foarte mult propunerea simpaticei Monica Sibișteanu. Care m-a întrebat dacă mi-ar face cu ochiul să deschid blogul pentru cititori. Adică, cine dorește, cine poftește să îmi propună o temă pe care să scrie un text, iar eu să îl public pe blog. Adică guest-post de la cititori.
Cât de simplă ideea… Și cât de tare! Nu mă întrebați de ce nu m-am gândit eu la așa ceva, căci nu aș ști ce să vă răspund :))
Așa că, dacă vreți să vă apară textul pe blogul meu, dați-mi un mail pe cristi.china at gmail.com ca să începem negocierile :D Adică voi îmi ziceți tema la care v-ați gândit și, dacă îmi place, batem palma și vă apucați de scris! Să nu cumva să credeți că ”oferta” este doar pentru bloggeri. Nici gând de așa ceva! Ba chiar aș vrea să văd texte de la oameni care nu au blog. Dar care, sunt sigur, știu scrie foarte bine :)
Evident că inaugurăm această secțiune pe blog cu un prim guest-post semnat chiar de Monica. Pe principiul să dăm Sibișteanului ce e al Sibișteanului :))
Enjoy!
–––––––––––
Un pic despre social media
Dacă este să privim în urmă cu 10 ani, cel puțin în România, social media se rezuma la câteva site-uri, iar termenul de blog era ceva mai vag (îmi amintesc că la acea vreme era populară platforma yahoo 360 – da, da și tu îți amintești, așa-i? Dacă da, atunci facem parte din aceeași generație, dacă nu înseamnă că ai prins era Hi5 și de acolo a început nebunia cu rețelele de socializare).
Astăzi ne confruntăm cu o situație firească îndrăznesc să-i spun și asta pentru că social media începe să aibă o influență majoră, iar dacă înainte se obișnuia a se spune că presa este a 4-a putere în stat, iată că astăzi, presa este cuprinsă în social media și aș îndrăzni chiar să spun că social media devine încet și sigur o putere. (nu aruncați cu roșii, pentru că vă prezint imediat argumentul, oleacă de răbdare vă rog să aveți) De ce cred asta? Pentru că descopăr puterea influențatorilor, iar tot ceea ce înseamnă autoritate trebuie să câștige teren în fața influențatorilor. Se nasc lideri de opinie, fiecare își dă cu părerea (ceea ce este de apreciat, dar atunci când suntem avizați să ne dăm cu părerea), toți devenim mari războinici și susținători ai democrației, ai libertății, ai drepturilor omului, instaurăm legi și norme de conduită, impunem o altă atitudine societății civile (iată câte lucruri se-ntâmplă), însă toate acestea de pe scaunul de la birou, de pe telefon sau de pe canapea. Altfel spus ne ascundem după un dispozitiv.
Scriu aceste rânduri pentru că mă gândesc că uneori nu conștientizăm puterea pe care o are acest nou domeniu, acest nou instrument accesibil tuturor și nu ne dăm seama cât de mult îi alimentăm puterea. Îmi doresc să conștientizăm și să ne folosim noi, utilizatorii și alimentatorii acestui mediu, în scopuri pozitive, nobile, menite să contribuie la o societate unitară și nu să ne despartă. De ce zic că ne desparte? Pentru că avem de-a face cu frustări, cu opinii neavizate și ajungem ca din spatele unui dispozitiv să ne poziționăm în situații care nu ne aparțin: de judecător și de specialist, critica devine astfel, de la dorința de a fi constructivă, la a nu fi deloc constructivă.
Mă-ntreb acum ce am putea face noi ca să direcționăm acest mediu nou către beneficiul societății, ce am putea face noi ca să integrăm în note pozitive acest mediu în activitățile noastre? Există companii, există insituții care se feresc să intre în acest mediu din cauza criticilor și pentru că nici nu știu cum să-l folosească, le este teamă sau au o doză de ignoranță, cine știe…? Putem discuta despre o educație în ceea ce privește acest mediu? Este necesară o educație în acest sens? Putem face educație prin social media pentru alte domenii?
Voi ce credeți? Care credeți că este impactul social media dincolo de ceea ce vedem de zi cu zi?
1 thought on “Care credeți că este impactul social media dincolo de ceea ce vedem zi de zi?”
In ceea ce priveste social media pentru afaceri, oamenii din spatele lor sunt inca reticenti in a-si stabili o prezenta cu personalitate in social media. Nu constientizeaza potentialul SM si asta pentru ca nu au un exemplu clar (deocamdata). Imagineaza-ti o lume in care companiile se conduc dupa un set de principii si valori care se reflecta in toate interactiunile lor cu societatea, nu dupa decizii de marketing pentru majorarea profitului. Publicul tinta nu mai alege produsele respective pentru ca au cel mai mic pret, ci din cauza ca publicul SIMTE ca acel produs a fost special pentru el. Iar publicul poate simti asta atunci cand o companie are o personalitate, cand o companie dovedeste un set de principii si valori similare cu ale lui.
Businessurile se vor umaniza. De la producatorii de artizanat pana la corporatii, vor face un pas mare inainte cei care arata ca in spatele afacerii sunt oameni.
Deja vedem cativa „nebuni” care fac asta (GroupON, Hubspot), iar rezultatele sunt bulversante.
Ideea e ca e destul ca un singur jucator din fiecare domeniu sa aiba curajul de a-si arata personalitatea (nu doar pe social media), iar rezultatele lui vor impinge concurenta inafara zonei de comfort, acolo unde trebuie sa se autoeduce in primul rand despre social media.