De ce cred că nu e bine să îţi laşi siteul de companie să moară

Foarte interesante materialele despre moartea siteurilor de companie de aici şi aici. Vă recomand să le citiţi, chiar merită. Nu o să reiau temele despre care se face vorbire acolo, dar o să îmi spun şi eu punctul de vedere. Atâta cât mă pricep, desigur.

Trăim în era social media, în care siteul de companie parcă e bibeloul ăla peşte de pe un televizor învechit. Care ne aduce aminte de o vreme apusă, dar la care ne uităm cu nişte sentimente care rezonează în funcţie de coraconul nostru propriu şi personal. Unii cu nostalgie, alţii cu simpatie, alţii cu superioritate, alţii cu ironie. Dar ne uităm, asta este ce trebuie să înţelegem. Că, totuşi, ne uităm.5 lei 5minute

Pedala pe care brandurile au apăsat în ultimii ani este crearea de comunităţi de fani, acel fandom de degrabă dătători de Like. Numai că foarte puţine branduri (şi îmi asum masiv ce spun aici) au reuşit să îşi contruiască o comunitate pe sistem de calitate, nu de cantitate. Pentru că multe branduri au băgat-o pe aia cu „să audă cât mai multă lume de noi” nu, cum ar fi fost normal, „să cumpere cât mai multă lume” şi „să avem cât mai multă interacţiune„. De unde şi vajnicile mirări periodice din partea brandurilor gen „de ce nu funcţionează social media?„.

Orice brand trăieşte în acest ecosistem 2.0 care presupune o hărmălaie de canale de promovare şi de oportunităţi de şi mai promovare. Există zeci de reţele sociale, există presa online, există blogurile şi, da, există siteurile proprii (cu accent pe proprii, ştiţi voi, faza cu owned media).

Diferenţa dintre orice reţea socială şi siteul propriu este că pe ultimul eşti în ograda ta. Cu regulile tale, cu normele tale, cu propria gestiune, ca să zic aşa. În vreme ce, pe orice reţea socială, eşti pe tarlaua altuia. Că aşa e jocul. Iar acel cineva care deţine respectiva reţea socială poate schimba oricând „regulamentul de funcţionare”. Need I remind you ce s-a întâmplat recent cu facebook, de au sărit brandurile în sus a supărare că trebuie să plătească sume masive ca să poate ajunge la fani aşa cum ajungeau înainte?

Pe siteul tău de companie nu se întâmplă de astea. Acolo tu faci regulile, după cum spuneam. Acolo îţi gestionezi conţinutul cum vrei tu. Mai ales că – foarte important! – acolo conţinutul rămâne fix acolo unde îl pui tu, este repede găsibil şi poţi să îl scoţi în faţă şi mai repede. Siteul de companie este, dacă vreţi, basicul atunci când vine vorba despre prezenţa în online. Este acea bază de la care porneşte totul şi la care poţi să revii permanent. Şi care ştii că nu o să îţi rezerve surprize aşa cum te poţi aştepta (şi aşteaptă-te, din ce în ce mai des) de la o reţea socială.

Toate bune şi frumoase, numai că îngrozitor de multe branduri îşi tratează siteul personal exact ca bibeloul peşte de pe un televizor învechit. Ştiţi voi, faza cu hai să nu ne uităm în ograda noastră, căci e mai apetisantă ograda vecinului. De aia arată multe siteuri de companie precum pasta. Ba chiar mai rău. Aici e problema, de aia se poate lesne înţelege că siteurile de companie mor. Căci, în esenţă şi spus de la peluză, siteurile de companie nu mor singure, le omoară brandurile care le deţin. Iar asta, pentru mine, este de neînţeles. Căci a omorî un asset de bază pe care îl ai este un non-sens economic, de strategie, de comunicare, de cum vreţi voi să îi spuneţi.

IMG_0588Altă eroare pe care am văzut că o comit multe branduri este să nu trateze siteul de companie ca un landing page. Adică – mai de la peluză – acel loc unde cineva, oricine „aterizează” şi unde trebuie să existe ceva care să îl agaţe. Pentru că, nu înţeleg cum de nu înţeleg multe branduri asta, atunci când ai adus un om pe un site de companie (adică nu pe ceva cu „ŞOC şi GROAZĂ” sau, după caz, cu ţâţe) omul ăla chiar are nevoie de ceva. Că doar nu este ceva masochist 2.0 care are o plăcere ascunsă să navigheze pe siteuri de companie.

Ei bine, uitaţi-vă voi la siteurile de companie cum arată, dacă le privim din perspectiva asta, de landing page. Zici că sunt un sconcs, care transmite mesajul „măh, dacă nu pleci repede de aici, trag pârţul puturos„. Urâte, fără nici un call to action, fără zone cârlig, fără categorii unde omul să găseasă informaţiile clar şi fără să dea 345 de clickuri (nu că le-ar da cineva, fireşte).

[Tweet „De aia mor siteurile de companie, nu pentru că le omoară social media. Brandurile le omoară. „]

Multă lume face analogia dintre presa scrisă şi siteurile de companie. Cum că o să moară şi ele aşa cum moare presa scrisă. Numai că, după cum puteţi lesne vedea, presa scrisă nu prea moare. Doar se transformă. Şi devine mai nişată. Şi, tocmai de aceea, mai de calitate. Ceea ce ar trebui să se întâmple şi cu siteurile de companie. Cu cele care nu sunt omorâte de branduri, desigur.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

4 thoughts on “De ce cred că nu e bine să îţi laşi siteul de companie să moară”

  1. Si site-ul de prezentare difera de la o companie la alta. Unele poate-si axeaza pagina in jurul unui singur produs…si atunci parca ar putea fi un „landing page” care sa genereze vanzari.

  2. Pingback: Linkuri de weekend

  3. În ziua de astăzi, site-ul unei companii este un fel de „reprezentant” online, în care se reflectă puternic imaginea companiei pe internet. Cred că îmi puteți da dreptate.
    Nu numai că nu trebuie lăsat să moară, ci trebuie să fie întreținut și îmbunătățit constant.
    Mai mult de atât, este și mai sănătos să fie creat corespunzător, urmând niște principii de bază, care sunt de nelipsit, mai ales acum (după 10 ani de la postarea acestui articol, care nu a făcut decât să susțină și să întărească importanța unui website).
    Aici se pot studia principiile la care fac referire.
    https://eltand.com/2023/11/27/site-web-profesional-11-principii-de-baza/

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.