Am aflat despre platforma de anunţuri Mr Mart în contextul în care am dat drumul unei campanii pe Blogal Initiative. Apropo, dacă eşti blogger şi îţi place provocarea, poţi câştiga 100 de euro. Dincolo de sistemul interesant pe care se bazează acest nou business (un fel de licitaţie inversă, chiar interesant de urmărit cum va prinde la noi; sau, cum i-a spus Manafu, un fel de site de dating :D), mie mi s-a aprins beculeţul când am văzut sistemul lor de puncte sociale. Adică, pe româneşte, cu cât promovezi un anunţ de pe Mr Mart în reţelele sociale, cu atât câştigi mai multe puncte, pe care le poţi folosi ca să îţi promovezi propriile anunţuri sau să cumperi produse din magazinul de pe site.
Mi-a plăcut ideea pentru că şi noi ne bazăm cam pe acelaşi sistem în Gift Shopul de pe Blogal Initiative, unde bloggeri pot licita pentru produsele de acolo cu punctele obţinute în urma participării la campanii. Din experienţa noastră de până acum, sistemul chiar funcţionează, în beneficiul bloggerilor, dar şi al clienţilor.
Ce m-a făcut, totuşi, să vreau să fac un interviu cu Radu Drăgan, unul din „vinovaţii” pentru Mr Mart, a fost vârsta lui: 24 de ani. Adică, vorba Simonei, ia aduceţi-vă voi aminte ce făceaţi pe la 24 de ani şi apoi înţelegeţi, punând în context, cam de ce am vrut să ştiu ce îl mână în luptă pe Radu :) Ceea ce am făcut. După cum puteţi vedea mai jos :)
Cu menţiunea că Radu mi-a făcut o plăcută surpriză şi a decis să ofere celor care îmi fac onoarea să mă citească câte 100 de puncte sociale pe platformă :) Aşa că, dacă vreţi să intraţi în posesia acestor puncte, o să vă rog să spuneţi în comentarii mai jos care este contul vostru pe platformă (dacă nu aveţi încă un cont acolo, puneţi mâna şi faceţi-vă unul), iar eu o să transmit celor de la Mr Mart numele vostru, ca să puteţi intra în posesia punctelor cu pricina.
––––––––––
Spune-mi, in cateva cuvinte, despre traseul tau profesional si despre cum ai ajuns sa te arunci in aceasta lume frumoasa si grea a antreprenoriatului la o varsta pentru care te invidiez la modul corespunzator :D
Încă de mic am fost pasionat de calculatoare și îmi doream să fac ceva în domeniu. În liceu am început cursuri de rețelistică, și, pentru că îmi doream să sporesc cunoștințele în domeniu, am urmat Facutatea de Cibernetică, facultate care a îmbinat perfect domeniul tehnic cu cel economic. În ultimul an de facultate, m-am angajat la o companie de consultanță și audit, în departamentul de audit IT, iar în momentul de față lucrez în domeniul securității sistemelor IT. Nu mă consider un antreprenor, ci doar un membru al echipei care a lucrat și lucrează la dezvoltarea platformei Mr. Mart.
Ce le spui celor din lumea de business care zambesc superior atunci cand afla ce varsta ai? :D Mentionez – ca doar ramane intre noi… – ca sunt mare fan al tinerei generatii, pe care o consider mult mai bine pregatita pentru ce va sa vina decat noi, astia de vreo 40 de ani :))
Da, într-adevăr, mi se întâmplă foarte des acest lucru, dar încerc să ignor astfel de reacții și să mă concentrez pe dezvoltarea proiectelor mele. Odată cu evoluția și succesul acestora, văd cum dispar acele zâmbete și este rândul meu să zâmbesc superior :)
De unde denumirea de Mr. Mart? De ce nu ai optat pentru ceva clasic, gen anunturidefoioioi.ro sau ceva? :)) Si, in acelasi context, cat de important este numele domeniului pentru un site de anunturi?
Am dorit să găsim un nume ușor de reținut, cât mai scurt, care să poată rezona și pe piața internațională, nu numai în România. Scopul nostru este să ne diferențiem de celelalte site-uri de anunțuri de pe piață, să venim cu o perspectivă “fresh” pentru toți cei care vor să experimenteze ceva nou. De multe ori numele este cel care ajută din plin la poziționarea întregului brand, este asociat automat cu identitatea brandului, iar asta poate duce la o interacțiune facilă și de durată cu un brand ușor recognoscibil.
Legat de Mr. Mart, cineva care sta pe gard si chitibuseaza ar putea sa te intrebe „pe o piata plina de site-uri cu anunturi, ce ti-a venit sa intri si tu?” Nu e o piata deja cam aglomerata? Care crezi ca este „arma” principala a siteului?
Scopul nostru nu este acela de a concura cu site-urile clasice de anunțuri. Noi dorim să introducem un concept de shopping 3.0, un model cu ajutorul căruia oamenii pot cumpăra exact ce au nevoie sau ce-și doresc, nu doar ce găsesc. O noutate și totodată un avantaj al platformei este integrarea cu rețelele sociale. Când cumperi de pe o platformă tradițională, vine automat următoarea întrebare – care de multe ori este fără răspuns: “Oare vânzătorul care oferă produsul pe care îl vreau este de încredere?”. La noi, răspunsul este simplu: dacă vânzătorul care oferă un produs spre vânzare este recomandat de zece prieteni din rețelele sociale, poti oricând să afli cum a fost experiența lor cu vânzătorul respectiv, iar decizia de a încheia sau nu tranzactia o poți lua mult mai ușor.
Eu, recunosc, am fost atras de sistemul punctelor sociale. Un soi de gamification cu beneficii care, din punctul meu de vedere, este o idee buna. Cum ti-a venit ideea si cat crezi ca ajuta raportat la ce face concurenta?
Ideea a pornit de la întrebarea: ”Cum pot ajuta utilizatorul să aibă o vizibilitate mai mare pe platformă fără să plătească bani în plus?”. Și, pentru că tot suntem în era social media, răspunsul a venit destul de repede: “Social Networks”. Vrei să ajuți comunitatea? Perfect! Te ajutăm și noi pe tine. Win-Win :)
Momentan, concurenta merge doar pe zona clasică de promovare, unde intri și îți pui anunțul de vânzare sau cauți în oferta vânzătorilor de pe platformă. Probabilitatea ca o persoană să intre pe un site de cumpărături după ce a văzut link-ul pe news feed-ul unui prieten este mult mai mare comparativ cu situația în care vede o reclamă cu scop comercial.
Punctele sociale pe care le acumulezi dacă îți share-uiești anunțul în rețele sociale vin în avantajul oricărui utilizator care le poate folosi pentru a-și promova anunțul gratuit pe website. Este un sistem care nu a mai fost implementat până acum. Este un concept nou care se încadrează perfect în abordarea “fresh” despre care am vorbit, și pe care dorim să o promovăm.
Inteleg ca partea de social este foarte importanta pentru promovarea si, pe termen mediu si lung, succesul Mr Mart. Cat de importanta este si cum iti propui sa o integrezi in strategia de business a platformei? Un fel de „planuri de viitor 2.0”, cum ar veni :))
În momentul de față, partea de social este cea mai importantă pentru noi. Suntem la început de drum în ceea ce privește integrarea cu rețelele sociale, dar avem planuri mari, motiv pentru care veți vedea schimbări majore ale platformei în următoarele luni. În viitor, strategia de business nu se va axa atât de mult social networks, însă promovarea cu ajutorul punctelor sociale va rămâne tot timpul gratuită. Strategia de business-ul va veni mai mult din zona serviciilor oferite comercianților.
Cum vezi partea de blogging din perspectiva dezvoltarii Mr Mart? Si as vrea un raspuns pe doua parti: 1. daca bloggerii sunt importanti sa puna umarul la promovarea platformei 2. daca va ganditi sa faceti un blog Mr. Mart (mie mi-ar placea un personaj, un brand simpatic personalizat, un mutunache de ala, stii tu :D).
Blogging-ul în România a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultima perioadă, iar bloggerii au devenit adevărați lideri de opinie. În primul rând, consider că au o putere de influență mult mai mare decât un Ad în Google. Dacă îmi permiți, este același principiu despre care menționam anterior când îți povesteam de avantajul utilizării rețelelor sociale.
În ceea ce privește întrebarea despre un posibil blog, ne gândim să construim o poveste frumoasă în jurul lui Mr. Mart și a echipei lui. În cel de-al doilea filmuleț de prezentare (nr vezi mai jos, am pus ambele filme) apar niște roboței simpatici care îl ajută pe Mr. Mart să găsească ceea ce caută. Dorim să facem cunoscută povestea fiecarui roboțel și motivele pentru care Mr. Mart i-a ales în echipa lui (fiecare robot fiind specialist in domeniul lui).
Daca ar fi sa imi dai un sfat si sa pun un anunt pe Mr. Mart prin care sa promovez ce fac pe chinezu.eu, cum ar suna anuntul? Daca imi place ce imi propui, promit ca il public pe platforma :))
Titlu: Altfel de scriere
Descriere: Acum că ai accesat acest anunt, am garanția că ești o persoană curioasa, deschisă la minte și la nou :) și poate chiar cu un pic de simț al umorului. Numele meu este Cristian China-Birta. De unde, firește, chinezu. Îmi place să scriu despre… ce imi place, ce îmi trezește interesul și ce mi se pare interesant. Dacă ai un produs inovator, un serviciu atractiv sau o poveste captivantă, aș fi încântat să stăm de vorbă.
Câteva cuvinte în EXCLUSIVITATE pentru cititorii chinezu.eu :D
Oamenii de calitate sunt răsplătiți. Pentru că ne place atât de mult comunitatea pe care ați reușit să o construiesti, ne-am hotărât ca fiecare cititor al blogului să fie premiat cu 100 de puncte sociale. Tot ce trebuie să faceți este să trimiteți pe formularul de contact numele utilizatorului de pe platforma Mr. Mart și de restul ne ocupăm noi.
16 thoughts on “Radu Drăgan: Bloggerii au o putere de influență mult mai mare decât un Ad în Google”
Hmm, interesant… Le urez mult succes! :)
Foarte tare ideea! Felicitari!
cool :)
i’m in – pegassus cu pegassus19 @ yahoo.com
Buna pegassus,
Ai primit punctele de ieri 05.02.2014
misto ideea dar ar trebui sa creeze si o optiune de sortare a anunturilor dupa judet/oras… de ex asta: http://ro.mrmart.net/off/view/s/7c590f01/Land%20Rover%20Defender/
foarte tare, dar doar daca te uiti la nr masinii vazi ca e din Mures…
just my 2 cents..
Salut Gabi, daca te uiti atent este un camp mare numit: „Locatii de livrare” este chiar la mijlocul paginii. Din ce observ poti sorta in cautarea anunturilor dupa locatie (este integrat google maps, asa ca poti cauta si la nivel de strada :) )
Foarte tarw si interesanta ideea!
Felicitari Radule! Si … mult SUCCES in continuare si de la … Bell Ami! :)
Primesc si eu punctele? Daca da, numele contului este Raul Kovacs, inregistrat cu facebook-ul. Apropo, punctele cum le obtin? Am dat eu share si tweet-uri, nici un punct :(
Buna, Raul! Daca iti share-uesti anuntul (de vanzare sau cumparare) in retelele sociale Mr. Mart si daca primesti like-uri, share-uri, tweet-uri etc. se adauga puncte sociale in contul tau. Sper sa te ajute :)
Buna Raul,
Ai primit punctele de ieri 05.02.2014
am cautat aparate foto si mi-au dat ca optiuni amenajari de apartamente! Deci merge sau e stadiu beta?
Salut Catalin, cautarea merge corect, problema este ca multe persoane incadreaza gresit produsele in categorii si platforma le afiseaza. Din pacate nu putem valida fiecare produs.
Asa o fi, dar asta nu e un lucru pozitiv. Va urez succes, pe mine nu m-ati convins inca sa folosesc platforma voastra!
Interesanta ideea de licitatie inversa, cred ca e util celor care cauta ceva ce e mai greu de gasit….
Interesant site, mai interesant e treaba cu punctele. Ce se pot cumpara de pe puncte? Din cate vad in magazin sunt cateva produse dar fara titluri, descrieri sau poze… un raspuns se poate?
Salut Alexandru,
In fiecare luna va fi disponibil un nou produs de cumparat.
Vom face dezvaluirea produsului numarul 1 in weekend.