Ciudat mai funcționează și blogosfera asta… Adică uitați-vă și voi la mine, ditai bloggerul (94 de kile, deși în scădere :D) și uite cum un guest post stârnește un alt guest post :)) Adică de la cel al lui Mihai Labo, la cel al lui Robert Katai pe care îl vedeți mai jos. Băi, în ritmul ăsta mă scoateți din pâine, băi :))
„Ia scrie matale un guest post pentru chinezu.eu in care să răspunzi la ce întreabă Mihai Labo” cam aşa s-a pornit acest post pentru răspunsurile la întrebările de la un alt guest post.
Acum, eu văd lucrurile într-un alt mod decât au răspuns ceilalţi la întrebări.
Un like nu aduce bani dar poate aduce CEVA ce poate să aducă bani. Unele brand-uri chiar dacă au 3000 de like-uri pe Facebook nu înseamnă că fac bani, pur şi simplu îşi fac loc în „inima” sau pagina clientului. Există un studiu care spune că din 1000 de utilizatori, 85% doresc să relaţioneze cu brandurile. Relaţionarea ţine de timp şi încredere. Dai un like unui brand care vezi că ţi-a câştigat încrederea. Eu Guma Turbo o numesc „Brand de inimă”. E un proiect ce a început-o cineva de dragul Gumei Turbo şi a dus-o până unde a ajuns aici. Nu e nimic greşit. Poate banii vor veni mai târziu. Un like nu înseamnă 1 dolar. Marea problemă a brand-urilor care strâng câteva mii de like-uri e că nu ştiu să se ocupe de „administrarea” contului. Asta ce înseamnă? O strategie de fidelizare (care ne duce direct la întrebarea nr 3)
-Strategiile de promovare pe facebook? Nu cred că există o regulă anume. Un standard pe care fiecare brand trebuie să meargă. Există doar timp şi încredere. Dar în acelaş timp brand-ul trebuie să interacţioneze cu utilizatorii (vezi răspuns Teatrul Masca). De ce brand-urile care se promovează au mai multe like-uri? Tot în studiul ăsta, făcut la 1000 de respondenţi, s-a ajuns la concluzia că 51% sunt atraşi de brandurile care se promovează. E ca şi in real life. Eşti atras de o persoană care are o personalitate puternică, eşti atras de cineva care are gânduri mari, cu care ai ce povesti la masă şi care câteodată te mai sună să vezi ce faci, cum eşti, sau pur şi simplu să te cheme în oraş la o cafea. Aşa că cei care doriţi să începeţi o campanie de promovare pe facebook, nu căutaţi etapele. Creaţi etapele voastre. Fiecare brand trebuie să se diferenţieze într-un fel sau altul. Dacă am găsi pe net aceleaşi studii de promovare la brand-uri diferite, unde ar mai fi frumuseţea marketing-ului? Sunt de părere că nu există o etapă care trebuie urmată pentru a promova un brand. Există doar timp şi încredere. Dacă le oferi asta utilizatorilor vei primi şi like-ul dorit. Dacă eşti un ziar local, e şi mai bine. Oferă ştiri senzaţionale (ştiu că sună a la diaconescu, da uite ce succes are cu senzaţionalismul lui), interacţionează cu ei, nu-ţi fie frică de răspunsuri negative. Iar cum zicea şi Dani Matei legat de fotografii-fotografiile sunt devorate pe facebook.
Asta e frumuseţea marketingului, advertising-ului, social networking-ului că nu există un standard pe care trebuie să mergi. E diferit la fiecare brand, fiecare companie, fiecare agenţie.
5 thoughts on “Voi ați mai pomenit guest post la guest post?”
guest post din guest post se face, nu?
Multumim pentru mentionare :) .
Pe tema fidelizarii Ana Matei a scris ceva interesant : http://www.anamatei.ro/2011/02/15/plateste-cu-un-tweet-un-post-sau/ . Eu sunt mic de tot si invat in fiecare zi cate ceva. Cum urmaresc sa fiu cat de cat popular va trebui sa invat sa aplic si eu o strategie. Eu am profil de FB, dar si pagina. De vreme ce voi ziceti ca brandul e cel mai cautat inseamna ca va trebui sa promovez mai mult pagina. Multumesc.
@manu: Eu vad o diferenta clara intre cele 2: 1: Profil e pentru interactioanarea cu prietenii. Mai zici o gluma, mai uploadezi o poza.
2. Pagina este pentru iteractionarea cu cititorii blogului. Unde nu zic ca nu trebe sa zici glume (ba chiar sa le zici), dar e altfel de relatie acolo. Si sunt altfel de oameni, care au alte asteptari.
Acu, pe partea de strategii… Parerea mea este urmatoarea:
Pasul 1. Fa-ti pagina de facebook (fie ca esti brand, firma, etc..)
Pasul 2: Aduna fani (da un premiu, fa un concurs de like-uri… nu e moral sau cel mai smecher lucru, dar ii aduni acolo. ideea e sa ii aduni pe cei relevanti)
Pasul 3: Creeaza engagement!
Astia is pasii de urmat. Cum ii aplici, e treaba ta. nu exista o reteta clara care sa dea rezultate. Fii Creativ
Obrazu’ fin cu cheltuiala se tine. Display-ul la fel :)