10.12.2016

Cine pune un umăr la strategiile de promovare pe facebook?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.
Tovarășul Mihai Labo, cu care m-am intersectat la SMS Cluj și mi-a mărturisit dorința lui de a veni din urmă și de a sparge toată concurența pe linie de social media fierar-betonist :D, mi-a adresat aseară o întrebare despre facebook. I-am spus ”băh, io sunt varză de la de astea, ia mai bine scrie tu un guest post pentru chinezu.eu și vedem ce zice lumea”. Și omul a scris. Iar eu, firește, îl public acilea :D
Am apelat la „taticul meu din online ” Chinezu pe care din cand in cand il bazai ca scobitoarea pe masea cu cate o problema mai mult sau mai putin arzatoare. Din dorinta parinteasca de a ma ajuta cu problemele mele, el, care „ma pricep ca varza” la Facebook, mi-a propus sa scriu acest guest post.
Am inceput sa lucrez oficial in Social Media, mai exact promovarea online al unui brand. Fiind la inceput m-am lovit de unele chestii cu care marele Google m-a ajutat, dar totusi sunt unele intrebari la care nu am gasit raspunsul.
1) Inteleg motivul pentru care brandurile consacrate capata ROI din promovarea pe Facebook si mai ales cresterea numarului de Likeuri este un indice in acest sens. Ce nu inteleg e ce castiga pagini cum e www.facebook.com/Guma.Turbo care, cu toate ca se apropie de 100k nu vad cum ar castiga ceva bani. Daca ma insel, va rog explicati-mi sa nu mor prost.
2) Care sunt etapele de promovare in cazul unei FanPage? Au mai existat articole care gadila aceasta problema, insa toate presupun campanii (concursuri). Ma refer la strategii de promovare fara nici un fel de investitie. Adica da, trimiti la toti prietenii tai. Da, vorbesti cu ei sa dea share. Ma refer la cai mai „originale” pentru cei care doresc sa dea din casa pentru noi muritorii de rand. Un studiu de caz pe o pagina consacrata ar fi ideal.
3) Avand in vedere ca s-a creat Facebrands.ro, care monitorizeaza toate paginile create pe Facebook si mai mult Harta utilizatorilor de Facebook din Romania, stie cineva daca exista o metoda de a cauta oameni dupa orasul in care traiesc? Nu stiu daca incalca ceva reguli de confidentialitate, dar avand in vedere ca aceste informatii sunt in principiu publice, nu vad de ce nu ar exista astfel de liste, care dupa parerea mea ar fi foarte importante in lumea SM.
De asemenea orice post legat de strategii in promovarea pe Facebook m-ar ajuta mult. Va multumesc!

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cum vi se par bannerele din sidebar? :D

Ai grijă de avatarul tău. Căci și el are grijă de tine

8 comentarii

  1. joi, 17 februarie 2011, 09:40

    Hai ca incerc eu sa-mi dau cu parerea
    1. Din ce vad eu, pagina de guma turbo e facuta doar de fun/aduceri aminte, deci cel putin aparent, fara scopul de a face bani. O sa poate face bani daca ar da un mail la toti fanii cand… sa zicem ca ar aparea guma orbit cu surprize. si un link de afiliere. Sau la orice produs complementar/similar
    2 Fara bani e mai greu. Cea mai buna metoda e sa scrii bine pe blog/site si sa inviti oamenii care apreciaza articolele sa dea like. Facebook iframe e solutie, Sau daca e un brand in offline, sa oferi discounturi doar pt fani. Aia cu sugeratul si trimisul la TOTI prietenii tai e spam.
    3 Nu stiu sa existe optiunea asta in search, sau daca e activa localizarea geografica in Facebook Ads. o Idee ar fi insa sa cauti paginile sau grupurile de fb ale oraselor care te intereseaza si sa-i gasesti acolo. Dar iarasi, depinde cum ii abordezi pentru ca nu toata lumea e dispusa sa primeasca reclama, chiar daca e de la o firma din orasul in care traieste
    4 ar fi o idee sa dai si numele si adresa paginii de care te ocupi, sa vedem exact ce si cum se intampla momentan lucrurile

    My 2 cents,
    Auras

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. joi, 17 februarie 2011, 09:41

    E foarte simplu. Se vinde reclama pe GumaTurbo. De ce? Pentru ca poti targeta pe oras, sex, varsta, interese sau orice are publicat userul la profilul lui de facebook

    Cred ca ti-am raspuns la 2 intrebari:)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. joi, 17 februarie 2011, 09:48

    Am verificat acum, poti sa faci targetare pe oras (orase mari, ce-i drept) in facebook ads. Spor la CTR-uri :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. joi, 17 februarie 2011, 10:01

    Am investit mult timp in a citi articole despre fenoment si ce sa faci si ce sa nu faci intr-o campania Facebook. Chestiile de mai sus sunt subiecte care nu au fost atinse in alte articole
    @Auras
    1)Exact asta banuiesc si eu , insa dpdv al Mediei Sociale sa ai 96k likes pe o astfel de nisa si sa nu profiti de ea mi se pare ciudat .
    2)Despre metodele gen campanii , promotii ,etc s-a scris mult si am invatat foarte multe si am sa pun mai multe in practica .
    3) E vorba de un oras mic . Brandul este un ziar local cu tiraj decent care incearca sa faca tranzitia spre online.
    Lista astfel obtinuta nu ar fi folosita ca spam material , doar ca un fel de etalon pentru persoanele la care a ajuns si la care trebuie sa ajunga
    @daniel : Guma turbo nu se mai fabrica . Dpdv economic e un brand inexistant pe piata.Reclama pentru Guma Turbo ? Nu as vedea scopul.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. joi, 17 februarie 2011, 10:14

    Sa-ti povestim si noi experienta noastra. Am plecat de la ce suntem noi – un teatru altfel, foarte tanar, extrem de mobil si extrem de “prietenos”. Inca de la inceput nu am stat locului, nu ne-am inchis intre peretii unei cladiri, ma rog, nici nu am avut  si atunci am iesit in strada – primii, la metrou – primii, ne-am implicat in “viata Cetatii” (ca sa zic asa) etc. Asa am intrat si in online (site, bloguri – 3, twitter si facebook etc.) cu ideea lui “altfel” si al lui “prietenos”, lasand deoparte ideea de brand/institutie. Si pentru ca am stiut de ce si pentru cine (profesorul meu de regie Valeriu Moisescu ne spunea ca regia se reduce la 4 intrebari esentiale: “cine-i domnul, cine-i doamna? Ce vrea domnul, ce vrea doamna?: ) dupa ce am creat o pagina personala (la fel cum au si oamenii obisnuiti) am inceput sa interactionam. Nu ne-am marginit doar la a posta un continut cat mai variat, dar am dat “like” si am comentat la tot ce ni s-a parut interesant etc. Nu avem multi prieteni, dar cei pe care ii avem sunt de nadejde. Nu am trimis niciodata mesaje cu invitatii la spectacole sau evenimente, nu am facut spam, nu am cerut prietenia decat foarte la inceput, dar acceptam prietenia oricui pare a fi interesat de noi (Stergem continuu din lista pe cei care folosesc facebook-ul doar sporadic si nesemnficativ).
    Din motive de clonare a paginii, a trebuit sa recurgem la o pagina oficiala, dar nu am promovat-o cu insistenta si nici nu ne grabim. Avem o imagine mai prietenoasa fiind la fel ca toti ceilalti. Iar rezultatele acestui efort (in timp) in online se simt, semnificativ la casa de bilete.
    Am incercat sa facem ca intre noi in offline si noi in online sa exista o cat mai mare similitudine. In concluzie: de ce si pentru cine.

    PS poate nu are legatura directa cu intrebarile, dar am simtit nevoia sa imi spun parerea. Parerea mea  !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. joi, 17 februarie 2011, 10:23

    Mersi! Orice e de folos mai ales ca poate fi considerat un insight in ideea de promovare a unui brand

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. joi, 17 februarie 2011, 15:35

    1. nu cred ca a avut cineva o strategie in cap cand a facut acea pagina, pur si simplu a facut-o si a crescut-o foarte mult datorita nostalgiei. „ha, ha, ha, ia uite, turbo are pagina de facebook” like!
    un alt exemplu este liftiera de la motoare care are 4300 de fani fara sa faca absolut nimic, doar ca e o tanti foarte cunoscuta in offline :)
    2. cel mai bine te poate propulsa continutul in news feedul cat mai multor oameni. dar nu automatizat, sa publici 10 articole pe zi prin rss, ci sa le alegi pe cele cu potential de facebook, mai fun, mai cu potential de dezbatere, sportive, etc.
    Cand shareuiesti adauga o descriere linkului, preferabil o intrebare care sa invite la dezbatere.
    Esti ziar local? Banuiesc ca exista un fotograf care face fotografii la evenimentele locale, roaga-l sa iti dea mai multe fotografii decat cea care o publica in ziar si le faci album pe facebook (fotografiile sunt devorate pefacebook). Ca sa legi offline-ul de online poti spune in ziar ca ai galerie de imagini pe facebook, sau pe editia online.
    Nu vrei creste repede si fabulos dar cei care iti dau like sunt mai interesati de tine si ce ai tu de spus decat unul din alt oras venit la un concurs
    3. daca tot exista facebrands, vezi cu cine te poti asocia din orasul tau. Poate exista si alte comunitati in orasul tau si va puteti promova reciproc.
    Mult spor!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. vineri, 18 februarie 2011, 00:42

    @mihai: Nu sunt specialist, sunt la inceput si eu, deci parerea mea nu e avizata, dar poate te ajuta. Incearca sa creezi engagement. Sa faci oamenii sa itneractioneze cu tine. Cum zicea Dani, invita fanul sa comenteze, sa uploadeze o poza, sa scrie o stire. Cu cat ai mai multi astfel de fani, cu atat apari news feedul mai multor oameni. Care raspund de cele mai multe ori pozitiv la ceea ce share-uiesc prietenii lor.

    Nu vad cu ce te-ar ajuta sa ai o lista cu toti utilizatorii dintrun oras. Te intereseaza doar niste demograficele, sa poti sa targetezi ad-urile.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *