Cum scrie un ziar despre bani din blogging? Prost, desigur

Văd pe twitter că Vasile Manu arată către un articol din Evenimentul Zilei în care sunt prezentați câțiva bloggeri, care zic că trăiesc din blog, au afacere cu blogul ca suport pentru afacere, de astea. Vasile se întreba, pe bună dreptate pe undeva, cum se pot considera ăia specialiști dacă nu a auzit nimeni din blogosferă de ei? Căci, e drept, nu pre a auzit lumea de ei.

Dar asta nu prea are importanță, dacă e să o luăm pe partea de business. Căci dacă băieții ăia despre care ne spune Evenimentul Zilei au fix 34 de vizitatori pe zi, dar din aia trei sferturi sunt clienti care plătesc pentru serviciile lor, apoi ăsta e un business din care se fac bani mai mulți decât 95% din restul blogosferei. Mă rog, mă îndoiesc că este așa, dar există probabilitatea asta. Așa că pentru mine faptul că noi, ceilalți, nu am auzit de ei, nu e motiv suficient să facem mișto de ei.

Altceva mi se pare mie cam ciudat. Faptul că Evenimentul Zilei alege să vorbească despre acești oameni. Pentru că, din punct de vedere al jurnalistului și al publicației, faptul că scrii un articol despre bani din blogging și exemplifici cu oameni de care, corectă din această perspectivă observația lui Vasile, nu a auzit nimeni din domeniul despre care tocmai scrii este ciudat. Veți spune  că argumentul meu cu băieții ăștia fac bani, au business este îndeajuns pentru a oferi celor de la Evenimentul Zilei scuza că scrie despre ei. Băi, nu prea…

Este ca și cum aș face io o analiză a presei quality și aș face interviuri ori cu niște paparazzi, ori cu directorul unei publicații de integrame din Scăfâlcești. Pot să fac asta fără nici un fel de problemă, că doar e dreptul meu. Dar ce ridicol pot să fiu…

Cum am făcut parte ani de zile din presă și apoi alți ani de zile am fost nevoit (dap, ăsta e cuvântul) să colaborez cu jurnaliști, știu că uneori articolele se scriu pe prietenii, pe bani sau pe (și aici e cel mai trist) pe resursele limitate ale jurnalistului, adică dacă doar la ăștia am acces, doar pe ei îi știu, îi întreb pe ei. Nu zic că așa a fost cazul și aici. Dar zic clar că, din punct de vedere jurnalistic, e un articol atât de subțire că mă și apucă depresia.

PS. Desigur, faptul că nu am fost io intervievat acolo mă face să scriu, plin de invidie, aceste rânduri. Căci, desigur, nici nu sunt sătul de atâtea băgări în seamă la adresa mea. Vă pup. Să fiți iubiți.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

15 thoughts on “Cum scrie un ziar despre bani din blogging? Prost, desigur”

  1. Blogosfera romaneasca este ceva total diferit de cea straina. Probabil articolul respectiv e o porcarie crunta si aia nu sunt cine stie ce dar eu stiu 2 tipi care au fiecare peste 150 de bloguri si scot bani O GRAMADA in fiecare luna. Si totusi nu isi fac publica prezenta catusi de putin, si pe buna dreptate. Si eu daca as avea o retea de 100 de bloguri as tine-o total secreta.

  2. Stai putin, in articolul ala e vorba de bloggeri/oameni care folosesc platforme de blogging pentru a genera trafic si audienta pe .com !
    Oamenii aia scriu in stilul ala pentru a atrage clienti din .com, sunt oameni care construiesc liste de mailing pentru marketing afiliat pe produse pe .com, pentru ei blogul chiar e un business. Stiu mai multi romani care folosesc „reteta” asta si le merge chiar foarte bine.
    Una e sa scrii pe .com, sa oferi e-book-uri, sa te joci cu afiierea din Thesis si sa oferi sfaturi gratis despre marketing digital sau dezvoltare personala si alta e sa te joci de-a textele pe .ro si sa alergi dupa trafic si atat
    Ei nu se raporteaza deloc la piata din .ro, de aceea nici comparatia cu Scăfâlcești nu prea are rostul, chiar daca articolul ala pare scris pe prietenii sau cine stie, o fi fost autorul gratis la vreunul din cursurile lui Ezeanu

  3. @Auras
    bine, bai, Auras, daca zici tu…
    sper doar ca imi dai si mie dreptul sa fac comparatii care nu isi au rostul
    asa cum si eu iti respect si eu dreptul de a nu intelege ca io nu am nimic cu oamenii aia, ci cu modul de a scrie articolul
    iar daca vroiam sa scrie despre succesurile din .com, asa cum ai inteles tu ca au vrut sa o faca, putea sa intrebe pe kawasaki si alti de astia grei (care, culmea culmilor, dar chiar raspund la mailuri!!!!!!!)
    caci altfel, cu regret pentru stiinta ta in domeniu, comparatia mea cu Scafalcesti chiar tine
    chair daca ii spunem, ca sa fie ok si cu tine, Scofalcesti.com

  4. Dp, dar mai usor e sa dai de 3-4 romanasi care se screm sa scrie in engleza. Ai dreptate, modul de a scrie articolul e de nivelul scofalcesti.com
    Iar daca vroaiau oameni care fac bani pe .com, puteau sa vorbeasca cu dragosroua, mihai de la freshome, bobby voicu si inca cativa care chiar conteaza

  5. Bre, unu chiar pare a avea succes. Observ zeci de comentarii. Ceilalți… mă duce cu gândul că probabil așa au dorit ei a-și face promovarea blogului. Prin intermediul evz.

    Și până la urmă, dacă oamenii nu doresc a fi cunoscuți la noi în țară, asta nu reprezintă direct ideea că ei sunt niște no-name ce habar nu au de blogging. Că doar nu o fi mari specialiști toți ăștia de merg la toate evenimentele posibile doar că să fie și ei acolo.

  6. eu sunt de vina e clar
    scriu ca curu
    pentru ca toti vorbiti de oamenii aia, de care io nu am zis nimic de rau serios
    ma bucur ca in rest va place articolul si ca apreciati o astfel de presa de calitate
    eu nu

  7. Riscul este, bineinteles, ca Vasile ala de care vorbesti tu sa fie nimeni. Ca si restu’ alora de n-or auzit. Ca asta-i pina la urma problema, cinci-sase copchii sed in fata blocului si se intreaba cine-or fi ai cinci-sase copchii ce sed in fata blocului vecin, ca „n-o auzit nimeni de ei”.

  8. sunt două noțiuni/criterii distincte aici:
    1) notorietatea – care poate fi ușor verificată – și din punctul acesta de vedere tematica articolului citat este destul de îndoielnică;
    2) criteriul financiar – care este aproape imposibil de verificat – astfel încât nu se poate spune nimic concludent despre alegerea celor de la evz;

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)