Văd dimineața asta la Realitatea un lider sindical care ne spune că CFR transportă 5, 5 MILIARDE de călători pe an. Dacă a adevărată informația asta, atunci stau să mă gândesc, ca prostu’ din popor, firește, nu ca managerii de management cu salariile de înțepenești din CFR și nici ca și, firește, mințile luminate din Ministerul Transportului, după cum urmează:
Gândul 1. Având în vedere miliardele de euro provenite din încasări (să zicem, pentru ușurința demersului comunicațional că media pe calător e de 1 euro pe călător, ceea ce e ridicol, știu, având în vedere prețurile cretine pe care le practică CFR), cât din banii ăștia intră în confortul călătorilor și cât în bătaia de joc cu care ne lovește CFR?
Gândul 2. La un asemenea volum al încasărilor și cu atâta subvenționare de la stat, faptul că CFR are mereu și mereu probleme cu banii mă trimite fix la două explicații, care, cel mai probabil, se întrepătrud majestic întru futerea călătorilor cu CFR: se fură de se rupe și/sau managerii sunt vaselină.
Gândul 3. Vă rog să vă gândiți așa, pe repede înainte, cum se uită niște manageri adevărați, care știu cum să scoată profit din fiecare bănuț, la risipa fenomenală de la CFR și la, pe cale de consecință, la bătaia de joc pe care o livrează călătorilor, aceasta fiind, îmi pare, capitol ferm în strategia CFR.
11 thoughts on “5,5 miliarde călători și CFR o suge în continuare”
miliarde????? poate milioane…
5,5 miliarde de călători pe an înseamnă 15 milioane de călători pe zi. România are 20 de milioane.
dragilor, nu va certati cu mine
asa a zis nenea ala de la sindicate, care avea niste statistici
a mai zis ca transportatorii privati transporta doar 200 de milioane pe an
Nu stiam de ce asa de aglomerat in Bucuresti in zona Garii de Nord… Toata populatia globului vine la Bucuresti sa se dea cu CFR-ul :)
In ultimul an, n-am mers decat de 2 ori cu CFR-ul – Bucuresti – Suceava noaptea cu vagonul de dormit si a fost super ok… curat, mirosea bine, nici prea frig, nici prea cald… taman bine… asta nu insemna ca nu cred ca e jale la CFR.
Tocmai vin din Kazahstan… aici au tren spaniol Talgo intre Almaty si Astana :)
Probabil sînt nişte greşeli în statisticile lu” nenea de la cefereu dar asta ne interesează mai puţin. Aş vrea, prin comparaţie să te fac să înţelegi cum stau lucruruile. Pentru că sînt gălăţean am un exemplu foarte clar, Sidex-ul. În urmă cu ceva vreme acesta era administrat de stat, era numit „gaură neagră” şi era sperietoarea oricărui cetăţean din această ţară cînd se amintea de cheltuielile care trebuiau suportate de populaţie cu această măgăoaie. Între timp a fost cumpărat (a se citi „donat”) celor de la ISPAT şi peste noapte a devenit o mină de aur.
Dacă ne întoarcem către cefereu acum vezi similitudinile dintre cele două cazuri? Înţelegi de ce trebuie cefereul umilit, jecmănit, jumulit, terfeleit, amanetat, sacrificat? Ca peste cîteva luni să fie servit pe tavă unor străini care „ştiu ei” să scoată bani din piatră seacă.
De foarte mult timp nu mai am nici un sentiment pentru această ţară şi locuitorii ei dar am o întrebare retorică pentru turma care populează acest tărîm: cum rămîne cu sloganul „nu ne vindem ţara!”?
@chinezu
cum sa nu te certam? ai dezvoltat un intreg articol acuzator bazat pe niste cifre tembele, fara sa faci un calcul elementar si fara sa adaugi si varianta „Daca NU e adevarata informatia”. Nu se face.
Altfel, ca banul statului (public, al nostru) e managerizat prost, e un truism. Totusi, CFR-ul a ajuns sa fie un mijloc de transport destul de civilizat. Daca internetul ar fi disponibil si la alte clase decat Business, ar fi chiar excelent. Mai trebuie redusa durata calatoriilor, lucru care tine in cea mai mare parte de infrastructura si care, din cate stiu, nu tine de CFR Calatori; din pacate aici e ca la autostrazi…
Astea is sfuri cu 5.5 miliarde cand noi suntem 22 miloane cu toti …
bai, baieti
unii dintre voi nu prea se pupa cu stilul meu de a scrie
ia sa ridice mana sus cati dintre voi au crezut ca eu cred faza cu 5,5 miliarde?
am folosit-o la misto tocmai pentru a scrie cele 3 ganduri de mai jos
care, indiferent ca e vorba de 1 calator sau de 14 catralioane, raman ferme si irefutabile
pentru ca indiferent cate zeci de miliarde de catralioane de euro o sa face cfr, noi tot o sa calatorim in conditii de cacat, iar ei tot nu o sa aiba bani la cat se fura de acolo
@Paul Muresan
prietene, daca vrei presa, obiectiva si deontoloaga, cauta in alta parte, nu aici la mine
eu scriu, cum sa iti spun eu, asa mai abscons, mai de-ampulea
si asa o sa scriu mereu, singurul calcul elementar pe care o sa il fac vreodata va fi ala ca asa vrea muschiul meu sa scriu
ceea ce iti doresc si tie
Prostia la CFR e faptul ca angajatii incurajeaza frauda.
Cum poate CFR-ul sa faca bani daca nasul cere bani in loc de bilet, daca nu exista controale care sa dea amenzi? Ar putea fi implementat un sistem de intrare pe baza de bilet, astfel nasul ar fi eliminat din ecuatie.
Pingback: Ia să vedem cine minte? Sindicalistul sau Ministerul? » Chinezu - Un chinez ca tot romanu'