06.12.2016

CFR noi te iubim, ca ca tine nu gasim si de aia suferim

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Unii dintre voi, mai ales cei de pe twitter, stiu ca recentul meu drum Bucuresti – Baia Mare, facut cu trenul, a durat vreo 16 ore, nu maxim 12 cum ar fi trebuit. Da’ nu m-am stresat, caci e iarna. Si, dupa cum indeobste se stie, iarasi autoritatile au fost pregatite sa fie luate prin surprindere.

Ca am intarziat, no problem, e iarna si ierni de astea o sa avem si peste 50 de ani. Caci „progres” in domeniul venirii ierni nu prea ai de unde scoate. Problema la CFR este ca, desi iernile vin si pleaca, jegul din vagoanele lor de dormit e permanent.

Cum mortii ma-sii, sa ma scuzati, sa ceri vreo 40 de euro pentru un bilet la vagon de dormit, pentru o distanta de nici 600 de km, compartimentul sa puta, praful sa fie de un deget peste tot, tapiteria de pe asa-zisul pat sa fie rupta, iar asa-zisele asternuturi sa fie sfasiate pe alocuri si cu niste (multe) pete de origine neidentificata pe ele? Pai asta e CFRul anului 2009? Evident ca ajungi la destinatie si stai mult sub dus, in incercarea de a scoate jegul adunat in vagonul de dormit si scarba din suflet…

La intoarcere, pe ruta Baia Mare – Bucuresti, te apropii cu neliniste de tren, desi tragi nadejde ca decizia de a-ti lua bilet la „cuseta aia noua cu 4 paturi” va fi una de bun augur. Si ai surpriza, dupa ce te urci in tren, sa vezi ca e chiar asa. Pentru ca vagonul asta nou e chiar nou, miroase a nou, arata a nou, toate materialele din care sunt construite toate alea prin cuseta sunt noi si frumoase, poti regla temperatura din niste taste, luminile alea gen veioza, de la fiecare pat, au o lumina rece, placuta, iar baia, o doamne, baia, e de o curatenie desavarsita, iar apa se „trage” apasand un buton luminos, daca va vine sa credeti. Si toate acestea pentru un pret mai mic cu vreo 30 de lei decat la vagonul de dormit. Deci cam asa ar trebui sa fie CFRul anului 2009.

Bun, e drept ca nu aveai cum sa nu te hlizesti cand pe un anunt la buda scria in mai multe limbi ca va rugam sa aveti grija de incinta ca asa e frumos, iar la limba engleza textul se termina cu un albastru pe alb „Thank zou” :D

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Ghidul enervantului pe YM. Respectati-ma ca sa va respect

Top 5 apostoli ai lui Băsescu

7 comentarii

  1. marți, 22 decembrie 2009, 13:05

    aveau diacriticile setate prost

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. marți, 22 decembrie 2009, 14:17

    deja ceri prea mult. eu mi-am luat bilet sa ma duc acasa. deja mi-am pregatit termosul,mancarea,cartile,acumulatorii de la mp3 sunt incarcati si bateria telefonului are numarul maxim de liniute. nu m-am pregatit totusi sufleteste pentru ce o sa ma astepte: frig, ingramadeala, mult timp pierdut pe drum.
    cat de conditiile din tren…de 4 ani de cand tot calatoresc cu trenul cred ca m-am obisnuit cu conditiile de nimic oferite de dragul nostru CFR.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. marți, 22 decembrie 2009, 14:20

    Esti sigur ca nu vorbesti despre calatoria mea de azi noapte? Am venit la vagon de dormit pana la Bistrita, am primit din nou asternuturi umede si patate cu rugina (sper). Toaleta era murdara (nu intru in detalii) inca de la plecarea din Bucuresti, care, by the way, s-a facut cu o intarziere de o ora. Apa de la chiuveta din compartiment era maronie iar geamul se inchidea… oarecum. Noroc ca supraveghetorul de vagon a fost dragut si mi-a zis ca imi ridica geamantanul de pe peron pentru doar 5 lei sau o palinca… La intoarcere incerc cuseta de 4, sa vad daca ai fost tu norocos sau chiar e mai bine.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. marți, 22 decembrie 2009, 15:04

    ați fost norocos. vineri eu am așteptat 6 ore în gară pentru a pleca cu un nenorocit de accelerat pe ruta bucurești-craiova. trebuia sa plece la 14:45. la 19:30 încă nu era nimic afișat, afară de întârzierea record. așa că mi-am băgat picioarele în to, mi-am luat banii înapoi pe bilet și m-am întors acasă. am plecat înspre casă, a doua zi, sâmbătă…
    CFR te iubim, te prețuim.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. marți, 22 decembrie 2009, 15:17

    Ehh, inca nu ai calatorit cu vagoanele de dormit rusesti…sa vezi acolo Natasha de vagon de prin ’45 toamna…Cele romanesti internationale sunt curate si destul de noi. Oricum de 3 ori peste cele ale bulgarilor sau ucrainienilor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. marți, 22 decembrie 2009, 16:05

    In caz ca nu v-ati prins, acel „Thank zou” e pentru cetatenii care cunosc engleza veche, de pe timpul lui Shakespeare, „thou shall be chosen…”. Oare nu si-or fi dat seama astia de la CFR ca engleza moderna difera cu mult de engleza anilor „Marelui Will”? Ce sa-i faci, chestie de nuante… :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. miercuri, 23 decembrie 2009, 10:11

    @Arhi
    diacriticile sunt prost setate la CFR inca de pe vremea cand in vechile vagoane erau anunturi in mai multe limbi numai in engleza capitalista nu :D

    @ciresica cu numele de MaMeMiMoMu
    no, cum fu? nu ne povestesti cum ai ajuns? :)

    @ElaMarc
    da, mai, cred ca am putea ruga un grup de cercetatori sa identifice natura petelor de pe asternuturile CFR :))

    @camil
    pai si CFR face parte din categoria autoritati care au fost pregatite sa fie luate prin surprindere. din nou :)

    @Radu
    baaaaaa, nu ne strica distractia de a ne plange de romanismele noastre :D

    @Ion Dascalu
    corect, nu m-am gandit ca textele alea au fost scrise de cei din Clubul literatilor de la CFR :))))))))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *