Mi-au mai batut obrazul unii, altii ca nu am facut live blogging pe la mine pe acilea, recte nu prea am io mutra de blogger. Si cum astfel de chestiuni ma ambitioneaza masiv, am zis ia sa le dovedesc eu chitibusarilor ca le am si cu chestiuni grele de astea. Asa ca azi o sa fac live blogging de la doua intamplari. Prima se intituleaza Lumea SEOPPC. Urmariti filmul evenimentelor mai jos, asa cum le vad eu, fireste. Puteti urmari live ce se intampla aici.
Am ajuns pe la 9.05 la Orange Concept Store. Din pacate nu era nimeni la bar, ceea ce, ma intelegeti, a fost o adevarata lovitura. Caci sa iti incepi ziua cu povesti despre de astea cu multe acronime fara o cafea este dureros pentru neuron. Asa ca am asteptat nerabdator sosirea barmanului.
A ajuns pe la 9.21. Cafeaaaaaaaaaaaaaa! Impreuna cu Tudor Totolici si cu doua domnisoare simpatice, am iesit in frigul de afara sa tragem si o tigara, ca altfel curgea cafeaua tragand dintr-un capat sa nu se stinga celalalt. Printre rotocoalele de fum, am decis si eu si Tudor sa ne apucam de studiat serios facebook intru maretia lui ca e prea misto sa nu il penetram profund.
Intre timp Liviu Taloi a inceput sa povesteasca despre Google analytics si conversiile. Dau un publish la ce am scris pana acum si o sa incerc sa inteleg ce ne raporteaza omu despre subiectul in cauza.
Spicuiesc din ce zice Liviu (adica din momentul in care am inceput sa fiu cat de cat atent la el):
– vorbeste despre e-commerce tracking. Zice ca la noi sunt probleme cu finalizarea tranzactiilor online si alte de astea pe care nici nu le inteleg si nici nu ma pasioneaza foarte tare. Dar lumea (adica cei vreo 20 si ceva de oameni prezenti) il urmareste cu atentie.
+ zice ca pe 24 si pe 25 februarie face iSell, training de comert electronic si ca va incepe o noua serie de webinarii WebSell, unde o sa dea cursantilor o carte groasa. Scrisa de el.
+ io cam atat am prins din prezentarea sa, pe care o puteti vedea pe siteul lumeaseoppc
+ incep intrebarile…
+ Liviu explica unui baiat ca pentru un proprietar de magazin online este important sa ca clientii sa castige incredere in el, sa „iti auda vocea”. Sfatul lui catre tanar este: „munceste”.
+ i se cere sa explice conceptul de bounce rate pentru un magazin online. Liviu zice ca variaza de la 10% la 80% si ca exista acum tooluri bune de analytics care iti spun mai multe despre vizitatori si despre bounce rate. A zis si cum se numeste un tool, dar nu am retinut… Se considera ca in 15 secunde un vizitator ia o decizie daca ramane pe site sau daca pleaca. Definitia corecta a bounce rateului: vizitatorii care au stat mai putin de 15 secunde pe site.
+ intrebare: pot sa exclud un IP din analytics. Raspuns: se poate. Sau ceva de genul…
+ cat de important e bounce rateul in interpretarea rezultatelor unei campanii? Liviu zice: e destul de important, dar eu m-as uita mai degraba la acele revenues.
+ hai ca a luat imunteanu microfonul… Nu am inteles nimic din ce a intrebat :) Ceva cu fals negativ si fals pozitiv si nu stiu ce tracking bringintheballfragelistic si cu flash. Asa ca zic pas la faza asta :D Munteanu insista si intreaba de campaniile de awarness in legatura cu bounce rateul si timpul petrecut pe site. Taloi zice ca timpul prea mare petrecut pe site poate fi si rau, pentru ca asta poate insemna ca aia care intra cauta de nebuni ceva si nu gasesc si atunci, fireste, te injura. Cica femeile sunt mai pe faza la chestiuni de astea decat barbatii :D Liviu zice ca trendul este sa se renunte la campanii de awarness si sa se focuseze pe promotii si lansare de produse.
+ cica primul magazin online din Romania a fost creat in 1999 de Daniel Racovitan, omul care a avut si colegi.ro. Si a mai fost si PC Net cu un magazin (informatie smulsa dintr-o discutie mai prelungita intre Taloi si Munteanu despre chestii grele care nu ma pasioneaza decisiv)
Pauza. Socializare, alea alea.
Adriana Ceausescu incepe prezentarea despre Conversion Tracking si Google analytics. Ia sa vad ce inteleg si din asta…
– Goals = actiuni pe care ni le dorim de la un vizitator
+ cica in google analytics poti sa iti setezi Goals astea. Nu ca ar fi o surpriza pentru nimeni, dar zau daca stiam asta :D
+ vedem o reprezentare grafic a Conversion Funnel, adica palnia aia in care intra vizitatorii si apoi prin diferite etape devin (unii) customers. Momennt al prezentarii in care pe plasmele de la Orange Concept Store a intrat CNN cu un breaking news :))
+ Adriana trece la setarea de Goals pentru blogul tau, care iti permite sa urmaresti inregistrarea unui user si comentariile. Urmeaza nise chestii tehnice de setare propriu zisa, moment la care gandul meu zboara instant catre Ruben, daca o sa ma gandesc vreodata sa folosesc asa ceva pe chinezu.eu :D
+ incep sa ma uit la ceas pentru ca trebuie sa ajung la #modu… Hai ca mai stau 5 minute… Oricum prezentarea Adrianei o puteti vedea pe siteul lumeaseoppc.ro
+ cum deja incepe sa se vorbeasca despre java script si alte @#%^#^%$^&& de astea, ma pregatesc sa inchid laptoapa si sa ma indrept incet, incet catre urmatorul eveniment de unde o sa fac live blogging (cred…)
5 thoughts on “Lumea SEOPPC, un fel de live blogging”
Mersi frumos de live blogging! :)
Te mai asteptam.
hei, dau eu cafeaua aceea,iar sotiei o crema de wiskey :)
Multam fain. :)
foarte tare… apropo de goaluri vezi la liviu pe blog ca a explicat cum poti folosi goaluri si ecommerce din analytics ca sa iti evaluezi activitatea pe blog, sa vezi ups&downs sa vezi cam ce interese au cititorii tai. daca nu iti explic eu cand ne vedem :)
cam naspa asta cu adcaptcherul…
Ai facut live blogging de la #modu? N-am zarit:D. Cu toate ca nu te pricepi la goagle…te-ai priceput foarte bine sa faci live blogging.
Pingback: Despre Google Analytics si Conversii - @lumeaseoppc | Liviu Taloi