Diferenţiază-te sau mori. Haidi, bre!

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați. Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise. Contact: cristi@kooperativa.ro

“Diferenţiază-te sau mori” a lui Jack Trout e luată de multă lume ca pe o Biblie la purtător a marketingului modern. Şi drept să zic cam are toate caracteristicile pentru a fi considerată ca atare. Se citeşte foarte uşor, oriunde deschizi cartea poţi lectura un pasaj şi să îl înţelegi fără să faci corelaţie cu alte capitole, abundă în mini-studii de caz (chiar dacă multe din ele nu spun absolut nimic cititorului român fără ca acesta să dea un google să vadă cam care e treaba).

Ca vivacitate literară, Jack Trout nu scrie bine. Ba chiar modest. Dar asta nu ne interesează prea tare. Dacă vrem literatură, deschidem Dostoievski. Trout e om de marketing şi asta se simte în fiecare literă. El scrie ca să convingă, ca să îşi vândă produsul lui spunându-ţi cum trebuie vândute produsele în general.

Ceea ce e oarecum enervant este stilul său de a folosi sentinţe de-a dreptul, care, aşa cum le spune el, nu prea îţi mai dau nici măcar dreptul la a le contesta cât de cât. Pe principiul “io, Jack Trout, am spus-o, aşa că nu mai comenta”. Numai că multe din argumentaţiile sale scârţâie. Adică pentru aproape fiecare din studiile de caz pe care le prezintă pentru a-şi susţine un punct de vedere (multe chiar clienţi de-ai săi – sic!), se pot aduce contra-argumente fără problemă.

Altfel spus, deşi e categoric o carte din categoria “must have”, a o citi ca pe o mare şi decisivă iluminare nu prea e indicat. Ca orice produs care îţi este vândut şi pe care decizi să îl cumperi, şi “Diferenţiază-te sau mori” trebuie întâmpinată cu, cel puţin, a reasonable doubt.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

1 thought on “Diferenţiază-te sau mori. Haidi, bre!”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)