Ieri la DigiCafe, discuţie despre advertising online. Şi din nou aceeaşi fază cu bannerele care sucks şi că sunt jdemii de alte metode mai bune de promovare (să le numim, pentru uşurinţa acestui demers comunicaţional, „oricealtceva„). Adică un fel de wishfull thinking, de genul noi controlăm piaţa, nu piaţa ne controlează pe noi.
Discuţia asta repetativă despre bannere vs. oricealtceva seamănă, ca valoare a dihotomiei (mă scuzaţi, mai am de astea când vreau să mă arăt dăştept), cu old media vs. new media.
Adică
– şi bannerele şi old media sunt pe cale de dispariţie, dar, de fapt, ambele sunt imperator pe zona lor, comparativ cu oricealtceva şi new media
+ şi oricealtceva şi new media se agită ca sifonul, dar rezultatele pe care să le valideze piaţa (dominată de bannere şi de old media) nu prea se văd (cu rare excepţii şi la scară mică)
+ clientul este de vină pentru că vrea în continuare bannere şi apelează la old media, nu noi, cei cu oricealtceva şi new media, că nu ştim să vindem clientului ce facem
+ paradoxal, poate, pentru unii: bugetele mici pentru new media nu sunt atractive nici pentru client (pe calculul poate greşit dar perfect funcţional în piaţă „bag puţin, scot puţin”) şi nici pentru agenţii (pe calculul, absolut firesc, „la buget mic, comision mic). Scorurile mici cu care se vinde pe sine new media fac old media cu atât mai atractivă pentru clienţi.
+ şi bannerele şi old media sunt muuuult mai atractive pentru că sunt poteci bătătorite, aşa că clientul merge pe formule validate în şi de piaţă. Oricealtceva şi new media trebuie întâi să demonstreze că pot aduce la fel de mari beneficii clientului (dacă nu mai mari) ca şi bannerele şi old media din punctul de vedere al ROI.
Despre DigiCafe au scris, cu mult mai multă măiestrie decât mine Ionuţ, Costin, Piticu, Florinel, Doru şi, oarecum :D Arhi.
1 thought on “Bannere vs. altceva e fix ca old media vs. new media”
Pingback: Chis Florinel » Blog Archive » Digicafe - Advertising 2.0