Cum știi că ai scris ceva cât de cât bun pe blog?

Asta m-a întrebat cineva la Social Media Summit Iași. Întrebarea e simplă. Dar răspunsul e complex, ca să zic așa. Căci, zău, vă întreb și pe voi același lucru din titlu.

Vizualizările? Și da, și nu. Pentru că sunt unele postări care, cel puțin la mine, sar de 1000 de vizualizări, dar care îmi pare că sunt ca la expoziție, adică lumea se uită la ele, dă din cap și cam atât. Adică nu există interacțiune, ceea ce pentru mine e foarte important. Ca să nu mai zic de acele postări în care scrii doar două rânduri (de obicei anunț ceva în premieră) pe care intră lumea în draci, dar care mine nu mi se pare ceva de substanță.

Numărul de comentarii o fi un criteriu? Mă refer aici la acele comentarii de substanță nu cu iz de trolare gen ”frumos” sau ”bine spus” și gata. Numai că există de multe ori pericolul ca întreaga discuție să se rezume la vreo 4, 5 tovarăși care polemizează între ei și, datorită/din cauza numărului mare de comentarii să ți se pare că nu știu ce brânză ai făcut, când, de fapt, nu e așa.

Trackbackurile? E drept că ăsta poate fi un indicator bun, căci atunci când mai mulți fac referire la ei pe blog despre ce ai scris tu, carevasăzică nu au scris ceva de aruncat la gunoi. Sau, cel puțin, ai prestat o chestie care incită la discuții.

Preluarea în media clasică? Păi dacă admitem că și jurnaliștii funcționează după aceleași criterii de calitate ca și bloggerii, poate fi un argument. Dar nu unul care să mă coafeze definitiv. Căci, nu-i așa, știm că de multe ori și ei și noi suntem cam pe lângă…

Se vorbește mult timp despre postarea în cauză? Cu toată modestia de care mă simt în stare, vă raportez că mi s-a întâmplat să mi se spună, la multă vreme după ce am scris, că aia a fost o postare excelentă și că a avut urmări asupra cititorului. Deci, ca să avem bază de discuție, hai să admitem și acest criteriu.

Eu cam la cele de sus m-am gândit. La care adaug subiectivul, si poate tocmai de aceea atât de practic, ”așa îmi place mie”, care stă, la urma urmei, la baza prestației noastre ca bloggeri :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

14 thoughts on “Cum știi că ai scris ceva cât de cât bun pe blog?”

  1. eu sunt convins ca am scris ceva bun daca dupa o perioada mai mare de o luna vine cineva si incepe un dialog/discutie pe tema articolului scris si daca dupa ce imi recitesc articolul tot peste o perioada mai mare de o luna, nu vreau sa schimb nimic la el.

  2. Troll: fumos articol. Bravo.

    On topic: delicata problema ai abordat aici. Cu vizualizarile, e destul de complicata treaba. Acuma, eu am un mic blog, inceput de putin timp, deci fara mari pretentii. Dar am observat la unele articole un numar mare de vizualizari bazate aproape exclusiv pe google search. Adica subiectul abordat in articol este, sa zicem, un subiect „la moda”, despre care multa lume cauta informatii pe internet. Lumea intra, citeste si pleaca. Probabil ca multi nici nu cautau informatia din articol ci altceva, dar au fost „pacaliti” de tag-urile folosite de mine. Acestea sunt articole cu multe vizualizari si putine comentarii.

    Apoi sunt articolele cu un numar mediu de vizualizari, dar cu multe comentarii la obiect. Astea ma bucura pe mine. E un semn ca am atins un punct sensibil, ca am incitat interes sau controverse, ca am reusit sa initiez un dialog.

    Cam asta e :). Pentru multe trackbackuri si/sau preluari in media sunt mult prea mititel.

  3. pentru mine conteaza cel mai mult vizualizarile. asta inseamna ca m-au citit cativa, nu o mana, doua de oameni. legat de comentarii … am obs ca in blogosfera se practica reciprocitatea (eu vin la tine pe blog sa comentezi, tu comentezi la mine; ceva in genu’ hi5, cand eram bombardat cu mesaje „lasa un comm” sub o forma sau alta). inca o chestie de incheiere: ti se potriveste de minune asta cu „coafatu'”. de fiecare daca cand citesc, ma gandesc aproape instantaneu la parul tau cret :))

  4. pentru mine testul timpului e cel mai important. adica daca am recitit (sau ascultat in cazul meu) dupa o luna articolul si imi place , da, consider ca am scris un articol bun. in rest numarul de vizualizari, comenturile, tweeturile si RT, pingurile depind de cu totul alti factori.
    nu sariti cu „:”struguri sunt acrii”, ca nu asta era discutia.

  5. @andrei cismaru
    si mie mi se pare criteriul asta destul de interesant
    mai ales ca de multe ori cel care imi spune asta vine si cu niste completari interesante :)
    @paulyluca
    pai si daca lumea te gaseste din google inseamna ca ii intereseaza subiectul ala
    dar, e drept, nu e cea mai reusita faza sa te gaseasca asa din intamplare :)
    @relansat
    bai, ce criteriu mai ai si tu…
    freza mea…. :))))))))

  6. All of the above. Din pacate numai unele pot fi contorizate. Si atunci… vom avea mereu o imagine partiala a calitatii continutului si a influentei blogului. Totusi prin extrapolare putem sa spunem ca aceste date, chiar daca insuficiente, reprezita nivelul blogului.
    Doamne, cit de savant am scis aici! :)

  7. eu cred ca am scrise ceva bun atunci cand simt eu ca da ma am dat lovitura, si pe urma vad ca se anima discutiile printre comentatori si fireste ca atrage trafic pe urma…

  8. Daca l-ai convins pe X sa citeasca pana la capat ce ai scris si sa lase un comentariu, indiferent cum arata el, e semn bun. Sigur, asta nu-i nicidecum un criteriu profesionist, dar e important.

  9. Eu am zis mereu ca, daca ajungi in media clasica, inseamna ca ai scris ceva care are o influenta foarte mare.Trebuie sa recunoastem ca sunt mult mai multi care asculta radio sau se uita la tv decat cei care citesc bloguri, de unde iti poti da seama ca, daca articolul a ajuns in curtea lor, este clar ca a avut un efect mare. Si numarul de Like-uri si tweet-uri sunt un indicator pentru ca sunt unii carora le place articolul, dar nu vor neaparat sa comenteze si asa dau mai Share. totusi, un articol bun nu este acela care starneste cele mai multe reactii, vizualizari, etc ci este acela care determina oamenii la actiune, provoaca schimbari in gandire sau ajuta prin informare.

  10. Cum am stiut eu ca am scris un articol bun? Pai, au venit oameni grei din online, care mi-au zis asta, fie pe blog, fie pe twitter, fie pe fb. Si fiecare mi-a dat like/share sau RT la ei.

  11. Imi place tema, ma intereseaza, si apreciez comentariile. Dar am o singura punctare de facut. regulile se aplica numai la blogurile cunoscute,

    Eu de exemplu sunt nou. Nu am pretentia ca am scris ceva relevant pana acuma, dar si daca as fi scris ar fi fost foarte greu sa am feedback la articol pentru ca articolul nu ajunge inca la lume, iar cei la care ajunge poatre nu au placerea de a comenta sau poate nu ii intereseaza.

    Pana la urma totul se reduce la trafic.

  12. Pingback: Microblogging: the blogger inside you | Eu sunt nebun sau ceilalti ?

  13. Adevărat. Mai contează şi cuvântul mai marilor din online care te apreciază sau te critică. Un subiect sau articol ce stârneşte interesul şi care dă naştere unei discuţii este un articol cât de cât bun. Un articol care împlineşte toate din condiţiile de mai sus este un articol bun !

  14. Parerea mea ca fiecare blogger are parerea, conceptia si mentalitatea sa privind succesul sau calitatea scrierilor sale. Este drept, multi se limiteaza doar la vizualizari si la comentarii, altii la „ce au spus cei din cercul lor ” despre o anumita scriere, altii nu-i intereseaza deloc…doar scriu.
    Eu cum masor succesul si calitatea scrierilor mele ca si blogger? Intai evident trebuie sa definesc succesul si calitatea unei scriere ( postari pe blog ). Succesul pentru mine inseamna sa schimb si sa creez opinii, sa schimb mentalitati si conceptii, pe scurt sa creez ceva productiv si pozitiv. Evident, succesul inseamna calitate, chiar daca demulteori calitatea nu atrage succes.
    Cum masor acest succes? ( adica cum observ si analizez ca am schimbat si creeat opinii? ) E simplu : analizez ceea ce-mi ofera ideile pentru scrieri, adica societatea in care traim. Societatea imi ofera idei de articole, eu scriu articole sa schimb societatea, daca societatea se schimba ( sau macar incearca ) inseamna ca am executat un serviciu de calitate, implicit am succes. Daca ne-am limita toti doar la vizualizari, comentarii, interlink-uri, am avea doar succes dar nu am fi si calitativi, adica nu am realiza scopul pentru ca muncim, acela de a schimba pozitiv societatea ( chiar daca multi bloggeri sunt interesati doar de castigurile materiale ).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.