Asta m-a întrebat cineva la Social Media Summit Iași. Întrebarea e simplă. Dar răspunsul e complex, ca să zic așa. Căci, zău, vă întreb și pe voi același lucru din titlu.
Vizualizările? Și da, și nu. Pentru că sunt unele postări care, cel puțin la mine, sar de 1000 de vizualizări, dar care îmi pare că sunt ca la expoziție, adică lumea se uită la ele, dă din cap și cam atât. Adică nu există interacțiune, ceea ce pentru mine e foarte important. Ca să nu mai zic de acele postări în care scrii doar două rânduri (de obicei anunț ceva în premieră) pe care intră lumea în draci, dar care mine nu mi se pare ceva de substanță.
Numărul de comentarii o fi un criteriu? Mă refer aici la acele comentarii de substanță nu cu iz de trolare gen ”frumos” sau ”bine spus” și gata. Numai că există de multe ori pericolul ca întreaga discuție să se rezume la vreo 4, 5 tovarăși care polemizează între ei și, datorită/din cauza numărului mare de comentarii să ți se pare că nu știu ce brânză ai făcut, când, de fapt, nu e așa.
Trackbackurile? E drept că ăsta poate fi un indicator bun, căci atunci când mai mulți fac referire la ei pe blog despre ce ai scris tu, carevasăzică nu au scris ceva de aruncat la gunoi. Sau, cel puțin, ai prestat o chestie care incită la discuții.
Preluarea în media clasică? Păi dacă admitem că și jurnaliștii funcționează după aceleași criterii de calitate ca și bloggerii, poate fi un argument. Dar nu unul care să mă coafeze definitiv. Căci, nu-i așa, știm că de multe ori și ei și noi suntem cam pe lângă…
Se vorbește mult timp despre postarea în cauză? Cu toată modestia de care mă simt în stare, vă raportez că mi s-a întâmplat să mi se spună, la multă vreme după ce am scris, că aia a fost o postare excelentă și că a avut urmări asupra cititorului. Deci, ca să avem bază de discuție, hai să admitem și acest criteriu.
Eu cam la cele de sus m-am gândit. La care adaug subiectivul, si poate tocmai de aceea atât de practic, ”așa îmi place mie”, care stă, la urma urmei, la baza prestației noastre ca bloggeri :)
14 thoughts on “Cum știi că ai scris ceva cât de cât bun pe blog?”
eu sunt convins ca am scris ceva bun daca dupa o perioada mai mare de o luna vine cineva si incepe un dialog/discutie pe tema articolului scris si daca dupa ce imi recitesc articolul tot peste o perioada mai mare de o luna, nu vreau sa schimb nimic la el.
Troll: fumos articol. Bravo.
On topic: delicata problema ai abordat aici. Cu vizualizarile, e destul de complicata treaba. Acuma, eu am un mic blog, inceput de putin timp, deci fara mari pretentii. Dar am observat la unele articole un numar mare de vizualizari bazate aproape exclusiv pe google search. Adica subiectul abordat in articol este, sa zicem, un subiect „la moda”, despre care multa lume cauta informatii pe internet. Lumea intra, citeste si pleaca. Probabil ca multi nici nu cautau informatia din articol ci altceva, dar au fost „pacaliti” de tag-urile folosite de mine. Acestea sunt articole cu multe vizualizari si putine comentarii.
Apoi sunt articolele cu un numar mediu de vizualizari, dar cu multe comentarii la obiect. Astea ma bucura pe mine. E un semn ca am atins un punct sensibil, ca am incitat interes sau controverse, ca am reusit sa initiez un dialog.
Cam asta e :). Pentru multe trackbackuri si/sau preluari in media sunt mult prea mititel.
pentru mine conteaza cel mai mult vizualizarile. asta inseamna ca m-au citit cativa, nu o mana, doua de oameni. legat de comentarii … am obs ca in blogosfera se practica reciprocitatea (eu vin la tine pe blog sa comentezi, tu comentezi la mine; ceva in genu’ hi5, cand eram bombardat cu mesaje „lasa un comm” sub o forma sau alta). inca o chestie de incheiere: ti se potriveste de minune asta cu „coafatu'”. de fiecare daca cand citesc, ma gandesc aproape instantaneu la parul tau cret :))
pentru mine testul timpului e cel mai important. adica daca am recitit (sau ascultat in cazul meu) dupa o luna articolul si imi place , da, consider ca am scris un articol bun. in rest numarul de vizualizari, comenturile, tweeturile si RT, pingurile depind de cu totul alti factori.
nu sariti cu „:”struguri sunt acrii”, ca nu asta era discutia.
@andrei cismaru
si mie mi se pare criteriul asta destul de interesant
mai ales ca de multe ori cel care imi spune asta vine si cu niste completari interesante :)
@paulyluca
pai si daca lumea te gaseste din google inseamna ca ii intereseaza subiectul ala
dar, e drept, nu e cea mai reusita faza sa te gaseasca asa din intamplare :)
@relansat
bai, ce criteriu mai ai si tu…
freza mea…. :))))))))
All of the above. Din pacate numai unele pot fi contorizate. Si atunci… vom avea mereu o imagine partiala a calitatii continutului si a influentei blogului. Totusi prin extrapolare putem sa spunem ca aceste date, chiar daca insuficiente, reprezita nivelul blogului.
Doamne, cit de savant am scis aici! :)
eu cred ca am scrise ceva bun atunci cand simt eu ca da ma am dat lovitura, si pe urma vad ca se anima discutiile printre comentatori si fireste ca atrage trafic pe urma…
Daca l-ai convins pe X sa citeasca pana la capat ce ai scris si sa lase un comentariu, indiferent cum arata el, e semn bun. Sigur, asta nu-i nicidecum un criteriu profesionist, dar e important.
Eu am zis mereu ca, daca ajungi in media clasica, inseamna ca ai scris ceva care are o influenta foarte mare.Trebuie sa recunoastem ca sunt mult mai multi care asculta radio sau se uita la tv decat cei care citesc bloguri, de unde iti poti da seama ca, daca articolul a ajuns in curtea lor, este clar ca a avut un efect mare. Si numarul de Like-uri si tweet-uri sunt un indicator pentru ca sunt unii carora le place articolul, dar nu vor neaparat sa comenteze si asa dau mai Share. totusi, un articol bun nu este acela care starneste cele mai multe reactii, vizualizari, etc ci este acela care determina oamenii la actiune, provoaca schimbari in gandire sau ajuta prin informare.
Cum am stiut eu ca am scris un articol bun? Pai, au venit oameni grei din online, care mi-au zis asta, fie pe blog, fie pe twitter, fie pe fb. Si fiecare mi-a dat like/share sau RT la ei.
Imi place tema, ma intereseaza, si apreciez comentariile. Dar am o singura punctare de facut. regulile se aplica numai la blogurile cunoscute,
Eu de exemplu sunt nou. Nu am pretentia ca am scris ceva relevant pana acuma, dar si daca as fi scris ar fi fost foarte greu sa am feedback la articol pentru ca articolul nu ajunge inca la lume, iar cei la care ajunge poatre nu au placerea de a comenta sau poate nu ii intereseaza.
Pana la urma totul se reduce la trafic.
Pingback: Microblogging: the blogger inside you | Eu sunt nebun sau ceilalti ?
Adevărat. Mai contează şi cuvântul mai marilor din online care te apreciază sau te critică. Un subiect sau articol ce stârneşte interesul şi care dă naştere unei discuţii este un articol cât de cât bun. Un articol care împlineşte toate din condiţiile de mai sus este un articol bun !
Parerea mea ca fiecare blogger are parerea, conceptia si mentalitatea sa privind succesul sau calitatea scrierilor sale. Este drept, multi se limiteaza doar la vizualizari si la comentarii, altii la „ce au spus cei din cercul lor ” despre o anumita scriere, altii nu-i intereseaza deloc…doar scriu.
Eu cum masor succesul si calitatea scrierilor mele ca si blogger? Intai evident trebuie sa definesc succesul si calitatea unei scriere ( postari pe blog ). Succesul pentru mine inseamna sa schimb si sa creez opinii, sa schimb mentalitati si conceptii, pe scurt sa creez ceva productiv si pozitiv. Evident, succesul inseamna calitate, chiar daca demulteori calitatea nu atrage succes.
Cum masor acest succes? ( adica cum observ si analizez ca am schimbat si creeat opinii? ) E simplu : analizez ceea ce-mi ofera ideile pentru scrieri, adica societatea in care traim. Societatea imi ofera idei de articole, eu scriu articole sa schimb societatea, daca societatea se schimba ( sau macar incearca ) inseamna ca am executat un serviciu de calitate, implicit am succes. Daca ne-am limita toti doar la vizualizari, comentarii, interlink-uri, am avea doar succes dar nu am fi si calitativi, adica nu am realiza scopul pentru ca muncim, acela de a schimba pozitiv societatea ( chiar daca multi bloggeri sunt interesati doar de castigurile materiale ).