07.12.2016

Vreau să intru în social media! Cum procedez?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Later edit: Și ca să vedem cum funcționează uneori social media, ia uitați-vă până unde merge dragostea pentru o pisică :)) Nice :)

De fiecarea dată când decidem să atacăm un domeniu nou, care ne place și în care credem că putem presta adecvat, căutăm, absolut firesc, soluții rapide pentru a învăța mai bine domeniul cu pricina. Asta sunt bune pentru a te informa, pentru a-ți face o idee. Dar cam atât. Pentru că, dacă vrei să preformezi, atunci ai nevoie de cel mai bun profesor ever: timpul. Pe care să îl folosește la maximum, nu să freci menta original și să te declari guru după 23 de zile.

Așa și cu social media. Exact același lucru. Faza cu social media asta este mai șmecheroasă, dacă îmi permiteți. Adică ea pare foarte ușoară. Căci ce poate fi mai ușor decât să îți dechizi un blog, să aberezi ce vrei tu pe el, sau să ciripești pe twitter vrute și nevrute? Sau, vorba unui profesor universitar (căci așa îți dai seama cât de mult înțeleg din lumea asta unii profesori universitari), ce mare șmecherie să pui niște poze pe o pagină de FaceBook ca și ce a Innei (care face imediat 2 milioane de fani, domnu profesor, trăi-ți-ar știința)? Evident că e mult mai complicat decât pare la prima vedere. Și voi știți foarte bine asta.

Dar să revenim la cei care, ca și Mihai (care m-a abordat la Social Media Summit de la Cluj Napoca), e nou în zonă și omul îmi pare foarte serios și dornic să învețe la greu. Ce recomandări le facem celor ca Mihai, în care avem încredere că nu ne răcim gura de pomană? Ce bloguri le recomandăm să urmărească, ce siteuri, ce cărți să citească? Există evenimente la care să participe și de pe urma cărora să fie câștigați? Ar fi bine să urmeze niște cursuri (există așa ceva?) sau chiar să se înscrie la University of the People? Și, în general, ce le-ați recomand voi celor care vor să învețe în și despre social media?

În ceea ce mă privește eu am aplicat metoda aruncatului cu capul înainte :)) Întâi am făcut și apoi am analizat ce am făcut :D Nu recomand celor slabi de înger 2.0 să facă asta pentru că ar putea suferi mari dezamăgiri. Dar, pe de altă parte, e mama și tata școlilor la un loc :)) Căci, după fiecare pas pe care îl făceam, învățam câte ceva. Și am ajuns, după 3 ani de social media, să știu că încă nu știu foarte multe și că trebuie să învăț mereu, mereu, mereu sau, cel puțin, să încerc să învăț mereu, mereu, mereu :)

Rețete sigure nu există. Doar niște recomandări, niște linii trase cu lejeritate. Căci, după un timp, îți faci tu traseul tău prin social media și știi la ce să te uiți și la ce nu. Timpul e esența aici. Timp în care înveți. Unii învață în câteva luni. Alții niciodată. Dar toți învață în timp :)

Așa că vă rog să vă spuneți și voi punctul de vedere, să ne împărtășiți experiența voastră. Ca să învățăm unii de la alții. Că doar asta e mare putere a social media :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Noul refren al învățământului românesc: ”Of, valoarea mea!”

Ce înseamnă ”subiect de blog”? Cine stabilește asta?

32 comentarii

  1. miercuri, 5 ianuarie 2011, 09:52

    Io as zice ca nu exista o reteta anume. Fiecare e pe contu lui propriu. Singura regula, as zice ca e cea de cadenta.

    Pana la urma esti in Social Media, daca esti un om sociabil. Daca nu, te arunci in supa si ajungi pe fund..

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. miercuri, 5 ianuarie 2011, 09:57

    Si eu sunt la inceput, dar sa zicem putin mai avansat decat Mihai. Dar doar putin. Pentru inceput as vrea sa ii recomand grupul „Comunicare si Promovare online” de pe facebook si zionline.ro. Apoi, sa urmareasca problogger, copyblogger, socialmediaexaminer in rss.

    Cu siguranta mai sunt si altele, e prea de dim acuma!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. miercuri, 5 ianuarie 2011, 09:57

    eu cred ca principala chestie pe care nu trebuie sa o uiti cand te aventurezi in lumea asta social media este: sa ai coloana vertebrala, demnitate..sa nu fii o taratoare. Pentru ca degeaba faci tu multi bani din lumea asta, daca esti cunoscut ca fiind doar un pion la indemana altora.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:06

    @ionut: depinde ce asteptari ai tu de la social media…. vrei sa faci bani, vrei sa fi cunoscut, sau vrei sa le combini…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:17

    La inceput e bine sa fii perseverent, constant si politicos. In loc sa-i injuri pe cei „mari”, mai bine incerci sa inveti de la ei. Ca nimeni nu se naste expert :).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:31

    Bun articol si necesara initiativa de a porni o astfel de discutie.
    As sugera ca e nevoie sa te documentezi cat mai bine inainte de a incepe orice pe Social Media.
    Sunt o gramada de locuri dar as sugera un ebook superb care l-am gasit ieri: „this document is for all those who want to move in the digital era of awsomeness” :) http://bit.ly/fK4fz5

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:34

    Asa asa, cei care vor sa intre in lumea SM , au nevoie de o educatie corecta de la cei care cunosc.
    Inca 2-3 articole si probabil multi se vor gandii inainte de a se auto proclama „social media expert”.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:34

    Uite o carte veche dar buna despre blogging, si facand adaptarile la alte medii se aplica foarte bine:
    http://www.bookblog.ro/management-marketing/blog-marketing/

    Mai departe… test & trial….

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. miercuri, 5 ianuarie 2011, 10:39

    Eu i-as recomanda blogul lui Nechita Gabriel (http://www.nechitagabriel.ro/) Probabil cel mai bun blog din zona asta, de social media, blogging, copy-writing, dezvoltare persoanala.

    Si nu in ultimul rand, perseveranta e cea mai importanta. Daca esti perseverent si dai dovada de seriozitate vei vedea si rezultatele.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:42

    Cred ca implicarea, prezenta constanta si ceva atentie la cei cu mai multa „vechime” ajuta.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:12

    Cred că important este să ai ceva de spus, de comunicat celorlalţi. Şi să fii receptiv la feed-back. Altminteri, poţi să ai şi blog şi twitter şi FB, poţi să te înscrii pe toate reţelele sociale şi tot degeaba.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:35

    Este greu sa spui ca esti nou in domeniu . Pentru ca practic din momentul in care ai avut primul contact cu internetul , fara sa stii ai inceput sa faci social media . Legat de blogosfera romaneasca , si pe aia am citit-o sporadic si da .. am avut pareri pro sau contra insa apropo de cei 90% care sunt pasivi (cei care au fost la SMS stiu despre ce vorbesc ) am ales si eu aceasta cale si nu m-am implicat activ in discutii .
    Este un domeniu care ma fascineaza si cu toate ca am pierdut ani buni neprogresand in acest sens , pot sa spun ca am motivatia sa ma dedic acestui vis . Motivul sincer ? Gandirea mea si cred , gandirea tuturor care doresc sa se apuce de SM sau de orice altceva in viata , e ca jobul e la fel de important ca si o casatorie : 8 ore pe zi stai la lucru , 8 cu nevasta si copii si 8 le dormi . Jobul trebuie sa iti fie un hobby, ceva ce faci din placere .
    Legat de postul de mai sus : ” vrei sa faci bani, vrei , sa fi cunoscut, sau vrei sa le combini…” cei care ma cunosc stiu ca banii sunt undeva pe planul 2 pentru mine . Important in momentul de fata e sa imi cladesc o cariera.Vorba unui prieten : daca fericirea este sexul , banii sunt lubrifiantul : se poate si fara pana la o varsta , dupa care incepe sa doara .
    Ideea de baza este : nu ma dau Social Media Expert , dar doresc sa fiu ! Doresc sa ma implic in absolut orice proiect care m-ar ajuta sa dobandesc experienta , m-as angaja la orice firma pe orice doar ca sa intru in contact cu oameni care conteaza , toate astea pentru ca am un tel pe care doresc sa mi-l urmez .

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:46

    mie tot imi place mai tare twitter decat FB! :))
    da’n rest, si ca PR si ca Ruxandra, mie SM mi se potriveste manusa si astept cu maxim de interes noi variante si canale de comunicare

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:13

    Interesant articolul, la fel si comentariile probabil se poate discuta zile intregi pe tema SM. Citeam pe blogul lui Cristi Sitcov articolul asta legat de expertii SM si chiar ma gandeam.. cum iti poti da seama cine e si cine nu e expert/ ninja/ jedi in SM ?

    Acum insa ca se nasc, pentru mine cel putin, 2 mari intrebari, prima ar fi: Cine e SM jedi ? si a doua: Cum ajungi expert in SM ?

    Momentan raspunsul la intrebare articolului e simplu pentru mine.. Adica reteta arata cam asa: avem nevoie de o opinie personala, cateva reguli de bun simt si acces la internet. Se pun la copt ingredientele ceva timp (suficient cat sa se inteleaga bine unele cu altele) si apoi se serveste cald, pe farfurii de SM.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:20

    mece – ai uitat relevanta pe undeva pe la ingrediente :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  16. miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:23

    :( ala era ingredientul magic.. spoiler ! :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:23

    Eu am o intrebare: merita sa vrei sa intri in social media? Ce castigi, iar daca ajungi sa castigi bani din blogging (presupunind ca asta vrei daca esti in social media) cat castigi? Pentru ca bottom line nu cred ca lumea vrea in social media numai ca sa isi faca prieteni virtuali si sa se simta bine printre ei – sau cel putin numai o perioada. Sau poate nu inteleg eu deloc ce inseamna social media..

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  18. miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:29

    Simona, eu sincer doar asta vreau :) Am un job din care castig mai mult decat decent, iar pentru mine SM vine ca un bonus la salar.. Ma bucur sa citesc oameni interesanti sau pur si simplu sa imi exprim un punct de vedere comun sau mai putin comun.

    P.S: Asta nu inseamna ca te contrazic, eu sunt exceptie.. ca deobicei :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. miercuri, 5 ianuarie 2011, 14:55

    Si eu as mai adauga ca e necesar sa te distrezi pe parcurs. Atat in SM cat si in oricare alt domeniu. Daca nu te simti bine si nu te distrezi in timp ce faci acel lucru poate nu e pentru tine…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  20. marcelfarcas
    miercuri, 5 ianuarie 2011, 14:55

    Citind toate comentariile de pina aici, indraznesc – prospatura fiind in lumea asta a SM – sa spun ca important este sa ai curajul sa deschizi usa si sa vezi despre ce e vorba, incet-incet sa-ti faci un blog – asta daca simti ca ai ceva interesant de spus – sa-ti asumi riscul ca lumea sa comenteze – fara raspunsuri care sa asteptre a fi moderate. In acelasi timp sa te apuci sa inveti – bibliografie suficienta pe net – despre SM – daca din asta vrei sa faci niste banuti. Daca vrei sa-ti faci doar prieteni, atunci… revino cu un picior pe pamint.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  21. miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:05
  22. miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:57

    Eu personal am intrat în această horă pentru social-ul din social-media. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  23. miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:03

    Pentru a aşi face cunoscut blogul, comentarii pe alte bloguri, punerea articolelor pe siteurile de promovare. Şi, bineînţeles, pe twitter şi facebook. Pentru a te face cunoscut pe twitter tre să intrii în contact cu lumea. Şi totuşi succesul nu e garantat.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:13

    Multumesc pentru mentiune, sa fie intr-un ceas bun pentru animalut. O zi buna

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  25. miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:48

    nu am inteles nimic … ca nu ai zis nimic, da macar am dat follow la Mihai :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  26. miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:16

    „pagină de FaceBook ca și ce a Innei ” nu se scrie asa :( (nici din punct de vedere gramatical, nici stilistic.)
    De remarcat ca facebook se scrie facebook, ca asa e trademarku’.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  27. miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:27

    @Geo Atreides
    ma incanta determinarea ta de a comenta numai cand ai ceva de spus care nu intereseaza pe nimeni
    da, am gresit, dar nici nu corectez
    lasa sa ma crezi tu agramaticos si sa scoti urmatorul dex
    in rest, totul e ok, salvatul planetei merge bine?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  28. miercuri, 5 ianuarie 2011, 20:11

    Da, de obicei comentez numai cand vad chestii aiurea. Cat despre partea cu neinteresatul pe nimeni, iti recomand propriul articol, ala ultimul cu ce scriu pe blog. Probabil se aplica si la comentarii ;;)
    Si apropos, credeam ca bloggerii faceau mereu galagie sa se scrie corect limba romana, sa se vorbeasca corect, etc. etc. Probabil m-am inselat (si aici).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  29. joi, 6 ianuarie 2011, 00:01

    Motvul pentru care consider ca SM mi s-ar potrivi il regasesc in postul lui @lorandm http://bit.ly/g6xxew .

    Din punctul meu de vedere tipologia ideala al unei persoane care doreste a lucreze in SM de o parte a baricadei sau cealalta se rezuma la 3 cunostinte avansate IT , sociabil si mai ales talent in comunicare .

    Multumesc pentru documentatie tuturor , ma astepata o seara lunga ; partea buna e ca de maine sunt si eu ” Social Media Expert ” :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  30. joi, 6 ianuarie 2011, 01:12

    Mersi Vasile pentru menţionare şi pentru complimente. Mi-ar plăcea să intraţi pe blog-ul meu şi să îmi oferiţi feedback. Vineri lansez şi ceva special pentru cei care vor să scrie mai mult, mai repede şi mai bine :)

    Referitor la social media, sunt puţine persoane care înţeleg pe deplin Social Media, consider că aceştia nu sunt în România sau cel puţin nu i-am citit/descoperit eu.

    Faptul că faci social media nu te face guru nici după 1-2 ani de practică, nimic măcar expert, poate novice gata să treacă la stadiul de amator. (Spun asta pentru că de obicei soluţia pe care o propune un social media expert unei firme pt pagina de facebook este de obicei un concurs în care se adună focile care stau toată ziua cu ochii beliţi după concursuri). Însă ar fi ok să nu ne pierdem în termeni şi statut şi să ne gândim la cum creştem per total încrederea celor care umblă pe blog-uri, dau cu like-ul pe facebook şi dau RT, în noi, cei care încercăm să îi influenţăm pozitiv.

    Am putea să ne duelăm în argumente zile întregi, problema e că nu nimeni, nici măcar noi, nu câştigă.

    Spor şi o zi(noapte, în funcţie de când citeşti comentariul) bună vă doresc tuturor.

    PS: îmi place articolul lui Lorand, are o părere validă şi pertinentă, ceea ce îl caracterizează în general.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  31. joi, 6 ianuarie 2011, 09:01

    […] v-am cerut să îi spuneți unui novice în social media cum ar trebui să abordeze chestiunea în cauză, tovarășu Vasile Manu l-a recomandat într-un […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  32. duminică, 8 mai 2011, 22:05

    Eu am inceput sa interactionez cu lumea virtuala, pe cand faceam voluntariat in cadrul unei organizatii studentesti. Lucrand la tot mai multe proiecte si interactionand din ce in ce mai mult cu online-ul, am inceput sa folosesc tot mai multe canale. Cand am vazut, ca totul incepe sa prinda contur in mintea mea si sa inteleg ca in spatele socializarii stau mai multe mecanisme pe care adoram sa le descopar, am zis ca trebuie sa trec la urmatorul nivel. Urmatorul nivel il construiesc in acest moment. Este unul care nu ma transforma pe loc in social media specialist ci ma ajuta sa invat, sa practic, sa trag invataminte si sa dau mai departe.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *