Vreau să intru în social media! Cum procedez?

Later edit: Și ca să vedem cum funcționează uneori social media, ia uitați-vă până unde merge dragostea pentru o pisică :)) Nice :)

De fiecarea dată când decidem să atacăm un domeniu nou, care ne place și în care credem că putem presta adecvat, căutăm, absolut firesc, soluții rapide pentru a învăța mai bine domeniul cu pricina. Asta sunt bune pentru a te informa, pentru a-ți face o idee. Dar cam atât. Pentru că, dacă vrei să preformezi, atunci ai nevoie de cel mai bun profesor ever: timpul. Pe care să îl folosește la maximum, nu să freci menta original și să te declari guru după 23 de zile.

Așa și cu social media. Exact același lucru. Faza cu social media asta este mai șmecheroasă, dacă îmi permiteți. Adică ea pare foarte ușoară. Căci ce poate fi mai ușor decât să îți dechizi un blog, să aberezi ce vrei tu pe el, sau să ciripești pe twitter vrute și nevrute? Sau, vorba unui profesor universitar (căci așa îți dai seama cât de mult înțeleg din lumea asta unii profesori universitari), ce mare șmecherie să pui niște poze pe o pagină de FaceBook ca și ce a Innei (care face imediat 2 milioane de fani, domnu profesor, trăi-ți-ar știința)? Evident că e mult mai complicat decât pare la prima vedere. Și voi știți foarte bine asta.

Dar să revenim la cei care, ca și Mihai (care m-a abordat la Social Media Summit de la Cluj Napoca), e nou în zonă și omul îmi pare foarte serios și dornic să învețe la greu. Ce recomandări le facem celor ca Mihai, în care avem încredere că nu ne răcim gura de pomană? Ce bloguri le recomandăm să urmărească, ce siteuri, ce cărți să citească? Există evenimente la care să participe și de pe urma cărora să fie câștigați? Ar fi bine să urmeze niște cursuri (există așa ceva?) sau chiar să se înscrie la University of the People? Și, în general, ce le-ați recomand voi celor care vor să învețe în și despre social media?

În ceea ce mă privește eu am aplicat metoda aruncatului cu capul înainte :)) Întâi am făcut și apoi am analizat ce am făcut :D Nu recomand celor slabi de înger 2.0 să facă asta pentru că ar putea suferi mari dezamăgiri. Dar, pe de altă parte, e mama și tata școlilor la un loc :)) Căci, după fiecare pas pe care îl făceam, învățam câte ceva. Și am ajuns, după 3 ani de social media, să știu că încă nu știu foarte multe și că trebuie să învăț mereu, mereu, mereu sau, cel puțin, să încerc să învăț mereu, mereu, mereu :)

Rețete sigure nu există. Doar niște recomandări, niște linii trase cu lejeritate. Căci, după un timp, îți faci tu traseul tău prin social media și știi la ce să te uiți și la ce nu. Timpul e esența aici. Timp în care înveți. Unii învață în câteva luni. Alții niciodată. Dar toți învață în timp :)

Așa că vă rog să vă spuneți și voi punctul de vedere, să ne împărtășiți experiența voastră. Ca să învățăm unii de la alții. Că doar asta e mare putere a social media :)

32 comentarii la “Vreau să intru în social media! Cum procedez?

  1. Cosmin Răspunde

    Io as zice ca nu exista o reteta anume. Fiecare e pe contu lui propriu. Singura regula, as zice ca e cea de cadenta.

    Pana la urma esti in Social Media, daca esti un om sociabil. Daca nu, te arunci in supa si ajungi pe fund..

  2. ihearlights Răspunde

    Si eu sunt la inceput, dar sa zicem putin mai avansat decat Mihai. Dar doar putin. Pentru inceput as vrea sa ii recomand grupul „Comunicare si Promovare online” de pe facebook si zionline.ro. Apoi, sa urmareasca problogger, copyblogger, socialmediaexaminer in rss.

    Cu siguranta mai sunt si altele, e prea de dim acuma!

  3. ionut Răspunde

    eu cred ca principala chestie pe care nu trebuie sa o uiti cand te aventurezi in lumea asta social media este: sa ai coloana vertebrala, demnitate..sa nu fii o taratoare. Pentru ca degeaba faci tu multi bani din lumea asta, daca esti cunoscut ca fiind doar un pion la indemana altora.

  4. ihearlights Răspunde

    @ionut: depinde ce asteptari ai tu de la social media…. vrei sa faci bani, vrei sa fi cunoscut, sau vrei sa le combini…

  5. paulyluca Răspunde

    La inceput e bine sa fii perseverent, constant si politicos. In loc sa-i injuri pe cei „mari”, mai bine incerci sa inveti de la ei. Ca nimeni nu se naste expert :).

  6. adspedia Răspunde

    Bun articol si necesara initiativa de a porni o astfel de discutie.
    As sugera ca e nevoie sa te documentezi cat mai bine inainte de a incepe orice pe Social Media.
    Sunt o gramada de locuri dar as sugera un ebook superb care l-am gasit ieri: „this document is for all those who want to move in the digital era of awsomeness” :) http://bit.ly/fK4fz5

  7. dcosmin Răspunde

    Asa asa, cei care vor sa intre in lumea SM , au nevoie de o educatie corecta de la cei care cunosc.
    Inca 2-3 articole si probabil multi se vor gandii inainte de a se auto proclama „social media expert”.

  8. Mircea Scarlatescu Răspunde

    Uite o carte veche dar buna despre blogging, si facand adaptarile la alte medii se aplica foarte bine:
    http://www.bookblog.ro/management-marketing/blog-marketing/

    Mai departe… test & trial….

  9. Vasile Manu Răspunde

    Eu i-as recomanda blogul lui Nechita Gabriel (http://www.nechitagabriel.ro/) Probabil cel mai bun blog din zona asta, de social media, blogging, copy-writing, dezvoltare persoanala.

    Si nu in ultimul rand, perseveranta e cea mai importanta. Daca esti perseverent si dai dovada de seriozitate vei vedea si rezultatele.

  10. Bianca Albu Răspunde

    Cred ca implicarea, prezenta constanta si ceva atentie la cei cu mai multa „vechime” ajuta.

  11. Lucia Verona Răspunde

    Cred că important este să ai ceva de spus, de comunicat celorlalţi. Şi să fii receptiv la feed-back. Altminteri, poţi să ai şi blog şi twitter şi FB, poţi să te înscrii pe toate reţelele sociale şi tot degeaba.

  12. Mihai Labo Răspunde

    Este greu sa spui ca esti nou in domeniu . Pentru ca practic din momentul in care ai avut primul contact cu internetul , fara sa stii ai inceput sa faci social media . Legat de blogosfera romaneasca , si pe aia am citit-o sporadic si da .. am avut pareri pro sau contra insa apropo de cei 90% care sunt pasivi (cei care au fost la SMS stiu despre ce vorbesc ) am ales si eu aceasta cale si nu m-am implicat activ in discutii .
    Este un domeniu care ma fascineaza si cu toate ca am pierdut ani buni neprogresand in acest sens , pot sa spun ca am motivatia sa ma dedic acestui vis . Motivul sincer ? Gandirea mea si cred , gandirea tuturor care doresc sa se apuce de SM sau de orice altceva in viata , e ca jobul e la fel de important ca si o casatorie : 8 ore pe zi stai la lucru , 8 cu nevasta si copii si 8 le dormi . Jobul trebuie sa iti fie un hobby, ceva ce faci din placere .
    Legat de postul de mai sus : ” vrei sa faci bani, vrei , sa fi cunoscut, sau vrei sa le combini…” cei care ma cunosc stiu ca banii sunt undeva pe planul 2 pentru mine . Important in momentul de fata e sa imi cladesc o cariera.Vorba unui prieten : daca fericirea este sexul , banii sunt lubrifiantul : se poate si fara pana la o varsta , dupa care incepe sa doara .
    Ideea de baza este : nu ma dau Social Media Expert , dar doresc sa fiu ! Doresc sa ma implic in absolut orice proiect care m-ar ajuta sa dobandesc experienta , m-as angaja la orice firma pe orice doar ca sa intru in contact cu oameni care conteaza , toate astea pentru ca am un tel pe care doresc sa mi-l urmez .

  13. ruxa Răspunde

    mie tot imi place mai tare twitter decat FB! :))
    da’n rest, si ca PR si ca Ruxandra, mie SM mi se potriveste manusa si astept cu maxim de interes noi variante si canale de comunicare

  14. mece Răspunde

    Interesant articolul, la fel si comentariile probabil se poate discuta zile intregi pe tema SM. Citeam pe blogul lui Cristi Sitcov articolul asta legat de expertii SM si chiar ma gandeam.. cum iti poti da seama cine e si cine nu e expert/ ninja/ jedi in SM ?

    Acum insa ca se nasc, pentru mine cel putin, 2 mari intrebari, prima ar fi: Cine e SM jedi ? si a doua: Cum ajungi expert in SM ?

    Momentan raspunsul la intrebare articolului e simplu pentru mine.. Adica reteta arata cam asa: avem nevoie de o opinie personala, cateva reguli de bun simt si acces la internet. Se pun la copt ingredientele ceva timp (suficient cat sa se inteleaga bine unele cu altele) si apoi se serveste cald, pe farfurii de SM.

  15. ruxa Răspunde

    mece – ai uitat relevanta pe undeva pe la ingrediente :)

  16. mece Răspunde

    :( ala era ingredientul magic.. spoiler ! :))

  17. Simona Răspunde

    Eu am o intrebare: merita sa vrei sa intri in social media? Ce castigi, iar daca ajungi sa castigi bani din blogging (presupunind ca asta vrei daca esti in social media) cat castigi? Pentru ca bottom line nu cred ca lumea vrea in social media numai ca sa isi faca prieteni virtuali si sa se simta bine printre ei – sau cel putin numai o perioada. Sau poate nu inteleg eu deloc ce inseamna social media..

  18. mece Răspunde

    Simona, eu sincer doar asta vreau :) Am un job din care castig mai mult decat decent, iar pentru mine SM vine ca un bonus la salar.. Ma bucur sa citesc oameni interesanti sau pur si simplu sa imi exprim un punct de vedere comun sau mai putin comun.

    P.S: Asta nu inseamna ca te contrazic, eu sunt exceptie.. ca deobicei :))

  19. BogdiP Răspunde

    Si eu as mai adauga ca e necesar sa te distrezi pe parcurs. Atat in SM cat si in oricare alt domeniu. Daca nu te simti bine si nu te distrezi in timp ce faci acel lucru poate nu e pentru tine…

  20. marcelfarcas Răspunde

    Citind toate comentariile de pina aici, indraznesc – prospatura fiind in lumea asta a SM – sa spun ca important este sa ai curajul sa deschizi usa si sa vezi despre ce e vorba, incet-incet sa-ti faci un blog – asta daca simti ca ai ceva interesant de spus – sa-ti asumi riscul ca lumea sa comenteze – fara raspunsuri care sa asteptre a fi moderate. In acelasi timp sa te apuci sa inveti – bibliografie suficienta pe net – despre SM – daca din asta vrei sa faci niste banuti. Daca vrei sa-ti faci doar prieteni, atunci… revino cu un picior pe pamint.

  21. Titus Răspunde
  22. Mariciu' Răspunde

    Eu personal am intrat în această horă pentru social-ul din social-media. :)

  23. Pavel Răspunde

    Pentru a aşi face cunoscut blogul, comentarii pe alte bloguri, punerea articolelor pe siteurile de promovare. Şi, bineînţeles, pe twitter şi facebook. Pentru a te face cunoscut pe twitter tre să intrii în contact cu lumea. Şi totuşi succesul nu e garantat.

  24. Ella Răspunde

    Multumesc pentru mentiune, sa fie intr-un ceas bun pentru animalut. O zi buna

  25. Dan Ciulea Răspunde

    nu am inteles nimic … ca nu ai zis nimic, da macar am dat follow la Mihai :D

  26. Geo Atreides Răspunde

    „pagină de FaceBook ca și ce a Innei ” nu se scrie asa :( (nici din punct de vedere gramatical, nici stilistic.)
    De remarcat ca facebook se scrie facebook, ca asa e trademarku’.

  27. chinezu Răspunde

    @Geo Atreides
    ma incanta determinarea ta de a comenta numai cand ai ceva de spus care nu intereseaza pe nimeni
    da, am gresit, dar nici nu corectez
    lasa sa ma crezi tu agramaticos si sa scoti urmatorul dex
    in rest, totul e ok, salvatul planetei merge bine?

  28. Geo Atreides Răspunde

    Da, de obicei comentez numai cand vad chestii aiurea. Cat despre partea cu neinteresatul pe nimeni, iti recomand propriul articol, ala ultimul cu ce scriu pe blog. Probabil se aplica si la comentarii ;;)
    Si apropos, credeam ca bloggerii faceau mereu galagie sa se scrie corect limba romana, sa se vorbeasca corect, etc. etc. Probabil m-am inselat (si aici).

  29. Mihai Labo Răspunde

    Motvul pentru care consider ca SM mi s-ar potrivi il regasesc in postul lui @lorandm http://bit.ly/g6xxew .

    Din punctul meu de vedere tipologia ideala al unei persoane care doreste a lucreze in SM de o parte a baricadei sau cealalta se rezuma la 3 cunostinte avansate IT , sociabil si mai ales talent in comunicare .

    Multumesc pentru documentatie tuturor , ma astepata o seara lunga ; partea buna e ca de maine sunt si eu ” Social Media Expert ” :))

  30. Nechita Gabriel Răspunde

    Mersi Vasile pentru menţionare şi pentru complimente. Mi-ar plăcea să intraţi pe blog-ul meu şi să îmi oferiţi feedback. Vineri lansez şi ceva special pentru cei care vor să scrie mai mult, mai repede şi mai bine :)

    Referitor la social media, sunt puţine persoane care înţeleg pe deplin Social Media, consider că aceştia nu sunt în România sau cel puţin nu i-am citit/descoperit eu.

    Faptul că faci social media nu te face guru nici după 1-2 ani de practică, nimic măcar expert, poate novice gata să treacă la stadiul de amator. (Spun asta pentru că de obicei soluţia pe care o propune un social media expert unei firme pt pagina de facebook este de obicei un concurs în care se adună focile care stau toată ziua cu ochii beliţi după concursuri). Însă ar fi ok să nu ne pierdem în termeni şi statut şi să ne gândim la cum creştem per total încrederea celor care umblă pe blog-uri, dau cu like-ul pe facebook şi dau RT, în noi, cei care încercăm să îi influenţăm pozitiv.

    Am putea să ne duelăm în argumente zile întregi, problema e că nu nimeni, nici măcar noi, nu câştigă.

    Spor şi o zi(noapte, în funcţie de când citeşti comentariul) bună vă doresc tuturor.

    PS: îmi place articolul lui Lorand, are o părere validă şi pertinentă, ceea ce îl caracterizează în general.

  31. Aliana Rateanu Răspunde

    Eu am inceput sa interactionez cu lumea virtuala, pe cand faceam voluntariat in cadrul unei organizatii studentesti. Lucrand la tot mai multe proiecte si interactionand din ce in ce mai mult cu online-ul, am inceput sa folosesc tot mai multe canale. Cand am vazut, ca totul incepe sa prinda contur in mintea mea si sa inteleg ca in spatele socializarii stau mai multe mecanisme pe care adoram sa le descopar, am zis ca trebuie sa trec la urmatorul nivel. Urmatorul nivel il construiesc in acest moment. Este unul care nu ma transforma pe loc in social media specialist ci ma ajuta sa invat, sa practic, sa trag invataminte si sa dau mai departe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: