Ce, cum și cât conținut consumă românii. Online și offline

Dacă vreți să ascultați un blogger bătrân și pe alocuri simpatic, care de vreo 15 ani o arde la nivel cât de cât profi în zona digitală, măcar din când în când ar fi bine să vă opriți din ce faceți și să citiți niște studii de astea mai babane, ca să le zic așa.

Știți de ce? Pentru că dacă nu o să faceți asta, dacă nu o să încercați cât mai mult să înțelegeți lumea din jurul vostru, o să vedeți că, pe nesimțite (așa cum se întâmplă orice lucru de care ne dăm seama cât rău ne face doar când este prea târziu…), o să aveți din ce în ce mai puține de făcut.

Un astfel de studiu este și acesta.

Starcom România urmărește și analizează comportamentul consumatorilor români în materie de consum de conținut, activități practicate, comportament de cumpărare și utilizare a tehnologiei, pentru a-i înțelege în toată complexitatea lor și a le oferi experiențe relevante.

Aflat la a 6-a ediție, Consumer Report centralizează și sumarizează toate aceste informații, demersul pe termen lung permițând observarea unor trenduri locale.

Studiul împarte consumatorii în patru categorii, reprezentative pentru stadiul de viaţă în care aceştia se află:

  • Familii cu copii („Families with kids”) – familii care au copii cu vârsta până în 14 ani, cei mai mulți având vârsta cuprinsă între 18-45 ani;
  • Adolescenţii („Teens”) – majoritatea elevi, cu vârsta cuprinsă între 14 şi 17 ani;
  • Tinerii necăsătoriţi („Single Youth”) – cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani;
  • Familii fără copii în grijă („Families without kids”) – majoritatea membrilor familiei au depăşit vârsta de 45 ani şi nu au copii mai mici de 14 ani în grijă.

Despre ediția de anul acesta

În fiecare an aprofundăm analizele despre consumatorii români, fie prin furnizarea de date comparative (de gen, cu privire la mediul  de rezidență), sau prin integrarea unor date adiționale față de  cele deja disponibile în industria marcom, precum studiile Starcom sau informațiile furnizate de partenerii noștri. Anul acesta, cu ajutorul experților noștri în vizualizarea datelor, am dezvoltat o versiune interactivă a Consumer Report, care va fi actualizată periodic, asigurând mai mult decât o singură imagine de ansamblu a comportamentului consumatorilor români, la sfârșit de an”, a declarat Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom România.

Utilizarea televizorului și a altor dispozitive

Tinerii necăsătoriți își schimbă treptat comportamentul de consum media, televizoarele clasice având cea mai mică penetrare în rândul acestei categorii.

Adolescenții, încă folosesc majoritar televizoarele, deoarece încă locuiesc cu părinții. Mai mult, sunt cei mai tentați să conecteze un media player (DVD, Home Cinema sau Bluray) la televizor.

Smart TV-urile au ajuns să fie deținute de 28% din populația din zonele urbane, cu cea mai mare penetrare în rândul familiilor cu copii. La polul opus, cele mai multe familii fără copii dețin un televizor normal/clasic.

Consumul de conținut online

Tinerii au tendința să petreacă mai mult timp online față de cei din segmentele de familii. Mai mult de jumătate dintre aceștia petrec cel putin șase ore pe internet.

În ceea ce privește deținerea dispozitivelor de pe care pot accesa Internetul, ies în evidență tinerii necăsătoriți (în special femeile), reprezentând categoria în cadrul căreia laptopurile au cea mai mare penetrare, cel mai probabil din nevoia de mobilitate.

Frecvența folosirii telefonului mobil

Cu cât vârsta este mai înaintată, cu atât funcțiile telefonului mobil sunt mai puțin utilizate – aici este inclus și timpul petrecut vorbind la telefon.

Nevoia de conexiune a generației tinere este cu atât mai vizibilă atunci când vorbim despre rețelele de socializare și servicii de mesagerie instantă (SMS/Messenger): mai mult de trei sferturi utilizează aceste servicii săptămânal.

Conținut audio offline & Consum de conținut online

În timp ce tinerii necăsătoriți și adolescenții preferă conținutul audio online, familiile cu copii, dar și cele fără, optează pentru conținut audio offline.

Un alt comportament reprezentativ pentru tinerii necăsătoriți și adolescenți este ascultarea radioului acasă, în timp ce familiile ascultă radio în mașină (în drum spre muncă sau ducându-și copii la școală) .

Programele radio & frecvența ascultării acestora

Săptămânal, persoanele din toate cele patru categorii ascultă radio în special pentru muzică. Familiile, în special bărbații, au o afinitate ridicată pentru știrile despre vreme, programele matinale, știri rutiere și generale.

În mediul rural, familiile ascultă mai puțin radio față de cele din mediul urban. Aproape jumătate dintre persoanele investigate în cele 4 categoriile ascultă radio zilnic.

Adolescenții sunt o excepție, doar patru din șase ascultă zilnic radio.

Conținutul audio: tipul de muzică și evenimente

Toate categoriile din Consumer Report sunt atrase de muzica Pop/Disco și Dance.

Observăm un comportament diferențiator la: adolescenți și tineri necăsătoriți, aceștia preferând muzica Rap/Hip Hop sau Rock; familiile preferă muzică veche.

Referitor la evenimentele la care participă anual, toate segmentele vizitează muzee/galerii de artă/reprezentații artistice, piese de teatru sau concerte pop/rock.

Segmentele tinere participă în mai mare măsură la evenimente, preferând muzica modernă, de operă, dar și concerte de muzică clasică.

Conținut editorial: offline și online

Adolescenții și tinerii necăsătoriți din mediul urban petrec mai puțin timp citind ziare și reviste, în timp ce familiile citesc în mai mare măsură versiunea tipărită a unor ziare și reviste.

Conținut editorial: Preferințe privind cărțile

Adolescenții, în special adolescentele cumpără cărți în mai mare măsură față de populația urbană. Aceștia preferă proză, poezie și science fiction.

Tinerii necăsătoriți și familiile cu copii citesc cărți specializate, cărți despre creșterea și educația copiilor sau pentru dezvoltare personală.

Familiile cu copii cumpără, în special, cărți pentru copii, fiind interesați de dezvoltarea personală a acestora.

Topul activităților petrecute acasă, săptămânal, al consumatorilor români

Comportamentul pasiv este vizibil în contextul activițăților pe care consumatorii români le desfășoară acasă, majoritatea populației din mediul urban relaxându-se în fața calculatorului, sau gătind pentru cei dragi.

Adolescenții sunt cei care se joacă cel mai mult în spațiul virtual, în timp ce tinerii necăsătoriți folosesc calculatorul mai degrabă pentru a rămâne conectați (rețele de socializare, ultimele știri etc.).

Comportamentul la cumpărături

Tinerii tind să nu fie atât de preocupați de preț și sunt mai impulsivi (nu își fac listă de cumpărături), comparativ cu persoanele din segmentele cu familii.

Segmentul Familii cu copii este cel mai informat în legătură cu produsele pe care urmează să le achiziționeze fiind, de asemenea, și segmentul cel mai influențat de reclamele publicitare.

Adolescenții sunt cel mai puțin influențați de  numele mărcii, deoarece părinții sunt principalii decidenți în materie de cumpărături și cei care stabilesc bugetul.

E-commerce – Cum aleg consumatorii români un retailer online

Cel mai important criteriu pe care consumatorii îl iau în calcul atunci când aleg un magazin de cumpărături online este prețul, selecția celor mai bune oferte fiind mai ușoară online.

În mediul urban, adolescenții și familiile cu copii acordă mai multă atenție prețului, în timp ce tinerii necăsătoriți caută secțiunea oferte speciale, cel mai probabil datorită faptului că au în vedere produsele premium (nu aleg cele mai ieftine produse).

Principala metodă de plată pentru cumpărăturile online este plata ramburs (cash sau card), și se aplică cu precădere tinerilor necăsătoriți și familiilor cu copii.

E-commerce – tipul de produse cumpărate

Principalele produse achiziționate de populația din mediul urban, din magazinele online sunt: hainele, cărțile și încălțămintea.

Segmentele mai tinere (adolescenții și tinerii necăsătoriți) cumpără în mai mare măsură, față de populația urbană, produse de îmbrăcăminte, încălțăminte și de îngrijire personală atât de pe site-urile locale, cât și de pe cele din afară (.com).

Valorile consumatorilor români

Toate segmentele se ghidează după nevoia de a face lucrurile să se întâmple, de conectivitate și control.

Adolescenții și Tinerii necăsătoriți au ca principală nevoie siguranța unui viitor prosper. Adolescenții au o nevoie de dragoste mai redusă, deoarece nu se află în acea etapă a vieții în care să fie implicați din punct de vedere emoțional.

Nevoie de iubire este resimțită mai profund la familiile cu copii. În timp ce familiile fără copii au o nevoie mai mare de a găsi lucruri/experiențe în care să creadă.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.