Cam așa arată statisticile campaniilor cu influenceri de pe platforma 2Performant

Când, în decembrie 2018, stimabilii de la 2Performant au lansat platforma de influencer marketing, i-am zis atunci lui Dorin Boerescu, the boss la prăvălia cu pricina, că abia pe la finalul anului 2019, prin decembrie, o să știm dacă prinde sau nu. Adică – furculition – după 1 an.

Ei bine, suntem în iunie, adică – furculition – la 6 luni după lansare și retrag ce am zis: nu mai are rost să așteptăm până în decembrie, treaba este clară.

Hai să nu v-o dau direct și să vă zic io ce și cum pe sistem de verdict, așa că vă las să vă uitați la statisticile de mai jos, pe care le am ÎN EXCLUSIVITATE.

Bine, exclusivitatea asta am plăti-o scump. În sensul că io am cerut datele astea ÎN MOD SPECIAL de la Constantin Stanciu (omul meu de legătură la 2Performant), omul le-a compilat, mi le-a dat, după care m-am luat cu treabă (căci în ciuda a ce cred unii, chiar mai muncesc de vreo 3 ori pe an…) și uite că au trecut câteva zile de când le-am primit până am apucat să scriu, așa că m-am făcut un pic de rușinică în fața oamenilor și nu prea îmi place asta…

Faza cu ”au trecut câteva zile” s-o înțelegeți inclusiv pe partea că, între timp, statisticile au crescut. Un pic, așa lejer de vara, dar au crescut.

Să începem cu acest vizual. Care este mai clar decât halba de bere golită dintr-o suflare.

Peste 400 de influenceri pe platformă. Înscriși în 6 luni. Adică o medie (că mie tare îmi place asta cu media, ne ajută masiv să înțelegem chestiunea…) de vreo 70 de influenceri pe lună. E bine, zic, e chiar bine.

Ok, nu discutăm aici ce înseamnă influencer, deși rămân la definiția pe care am dat-o chiar când am anunțat lansarea platformei. Iar, pe această definiție, cei înscriși intră lejer în această categorie.

Ați văzut în vizual cum stă treaba cu câți fani și câți followers, nu insistăm. Căci, din punctul meu de vedere, mai important este cum s-au comportat influencerii în campanii.

Câte campanii au fost pe platformă? Fix 39 de campanii. Adică, pe medie (yeap, je like media) 6,5 campanii pe lună. Ceea ce e bine, e foarte bine.

Câți influenceri au fost activați în cadrul acestor 39 de campanii? Fix 183. Adică, pe medie, 5 influenceri pe campanie. Care iar este bine, cam asta-i media oricum în campaniile cu influenceri.

Cu mențiunea că a fost o campanie-campioană cu 21 de influenceri participanți.

Și cu încă o mențiune: cel mai activ influencer pe platformă a participat deja în nouă campanii.

Cât l-a costat pe client activarea influencerilor în platformă? Iote vizualul.

Dacă vă interesează câți bani a făcut influencerul din platformă, vă uitați la câți followeri/fani are influencerul și folosiți cifrele din vizualul de mai sus. Aflați, desigur, media. Ceea ce vă poate da o idee.

Aș putea să vă bag în discuții despre ce înseamnă acest cost, dar ne-am prinde urechile definitiv, deci o să o las așa, la modul general.

Căci, nu-i așa, discuția ar trebui făcută pe fiecare din cele 39 de campanii (fiecare campanie are specificul ei și, mai important, obiectivul ei), așa că ne-ar lua exasperant de mult timp să facem asta, deci nu.

Câteva concluzii personale despre platformă

Concluzia 1. Așa cum bănuiam încă de la lansare, platforma nu este pentru celebrities sau pentru așa numiții A-listeri. De ce este o altă discuție, nu adăstăm acum.

Concluzia 2. Platforma de influencer marketing de la 2Performant mi se pare o oportunitate excelentă pentru unii lucrători în digital (ca să nu o tot frec pe aia cu influencerii) de a-și testa forțele 2.0 în relația cu brandurile. Bine, știam asta încă de la lansare, dar acum am confirmarea clară. Pentru că, nu-i așa, prea sunt unii care se cred zimbru, când, de fapt, sunt timbru…

Concluzia 3. Pentru unii dintre lucrătorii din digital această platformă poate fi cea mai ușoară modalitate de a obține beneficii. Cu condiția să aloce un pic de timp (chiar mai mult) ca să înțeleagă ce și cum și să presteze la modul corespunzător. Ai branduri acolo, ai campaniile pe tavă, doar trebe să analizezi dacă vrei sau nu. Asta față de să cauți tu clienți (sau agenții) să te pitchuiești și alea, alea, nu o lungim acum.

Concluzia 4. Pentru multe branduri, această platformă poate fi o foarte bună zonă de testare a lucrului cu influencerii. Pentru că platforma te ajută să driblezi în mare măsură etapele inițiale din decalogul pe care l-am scris, iar asta înseamnă pur și simplu costuri (resurse) mai puține implicate în campanie.

Cam asta este. Dacă v-a plăcut ce am zis, bine. Dacă nu v-a plăcut, iarăși bine!

10 comentarii la “Cam așa arată statisticile campaniilor cu influenceri de pe platforma 2Performant

  1. Alina Anghel Reply

    Merci pentru articolul asta. Am participat la o campanie si totul a decurs foarte bine, din punctul meu de vedere. Am aplicat la mai multe, iar majoritatea nu au fost in stare nici macar sa respinga aplicatia, ceea ce spune multe, din punctul meu de vedere (adica interes aproape spre zero fata de ce se intampla acolo). Per ansamblu, zic ca e un lucru bun.

    • Cristian China-Birta Reply

      Ai dat feedback despre ce ți s-a întâmplat celor de la 2Performant? Pentru că ar fi interesați să știe, zic. Din experiența mea nu neapărat pe platformă cât în general cu ceea ce înseamnă marketplace de orice fel, asta cu lipsa de comunicare este o problemă. Și totul pleacă, din punctul meu de vedere, de la faptul că clientul pune acolo în platformă acel ”ceva” și apoi gata, zice că merge singură treaba. Greșit, desigur :)

    • Constantin Stanciu Reply

      Multumim Alina pentru info. Sunt Constantin, business manager pe divizia de influencer marketing, din cadrul 2Performant. Interesul exista, in toate campanii se aleg influenceri, dar fiind un volum mare de interactiuni nu intotdeauna advertiserii reusesc sa raspunda tuturor influencerilor care aplica. Insa ne ajuta feedback-ul tau pentru ca dezvoltarea platformei este un proces on going si la randul nostru putem trimite informatii catre advertiseri. Daca te pot ajuta si cu alte informatii, sau daca ai orice alte recomandari despre ce putem face ca lucurile sa fie mai bune pentru toti cei prezenti in platforma: constantin.stanciu@2performant.com.

  2. Teodora Adamache Reply

    Interesante cifre. Eu încă aștept o soluție pentru zona de B2B. Ambele platforme de marketing afiliat din România mi-au spus direct ca nu ne potrivim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.