Un studiu foarte interesant. Mă rog, pentru mine. Unul din motive este că a fost realizat de o colegă de blogosferă, ocazie cu care o felicit pentru astfel de inițiative! Al doilea motiv este că, dacă vă uitați la sursele de informații pe care le utilizează cei care bricolează, o să vedeți că social media cam rupe, ca să zic așa.
În plus, toate celelalte informații sunt chiar utile nu doar pentru cei care vând chestii din zona de bricolaj, ci pentru toți cei interesați de cum ”ticăie” românii, în general.
De altfel, chiar cei de la eMAG confirmă că în 2018 articolele de bricolaj au fost printre categoriile cu cea mai mare creștere.
Cei mai mulți dintre românii care bricolează cheltuiesc lunar între 50 și 100 de lei pe materiale, iar brandul produselor este ultimul criteriu de care țin cont, în momentul cumpărării, arată un sondaj online realizat de GabiRalea.ro, blog de bricolaj și
reamenajare.
Ce și de ce bricolează românii
O pondere de 46,5% dintre cei chestionați afirmă că bricolează ocazional, 43% din total se implică în astfel de proiecte cel puțin o dată pe săptămână, dintre care unii chiar zilnic (8,3% dintre respondenți).
Participanții la studiu bricolează pentru că astfel își exprimă creativitatea (83,5%), scapă de stres (77,6%), dar și pentru că bricolajul este un prilej de a petrece în mod plăcut timpul alături de familie (67,7%).
Alte motive pentru care participanții la studiu meșteresc sunt că se pricep să facă singuri lucrurile de care au nevoie (55,1%), este mai ieftin decât să apeleze la un specialist (44,5%) sau nu găsesc în comerț exact ceea ce le trebuie (40,2%).
Proiectele în care respondenții se implică des ori foarte des sunt cele de reamenajare interioară (70,1%) , grădinărit (64,5%), mici reparații în casă (61,9%) și proiecte de reciclare (60,3%).
Alte proiecte indicate de respondenți sunt micile meșteșuguri sau artizanat (48,8%), croitorie (39,4), lucru de mână precum tricotat, brodat sau croșetat (38,9%), recondiționarea mobilierului (38,6%), artistice (33,1%) ori zugrăvit sau pictat pereți (30,3%).
Reamenajarea interioară este prima (cu 68.5%) în topul proiectelor pe care respondenții vor mult și foarte mult să le dezvolte, urmată de recondiționarea mobilierului (63,4%), grădinărit (60,2%) și reciclare (52,8%), dar și meșteșuguri și artizanat (48,8%), mici reparații în casă (44,5%), lucru de mână (44,1%) sau croitorie (42,2%).
Ce îi împiedică pe respondenți să bricoleze mai des?
Motivul cel mai des indicat este lipsa de timp (24,8%), urmat în mod egal (cu câte 11% fiecare) de lipsa spațiului, a materialelor necesare și, respectiv, a cunoștințelor despre materiale și tehnici.
Întrebați care este prima sursă de informare cu privire la proiecte și materiale, respondenții au indicat site-urile si blogurile de specialitate (48,8%), urmate de social media – Pinterest (42,2%), YouTube (41,3%) și Facebook (34,3%). La mare distanță în clasament se află site-urile producătorilor (19%) cărțile și revistele (10,2%)sau magazinele, in mod direct (4,7%).
Ce și cum cumpără pasionații de bricolaj
Cei mai mulți dintre participanții la sondaj cheltuiesc lunar o sumă cuprinsă între 50 si 100 de lei pe materiale pentru proiecte de bricolaj. Alți 28% cheltuiesc până în 50 de lei lunar, în timp ce 18,9% dintre respondenți au arătat că locă lunar între 100 și
200 de lei pentru materiale. În jur de 7% dintre subiecți spun că lunar cheltuiesc între 200 și 300 de lei pentru a cumpăra cele necesare bricolajului.
În privința criteriilor foarte importante de achiziție, 66,1% dintre subiecți indică mai ales calitatea, urmată de existența unor instrucțiuni detaliate de utilizare (46,5%).
Prețul este pe locul trei in topul criteriilor foarte importante (44,1%), urmat de faptulcă materialele se găsesc ușor (38,8%) și că respondenții au văzut exemple de utilizare (39,4).
Brandul a fost indicat drept foarte important în achiziție de numai 8,7% dintre subiecți, fiind practic ultimul în topul acestor criterii.
Cât privește așteptările respondenților cu privire la furnizorii de pe piața DIY, răspunsurile înregistrate în sondaj indică, în primul rând, posibilitatea achiziției de materiale în cantități mai mici (21,6%), apoi existența mostrelor pentru a testa produsul acasă (18%).
Respondenții își mai doresc de la furnizori mai multe servicii conexe (14,7%), o gamă de produse mai variată (13,2%) și demonstrații și testări de produse cu public (12,7%). Alte așteptări se leagă de posibilitatea de a închiria unelte în schimbul unui tarif accesibil (10,7%) și existența unor spații pentru derularea unor proiecte de către clienți (8,3%).
Despre eșantion și metodologia de cercetare
Datele au fost colectate în perioada 22 ianuarie – 13 februarie 2019, eșantionul fiind de 254 de persoane, 94% fiind femei și restul bărbați. O pondere de 74,4% dintre respondeți locuiesc în mediul urban, 9,4% în suburban și 16,1% în mediul rural. Dintre
respondenți, 66,2% au studii superioare sau postuniversitare, 32,7% absolvind doar liceul, iar 1,2% numai școala primară sau gimnaziul.
Datele au fost culese printr-un chestionar aplicat online, prin intermediul platformei isondaje.ro. A fost folosit un chestionar cu întrebări închise, cu durata de completare de 4 minute. Universul cercetării a fost compus din persoane care au printre interese
proiectele de tip do-it-yourself, populația țintă fiind de 4,2 milioane de utilizatori cu domiciliul în România ai platformelor de social media Facebook si Instagram.
Marja de eroare a sondajului este de 6%, iar intervalul de încredere este de 95%.
***
GabiRalea.ro este un blog cu proiecte de bricolaj și amenajare interioară, care oferă
soluții creative de aplicare a sustenabilității la nivel individual. Lansat în ianuarie
2018, GabiRalea.ro a strâns 1,5 milioane de afișări, în primul său an de viață.
Gabi Ralea este fost jurnalist premiat de Clubul Român de Presă, cu peste 10.000 de
articole publicate în fluxul de știri Mediafax, în Ziarul Financiar, Ziua ș.a.m.d.. În
prezent blogger de bricolaj și decor, s-a specializat în Interior Redesign în Statele
Unite. A scris „You Can Do It Yourself: Smart DIY Projects for Practically Nothing”,
carte care conține 16 proiecte de bricolaj și care a fost cotată cu 5 stele pe
Amazon.com de către cei care au cumpărat-o.
1 thought on “Românul s-a născut poet. Și un pic bricolator, așa :D”
Interesant este ca, desi site-urile producatorilor si retailerilor din domeniu nu sunt printre primele accesate, oamenii asteapta de la ei mult mai mult in privinta demonstratiilor cu produse si tehnici, pentru ca vor sa vada ca nu numai un profesionist poate face uz de ele. Daca producatorii si retailerii s-au duce mai mult spre zona de social media fix prin genul acesta de continut, ar avea mult de castigat.
Multumesc mult pentru ca ai imprastiat in lume informatia pe care am strans-o. :)