Cum ajunge un brand să fie desemnat Produsul Anului 2018 de către români

Să începem cu informația brută, ca să îi zic așa:

SPOR, cel mai cunoscut brand de vopsea lavabilă din portofoliul Policolor, a primit distincția „Produsul Anului 2018”.

Rezultatul a reieșit în urma unui studiu reprezentativ, realizat de Exact Business Solutions, în rândul consumatorilor români. Sondajul a fost făcut online, în perioada 16 aprilie-21 mai 2018, pe un eşantion de 7.100 de consumatori români, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 54 de ani. Criteriile de selecţie au fost: inovaţie, atractivitate, satisfacţie, iar produsele câștigătoare premiate în cadrul competiției au fost alese din 29 de categorii, de la FMCG, la bricolaj sau banking.

Bun, să plecăm de la acest premiu, dacă vreți, primit de brandul cu pricina și să încercăm să înțelegem cum ajunge un brand la un asemenea nivel, care este lungul drum pe care îl parcurge de la idee (orice brand de la o idee pleacă, abia apoi intră pe linia de producție), care sunt ”bornele” principale care determină (sau nu) succesul unui brand.

De ce vă propun această incursiune oarecum mai tehnică (deși eu o să încerc să o țin cât mai pe înțeles, mă știți, sunt de la peluza vieții, de aici se văd lucrurile mai bine)? Pentru că e bine să înțelegem cât de greu ajung unele branduri în anumite poziții, ca să le zicem așa, care par la îndemână, dar numai după ce brandul a ajuns acolo. Să vă explic :)

SPOR. Un brand care vine spontan în mintea multor români pe zona de vopsea lavabilă. Pare absolut firesc să te gândești spontan la SPOR, nu-i așa? Pare atât de ușor ca acest lucru să se întâmple. Acum. Acum pare ușor. Dar în urmă cu aproape 20 de ani, când acest brand a fost lansat (dap, aproape 20 de ani au trecut…), nu știu câți s-ar fi gândit că asistă la nașterea unui brand care, iată, după atâta vreme primește distincția de „Produsul Anului 2018”.

Cum se naște un brand

Sunt multe căi prin care un brand apare pe piață. Dar acum o să vă povestesc despre cea mai frecvent întâlnită.

Cineva (antreprenor, om de știință, departament de cercetare etc.) vine cu ideea unui produs. Altcineva (finanțator, consiliu de administrație, director sau chiar antreprenorul daca are banii inițiali) zice ”e faină ideea, hai să o facem”. Și intră în faza de prototip, adică un produs inițial, care imediat ce a ieșit de pe linia de fabricație (termen generic, ați înțeles) intră în teste. Și iar teste. Și iar teste.

Dacă perioada de testare merge bine, cei implicați iau decizia să meargă mai departe și să facă produsul la scară largă. Acum apare necesitatea construirii unui brand.

Uneori, inițiatorul produsului vine cu denumirea. Alteori cei din jurul lui vin cu propuneri. Dar de cele mai multe ori, în lumea profesionistă, se apelează la profesioniști, adică la consultanți de branding. Care derulează un proces meticulos (eu vă povestesc pe scurt, dar credeți-mă că este fascinant să vezi din ”bucătăria” internă cum se face un astfel de proces!) de analiză, de investighare, de nenumărate întrebări și chestionare despre cum văd brandul chiar cei implicați în brand, despre atmosfera din echipa brandului, despre chimia dintre ei, despre o grămadă de lucruri.

Apoi firma de consultanță în branding vine cu propunerile. De logo (chestiile alea grafice de le recunoaștem instant oriunde le vedem :D), de slogan (cuvintele alea de rămân cu noi de multe ori, multă vreme). Varianta odată aleasă primește un așa numit manual de brand, cu anumite chestiuni mai tehnice extrem de importante pentru ceea ce se numește declinarea brandului (ex. una este să faci un banner pentru internet cu brandul și alta este să îl faci pentru a acoperi Palatul Parlamentului).

Odată brandul construit, urmează partea de promovare. De marketing. Iar aici discuția este atât de lungă, încât o să o scurtez abrupt: durează mulți ani și multe investiții ca un brand să ajungă mare. Pe scurt spus. Pe foarte scurt spus. Iar aici strategia de creștere a brandului contează. Bugetele pe care oamenii de marketing le au la dispoziție contează. Alegerile pe care le fac oamenii de la marketing contează. Contextul conteză (o criză economică rupe o creștere care părea frumoasă). Există foarte multe variabile în creșterea frumoasă a unui brand. Foarte multe.

De aceea cele mai multe încercări de a crește un brand nou apărut nu reușesc. Dar tocmai datorită acestor provocări, brandurile care reușesc să le depășească devin mai puternice și mai de încredere.

Diferența dintre produs și brand

Este important să facem distincția între produs și brand. În cazul de față, produsul este vopsea tixotropă (care devine fluidă după omogenizare, nu curge, se întinde și se aplică foarte ușor), iar SPOR Formulă Nouă este brandul. Produsul este cel care are caracteristica de rezistență a albului de 5 ani (garantată de producător și care a fost acordată în urma testelor de îmbătrânire accelerată UV în laborator), iar SPOR Formulă Nouă este ”haina” pe care aceste chestiuni inovatoare tehnice o poartă.

Un produs fără brand este foarte greu să răzbată în lumea de astăzi. Dar, la un moment dat, cu mari strădanii, ar putea. Însă un brand fără produs este foarte greu să reziste, pe termen mediu și lung, pentru că pur și simplu oamenii își dau seama că nu este un produs care să îi satisfacă, în ciuda marketingului.

În cazul SPOR, există și un produs foarte bun, există și un brand foarte bine făcut. De aceea rezistă în topul categoriei de aproape 20 de ani. De aceea îl plasează românii în frunte. Pentru că se întâmplă o combinație foarte bună între caracteristicile tehnice ale produsului și caracteristicile emoționale ale brandului. Această împletire reprezintă linia de forță a brandului SPOR, unul din cele mai reușite, din acest punct de vedere, din industrie.

Încă ceva. Dacă în cazul unei, să zicem, bomboane, diferența mare dintre produs și brand (în limitele enunțate mai sus) nu duce la o ruptură cu consumatorul atât de mare, în cazul unei vopsele precum SPOR, ruptura ar fi fost mare de tot, dacă nu ar fi existat această împletire, cum ziceam.

Și se întâmplă asta în mintea consumatorului pentru că fiecare dintre noi, atunci când achiziționăm ceva, face un calcul (chiar dacă nu realizăm asta) în care părțile ecuației sunt cât am plătit pe produs” versus ”cât de mulțumit sunt de produs. Cu cât ”plata” este mai mare, cu atât ”mulțumirea” trebuie să fie mai mare.

Așa funcționează mintea umană. Și acest principiu de funcționare, cred eu, stă la baza succesului SPOR. În special cu partea de ”mulțumire” :))

Vă las cu noul spot SPOR.

https://youtu.be/MZrcbt7rwRI

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

4 thoughts on “Cum ajunge un brand să fie desemnat Produsul Anului 2018 de către români”

    1. Este vorba de CEC Bank nu BCR dar am prin ideea.
      Nu cred că vei găsi un răspuns aici, influencerii de la noi nu fac politică de frică să nu piardă contracte cum a fost cazul Papaya.
      Uită-te la cântăreții de la noi: Smiley, Delia, Loredana sau Antonia, a luat careva atitudine împotriva PSD ? Normal că nu, cine îi mai invită să cânte de zilele orașului ?
      Ciudat este că cei mai mulți influnceri din România au copii dar nu vor un viitor mai bun pentru ei, nu au curaj sau inițiativă când vine vorba să protesteze sau să le recomande followerilor să se revolte împotriva penalilor.

      1. florin: A acuza așa în general pe toată lumea și doar pentru că tu nu vezi că se întâmplă ceva nu îți face cinste. În plus, presupun că lupți și pentru dreptul de a nu lua o atitudine a celor pe care îi acuzi că nu iau o atitudine? Sper, cel puțin, că faci asta…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.