Siviero Maria sau cum am aflat la fabrica din Bologna diferența dintre gelato și înghețată

Siviero Maria este înghețata (pardon, gelato) aia pe care ați văzut-o prin magazinele de pe la noi, pe care unii dintre voi ați cumpărat-o și care v-a plăcut maxim! Doar că, dacă sunteți așa ca mine, după ce v-a plăcut, ați uitat cum îi zice. Serios, eu așa am pățit :)) Adică mi-a plăcut foarte mult când am gustat-o prima dată, doar că am avut probleme să rețin brandul. Well, blogger bătrân și pe alocuri simpatic… :D

A trebuit să ajung în Bologna, la fabrica unde se face Siviero Maria (gelato, nu înghețată, da?) nu ca să țin minte brandul (asta se întâmplase deja înainte, haideți că nu sunt chiar așa de tolomac!), ci ca să ajung să respect acest brand mai mult decât aș fi crezut. De ce? Ar fi multe motive, dar eu vi-l dau pe cel care m-a lovit puternic în feng shuiul de om de marketing (ca să zic așa, generic): faptul că diferențiatorul nu doar de marketing, ci de inimă a brandului, dacă vreți este că gelato Siviero Maria se face manual.

Poate nu vi se pare mare lucru, așa că dați-mi voie să vă explic. Dar mai întâi să vă uitați la acest film făcut de mine, care ilustrează (și) modul în care se face gelato Siviero Maria, plus niște chestiuni de astea personale, căci am fost în această deplasare cu tot familionul meu propriu și personal, alături de stimabila familie Ciobanu și de stimabila familie formată din videobloggerul Nicolas, șefa Marta și stimabilul Manafu :D

Am văzut în fabrica din Bologna ceea ce cei de la Maresi, vinovații că noi am ajuns acolo, mi-au spus deja: că gelato Siviero Maria se face manual, artizanal. Dar pe o ureche mi-a intrat și pe aialaltă mi-a ieșit. ”Ce să zică și ei”, mi-am spus atunci, ”trebe să scoată la înaintare ceva specific, ceva jmekerie de marketing”. Abia când am ajuns la fața locului am văzut că ceea ce îmi spuseseră ei nu e doar așa, ca să îți facă poftă, ci o caracteristică fundamentală a acestui brand.

Hai să v-o zic altfel. Claudia, italianca de la Siviero Maria (care rupea excelent engleză, nu ca italienii în general :D), s-a uitat mirată la mine când am întrebat-o (mă știți, suav ca un buldozer mângâind o petunie) ”auzi, dar nu e mai eficient economic să faceți înghețata automatizat, de ce țineți sute de oameni pe linie când un robot ar putea fi manevrat de doar o singură persoană?”. Mi-a răspuns simplu și dezarmant: ”pentru că un robot nu poate face gelato la fel de bună”. Punct.

Siviero MariaIo am insistat, ”haide, bre, că nu există să nu găsiți ceva japonez care să vă facă un robot care să fie cam pe-acolea, cum fac oamenii voștri”. Claudia mi-a zâmbit cam cum zâmbește un veteran de război când aude un copil de 5 ani că vrea să se joace de-a războiul și mi-a spus, din nou simplu și dezarmant: ”robotul nu poate pune suflet în gelato așa cum o fac oamenii”. The end.

Mi se pare extraordinar ca în 2017 să întâlnesc un brand care să vrea să facă dintr-o chestiune relativ minoră (dacă stăm să ne gândim că poate, odată robotizată linia, gelato nu ar fi chiar atât de bună ca acum, dar diferențele de gust ar fi, totuși, foarte mici, chiar imperceptibile pentru masa consumatorilor) însăși inima acestui brand. Că nu știu cum să o zic altfel.

Siviero Maria nu concepe să facă gelato altfel decât cu oamenii care să pună măiestria lor și un pic din sufletul lor în acele caserole. Nu este doar o chestiune de marketing, să ne înțelegem (am înțeles asta cu vârf și îndesat când am fost în fabrică). Faptul că marketează așa ceva (ar fi și păcat să nu o facă, jur!) vine tocmai din faptul că, practic, ei spun doar că așa sunt ei, așa este brandul. Adică preferă – dacă o luăm strict economic – să plătească zeci de oameni să așeze manual gelato și ingredientele în caserole în loc să investească într-o linie tehnologizată și să țină un om, maxim doi la butoane.

Pentru că doar așa, înțelegeți, gelato are suflet. Well, asta mie mi se pare grozav, chiar grozav. Motiv pentru care mă declar fan al brandului :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *