Un exemplu de spam. Unul politicos, dar tot spam, desigur

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Am eu o vorbă: nici dacă ai exclusivitate mondială pe a doua venire a lui Iisus și tot nu e ok să faci spam. Și nu e nici legal, dacă este să o dăm pe chichițe de astea avocățești. Indiferent ce ai de spus, indiferent dacă mă știi sau nu, indiferent dacă ne-am băut niște beri sau ne-am hlizit, ca oameni, în momentul în care vrei să îmi trimiți un mail comercial (adică tu, cumva, faci bani din el, într-un fel sau altul) trebuie să ai acceptul meu explicit. Restul sunt povești.

Exemplu aplicat, cum îmi place mie. Primesc un mail de la jardina.eu. Cu niște trandafiri frumoși, nimic de zic. Dar, în logica de mai sus, jur că frumusețea trandafirilor nu se compară cu a doua venire a lui Iisus.

Oricum, ca în cazul altor spamuri de genul ăsta, textul final – ăla mic de oricum nu îl citește nimeni – face toți banii, ca să zic așa. Adică ia uitați-vă și voi ce frumos e împachetat și cu câtă măiestrie îți explică ceva ce, de altfel, strict pe lege este de neexplicat.

Menționez că îmi doresc prin aceste rânduri îndreptarea păcătosului, nu pedepsirea lui. Deși, desigur, împricinații o să spună că am ceva cu ei, că m-a pus concurența, de astea. Cum se întâmplă îndeobște.

Mesajul nostru este trimis cu cea mai buna intentie, in cazul in care nu apreciati comunicarea, va rugam sa ne transmiteti acest lucru (reply) sau dezabonandu-va. In conformitate cu Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic si Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicarilor electronice, acest mesaj tine cont de urmatoarele aspecte: (1) – acceptarea de primire a ofertei nu va implica financiar; (2) – contine toate datele noastre de identificare; (3) – are scopul de a va oferi informatii care va pot aduce beneficii; (4) – adresa dvs. de e-mail fie a fost obtinuta in mod direct ca urmare a unor corespondente anterioare sau a fost selectata dintr-o baza de date la care ati subscris; fie a fost facuta publica de catre dvs. fie prin afisari cu caracter publicitar intr-un ghid de afaceri sau in cadrul unei intalniri de afaceri. Ne cerem scuze daca acest mesaj a ajuns din greseala la dvs. sau a provocat neplaceri. Daca nu mai doriti sa primiti mesaje de la noi, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa ne anuntati prin e-mail. Va multumim!

trandafiri

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

4 thoughts on “Un exemplu de spam. Unul politicos, dar tot spam, desigur”

      1. Păi dacă asta mi-a sărit în ochişori când m-am uitat la imagine… =))

        Mai în glumă, mai în serios. Mă gândesc cât de fain ar merge un eveniment despre spam cu toţi aştia de spamează ca public şi câţiva speakeri care să urle şi să le explice de ce nu e bine să faci spam! :D

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)