Cum ar fi fost dacă „Blogosfera românilor de pretutindeni” nu s-ar fi lansat cu spam?

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Îmi aduc aminte că, la o întâlnire pe tema cărţile şi social media, era o doamnă scriitoare foarte revoltată că a fost amendată (sau ceva) pentru că făcuse un spam grosolan cu – zicea ea – o „iniţiativă de suflet”. Nu mai ţin minte exact ce era, dar parcă îmi aduc aminte că, da, era de suflet, adică era faină, la care m-aş fi alăturat şi eu. I-am spus atunci (pe un ton ridicat, recunosc) ceva la care sala a tăcut instant:

Nici dacă aveţi exclusivitate asupra venirii lui Iisus Hristos nu aveţi voie să faceţi spam!

Băgaţi asta la cap atunci când mai vreţi să anunţaţi proiecte de suflet sau orice altceva ce ţine de parte asta de coracon şi care, spre deosebire – aţi putea gândi voi – de promovare comercială de produse şi de astea, la voi se acceptă pentru că, nu-i aşa, este de coracon toată chestiunea. Nu faceţi de astea. Pentru că

Nici dacă aveţi exclusivitate asupra venirii lui Iisus Hristos nu aveţi voie să faceţi spam!

La asta mă gândeam când am văzut mailul prin care sunt anunţat (spamat ar fi termenul corect în acest context) că s-a lansat Blogosfera Românilor de Pretutindeni. O iniţiativă de suflet, sigur, dar care nu se apropie nici pe departe de venirea lui Hristos pe pământ. Aşadar, spamul m-a întristat decisiv. Bine, ar mai fi întrebarea de ce blogosfera românilor de pretutindeni se coagulează pe facebook, nu pe un blog, dar asta este o altă poveste, desigur.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

14 thoughts on “Cum ar fi fost dacă „Blogosfera românilor de pretutindeni” nu s-ar fi lansat cu spam?”

  1. Nu stiu daca asta cu izolatul in turnul de fildes 2.0 este solutia. Cel mai bine, cred eu, este – ca in orice lucru in viata – calea de mijloc. Bine, e drept ca asta este cel mai greu de gasit, dar no, zic si eu :))

  2. Neața! Eu am mai multe bloguri, sunt în Napoli, dar se pare că nu sunt printre acei români de pretutindeni :).

    FB-ul e pâinea la mulți, deci să nu ne supărăm pe ei. Am realizat și eu un articol pe un blog de pamflet : Cum să faci bani pe fb cu Ceaușescu :)

    P.S. Nu vă lăsați deranjați de astfel de chestiuni, este luni dimineață și trebuie să muncim în forță :)

  3. Gata m-am hotarat … fac si io da pe Google plus un cerc care se va numi „Feisbuluceala romanilor de pretutindeni” asa ca asteptativa la un tsunami de mesaje pentru promovare :) :) :)

  4. Mare dreptate ai!
    +1 la articolul tau.

    PS: Da’ m-ai lovit cu „coracon”-ul ala. Neuronul meu intelegator de spaniola/portugheza era adormit. Daca tot scrii cu diacritice, fa si „c”-ul ala corect – adica ç

  5. Daca imi sterg prietenii de pe facebook pana ajung la fascinantul numar de 10 sau daca imi inchid contul, este acelasi lucru. Pentru cei din blogosfera sau din domeniul web 2.0, stim cu totii ca este o ideea proasta (cel putin pe partea promovarii) sa renuntam la contul de facebook sau la majoritatea „prietenilor” de pe facebook. Asa ca raman doar doua variante: 1. suck it up b**ch ( expresia este doar pentru adaugarea unui dram de drama (imi place cum suna asta, dram de drama) revenind) sau 2. geniile din web 2.0 ar trebui sa se gandeasca la o campanie de constientizare a metodelor de promovare ale colegilor de breasla. Revolutia web 2.0 suna bine, poate fi o metoda buna de promovare a unui produs deci apucati-va de treaba.

  6. Cand oamenii isi vor da seama ca mesajele impersonale raspandite „pe toate drumurile” nu conduc la lucruri pozitive, lucrurile vor fi mult mai interesante.

    Pana una alta, cunosc oameni cu mult mai „self-considerati” importanti care spameaza nesimtit. Mult mult mult si foarte prost.
    Dar suntem noi rautaciosi, nu? :)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)