Pentru cei care se întreabă de ce am pus chiar în titlu faza că București – Craiova și retur, răspunsul este multiplu: 1. pentru că așa s-a întâmplat :)) 2. pentru că a fost cam mică distanța ca să îmi dau seama cu adevărat de cum se comportă mașina la drum întins. Am simțit nevoia să fac aceste precizări ca să înțelegeți că ce vă spun mai jos despre mașină sunt doar niște concluzii parțiale, dacă vreți, căci distanța parcursă a fost una prea scurtă ca să o testez cu adevărat, mai ales când vine vorba despre confort la drum lung. Dar, orișicât, dacă am condus-o cât am condus-o, am zis să vă spun cum mi s-a părut.
Concluzia generală: Skoda Rapid Spaceback Ambition TDI DSG este o mașină bună. Desigur, nu vă spune asta mare lucru, așa că intrăm în detalii colea mai jos. Dar nu foarte în detaliu, căci ne pregătim de lungul weekend de 1 Mai, cum ar veni :D
Ca motorizare, modelul pe care l-am condus are un motor de 1,6 cu 90 CP. Adică nici prea, prea, nici foarte, foarte. Doar că ce promite livrează. La modul cinstit, fără abureală, atâta zice că dă, atâta îți dă. Simți din când în când că ar fi nevoie de un pic mai multă putere, de un cuplu mai bun, dar, pe de altă parte, întâi te uiți la specificațiile mașini și apoi conduci în funcție de ele, nu invers, dacă înțelegeți ce vreau să zic :)
Pe partea de consum, am avut o oareșce surpriză. Pentru că eu, de fiecare dată când compar consumul meu cu al altor oameni care au testat mașina, ies cu cel puțin 20% mai vivace, cum ar veni. Pentru că așa conduc eu, mai pe ajuns undeva, nu doar de mers înspre acolo :)) Așa că, după ce am văzut că am făcut un mixt de oraș (plimbări prin București și prin Craiova) și de drum întins de 5,3% m-am mirat. Sigur că unii mi-au spus că au scos lejer sub 5%, dar io nu reușesc de aste. Și, ca să fiu sincer, nici nu îmi propun. Chiar deloc :D
Cel mai mult mi-a plăcut la mașină cutia de viteze. Automată, în 7 trepte. Vitezele se schimbă lejer, natural, iar faptul că rulezi pe autotradă cu 160 kmh la 2800 de turații înseamnă un confort sporit și, desigur, un consum redus. Adică, în cazul meu, mai redus :))
Ce nu mi-a plăcut este faptul că frâna, la viteze foarte mici, în regim de stat în coloană la semafor în traficul din București, nu are nici un pic de finețe. Adică oricât de încet încerci tu să pui frână, tot te scutură când se oprește. Nu știu dacă se poate regla din computer sau ceva (căci nu sunt nici de departe ceva pui de specialist), dar asta nu mi-a plăcut la ea.
În rest, mașina este cum zice la fișa tehnică. Adică nu ai surprize neplăcute, dar nici de alea plăcute. Stă bine pe drum, poți să te joci în serpentine fain cu ea, conducând un pic mai sportiv și nu ai probleme nici cu supra nici cu subvirarea (ok, în limite normale, nu de raliu!). Zgomotul interior la viteze mari este ok, adică în limitele clasei, ca să zic așa, confortul (repet, pe distanța scurtă pe care am condus) a fost ce m-am așteptat, ia manevrabilitatea a fost exact cum promitea. Sistemul audio nu este cel mai performant cu putință, dar asta este doar așa, pentru melomanii din voi :D
Înțeleg că Skoda Rapid Spaceback Ambition TDI DSG costă cam 16.000 Euro, cu tot cu TVA. Ceea ce mi se pare decent pentru ce oferă. Nu mă întrebați dacă vă recomand să o cumpărați, că nu știu eu ce fel de șoferi sunteți și de ce aveți nevoie. Dar categoric vă recomand să faceți un test drive cu ea. Ca să o simțiți dacă se pupă cu feng shuiul vostru :D
Vă pupează tata, să fiți iubiți, vă las cu niște fotografii. O să vedeți pe acolo și o Skoda Octavia RS, cu ea a venit Manafu la Craiova :D