Aş vrea să nu înţelegeţi că am ceva cu Carrie Undewood sau ceva. Căci, desigur, ce aş putea să am eu cu ea în asemenea măsură încât să conteze în mare ordine a lucrurilor? :D Doar că, după ce am ascultat cele 25 de piese (reţineţi, 25, căci este important pentru ce întreb în titlu) de pe „Greatest Hits Decade #1” şi după ce nu m-au dat pe spate de nici o culoare (e ok ce cântă stimabila, dar nu mai mult de atât), mi-am pus întrebarea: „păi ce fel de greatest hits sunt astea că sunt cam slăbuţele; şi cam multe”.
Aşa că am dat un search pe google după dinstinta cantautoare şi am găsit că a scos până acum 4 albume (ea fiind născută în 1983). Doar 4 albume. Primul în 2005, ultimul în 2012. Adică un total de vreo 50 de piese. Pe toate albumele. Şi, din toate acestea 50 de piese, Carrie a făcut, în 2014, un album cu the greatest hits. Adică cu jumătate dintre ele.
Deci cum? Chiar jumătate din piesele scoase în toată cariera sunt belea? Căci mie nu mi se pare de nici o culoare. Adică, dacă aş fi fost pus să aleg dintre aceste greatest hits nişte piese pe care să le ascult şi în viitor, nu alegeam mai mult de 3. Hai, 4. Că sunt darnic, aşa, de felul meu. Dar, in all fairness, astea pe care le-aş alege sunt foarte bune.
Dar, desigur, nu sunt eu pe target, nu înţeleg industria muzicală din zilele noastre, alea, alea. Aşadar poate îmi răspunde cineva la întrebarea din titlu.
http://youtu.be/mH9kYn4L8TI
6 thoughts on “Cam când ar trebui să scoată un artist Greatest Hits? Studiu de caz: Carrie Underwood cu Decade #1”
În ceea ce privește cultura muzicală, reține un aspect: We don’t need no education ;). Restul sunt cancanuri.
În ceea ce priveşte cultura muzicală, reţine un aspect: Show me the money! :))
Înţeleg ce zici, dar sper că înţelegi şi tu ce zic eu. A vrut stimabila să mai facă un ban, iar asta cu greatest hits are un ROI foarte bun, ca să zic aşa :D
Consider ca un artist poate scoate un album cu greatest hits cand este un fenomen muzical, cu cel putin 10 albume si cu zeci de milioane de fani in toata lumea, a lasat amprente asupra industriei muzicale si a intrat in istoria ei prin cariera.
La 31 de ani, cu 4 albume ale caror melodii nu aduc nimic nou, nu ies in evidenta, cu fani mai putini pe Facebook decat INNA, e clar ca a fost o miscare prin care sa iasa in evidenta in industrie si sa mai faca un ban cinstit.
Corect. În tot ce zici :) Se fac bani uşor cu luat la pilă nişte piese vechi faţa de munca pentru nişte piese noi. Dar, cumva, îţi cam faci de cacao brandul. Nu în faţa fanilor, desigur, dar a noastră, a ăstora mai chiţibuşari :D
Cred că de fapt casa de discuri hotărăşte, cînd se mai goleşte sacul de bani.
(scenariu ipotetic):
Un reprezentant o sună pe tînăra artistă: săru-mîna, aşa-i că parcă ai vrea nişte bani de cafea? Tînăra intră în panică: dar vaaai, nu am compus nimic nou, nu-i nimic zice reprezentantul, luăm din alea mai vechi şi facem un album cu greatest hits, ei, ce zici? dadadaaaa, se entuziasmează pe loc artista. Fanii cumpără produsul, artista primeşte un buchet de flori din partea casei de discuri şi cîţiva bani în cont (calculaţi să aibă exact de o cafea în fiecare zi timp de un an), în timp ce boşii casei de discuri dau o petrecere monstru, bucuroşi că au umplut iar şi conturile lor (cu o sumă calculată să fie de X ori mai mare decît a tinerei artiste). The end.
:))
Măh, tu lucrezi la o casă de discuti de le ştii aşa bine, spune drept! :)) Plauzibil scenariul, plauzibil rău. Mai ales aia cu buchetul de flori =))