Vreau să fim o naţiune formată din cetăţeni, nu doar din populaţie

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Ieri discutam cu un amic despre proiectul Idei de Viitor, powered by Philips. Şi îi spuneam că mă bucur că au fost înscrise peste 1.000 de idei şi că siteul a fost vizitat de peste 100.000 de oameni. „Ştiu despre proiect, am văzut la tine şi am propus şi eu un proiect. Dar nu a ieşit„, mi-a răspuns el, referindu-se la faptul că propunerea lui nu a fost aleasă de juriu printre cele nouă propuneri finaliste. Îi spun „mno, ştii cum este, aşa se întâmplă„. „Stai liniştit. Nu am nici o problemă, înţeleg cum funcţionează„, îmi zice el. Şi apoi mă loveşte: „dar ştii că acum, practic, o să le ceri oamenilor să voteze pentru binele copiilor altora, da?„.

M-am blocat. Am avut un moment de uluială. Căci, în mintea mea, conceptul ăsta de a avea o problemă să faci bine cuiva, chiar dacă nu te vizează personal, nu există. Căci mereu am spus: dacă poţi face bine cuiva, de ce să nu o faci?

Amicul mă vede perplex şi râde: „bre, nu zic de mine, căci eu am votat deja proiectul Banca de lapte de mamă, mi se pare o idee excelentă. Dar zic aşa, ca feeling„.

M-a pus pe gânduri amicul. Căci, repet, in my book, o asemenea oprelişte nu există. Probabil pentru că eu cred cu tărie că abia când începem să ne gândim cum putem să îi ajutăm pe alţii ne ajutăm cu adevărat şi pe noi.

Apoi mi-am dat seama că amicul are dreptat. Pentru că aşa este: vă cer şi vă rog să votaţi pentru binele copiilor altora. Şi vreau din tot sufletul să cred că nu aveţi nici cea mai mică problemă cu asta. Şi că înţelegeţi, aşa cum o fac eu, că abia atunci când „alţii” suntem „noi” vom fi o naţiune care crede în dreptul său de a fi formată şi din cetăţeni, nu doar din populaţie. Cetăţeni pentru care a fi responsabil pentru cei din jurul lor înseamnă a fi responsabili pentru ei înşişi.

Vă rog, aşadar, să intraţi pe Idei de Viitor şi să vă uitaţi la proiectele finaliste. Şi să votaţi proiectul care vă place. Eu vă dau, pe scurt, câte o descriere a fiecărui proiect în parte. Poate că vă este mai uşor aşa.

Şi vă mulţumesc anticipat pentru că ajutaţi. Căci, în acest caz, votul vostru înseamnă o mână de ajutor. Pentru că dintre cele 9 proiecte propuse, trei vor fi implementate de Philips şi vor deveni realitate. Cu ajutorul vostru.

În secţiunea „Perioada de sarcină„, cele trei proiecte finaliste sunt următoarele:

Curs prenatal de nutriţia copilului (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 1

Şcoala mamei (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 2

Pachet Start în viaţă pentru bebeluşi (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 3

În secţiunea „Start sănătos în viaţă„, cele trei proiecte finaliste sunt următoarele:

Bancă pentru depozitarea lapteului de mamă (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 4

Campanie alăptat la sân (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 5

Consultant alăptare în fiecare maternitate (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 6

În secţiunea „Recreere prin lumină„, cele trei proiecte finaliste sunt următoarele:

Parcuri luminate din anvelope uzate (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 7

Jocul copilăriei (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 8

Terenuri sportive din lumină (click pentru a vedea proiectul şi pentru a-l vota, dacă vă place)

idei de viitor 9

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)