Problema nu este publicitatea, ci publicitatea făcută prost

Spun din start că mă enervează, când sunt la o bere cu amici din agenţii de advertising sau cu oameni de marketing, să îi tot aud plângându-se de faptul că lumea nu mai gustă publicitatea şi că e greu şi aşa şi pe dincolo. Eu le bag de fiecare dată textul ăla din titlu şi, cu mici ajustări ce ţin de contextul oral, ca să zic aşa  (cei care aţi fost la bere cu mine ştiţi cât de „motivaţional” pot să fiu…), explicaţiile de mai jos.

Mie îmi plac foarte tare reclamele. Nu toate, fireşte, ar fi culmea. Doar cele care mă izbesc în tâmplă la modul ontologic. Altfel spus, ca să fiu mai pretenţios, îmi place ideea de reclamă, potenţialitatea intrinsecă a unei promisiuni ingenue care bla bla bla.

Suntem fani ai unor reclame. Aşteptăm uneori anumite reclame-eveniment (vezi Super Bowl) cu sufletul la gură (bine, e cam mult spus, dar aţi înţeles ideea). Unele producţii ne afectează la nivel de coracon şi ne şi storc o lacrimă. La altele ne uităm cu o invidie profesională teribilă („mamăăăăă, cum au dat-o ăştia de bine…„). Pe scurt, unele reclame sunt – din punctul nostru, al consumatorului – excelente. Şi ne plac. Unele rău de tot. Alea faine, fireşte. Alea proaste nu.

Sigur că aici intervine discuţia despre „ioi, ce faină-i reclama asta…” (vocea consumatorului) versus „vreau o reclamă care să vândă, nu mă intereeză dacă e faină sau nu!” (vocea brandului). Căci, fireşte, ştim că există reclame de o urâţenie estetică (pfoai, ce combinaţie lingvistică…) profundă, dar care sunt eficiente la greu când vine vorba să vândă produsul. La fel cum sunt reclame superbe din punct de vedere artistic, dar care eşuează lamentabil când vine vorba de aducerea de bani în teşchereaua brandului. Nu intrăm în discuţia asta pentru că este una interminabilă şi parcă şi excede obiectivul acestei postări.

La Digital Publishing and Advertising Day am aflat că, valoarea totală raportată a pieței de publicitate online din România în 2012 este de 98,6 milioane de lei, conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România. Aceste cifre arată o creștere de 7% a pieței locale de publicitate online, comparativ cu anul 2011. Nu e rău, chiar deloc. Mai ales cu criza şi alea alea. Vă spun asta pentru că, dacă este să ducem discuţia un pic pe partea de publicitate digitală, ar fi bine măcar să menţionăm, chiar dacă în treacăt, conceptul de mai jos.

Definiţia Banner Blindness ar fi (mulţumim Wikipedia) cam aşa: a phenomenon in web usability where visitors to a website consciously or subconsciously ignore banner-like information, which can also be called ad blindness. Adică, pe româneşte, cititorul de net s-a săturat atât de tare de bannere încât mintea sa a născocit un mecanism de autoapărare foarte eficient, astfel încât pur şi simplu nu mai vede bannerele alea, le ignoră cu maxim simţ de răspundere le nivel de percepţie. Vorbim despre cei care, desigur, nu au instalate addblockers, adică de ceea ce politicianul tembel şi îndeobşte denumeşte omul simplu.

Evident că în aceste condiţii, găsirea de soluţii creativo-tehnice de către creatorii de bannere (termen generic, fireşte) pentru a atrage, totuşi, atenţia cititorului (nu ochiul, că ăla e atras spre enervare de tot felul de pop upuri şi layovere and shit, deci lipsite total de eficienţă) sunt o mare, mare provocarea. Am folosit termenul „creativo-tehnice” pentru că degeaba este minunat de creativă soluţia din punct de vedere artistic dacă pe parte tehnică îi dă masiv cu virgulă, recte nu o poate vedea nimeni pentru că nu rulează bannerul coresunzător.

Bun, ca să o scurtez: nu contează cât de lung ai părul, ci contează ce şi cum gândeşti. Serios, adică nu contează că eşti pe TV, print sau online, conteză cât de bine pui problema în aşa fel încât să îmi atragi atenţia şi să îmi atingi, măcar tangenţial, feng shuiul. O ştiinţă care, dacă îmi permiteţi, se pupă masiv cu arta. De aceea, fireşte, nu mulţi reuşesc să bifeze căsuţa cu pricina.

Pentru că, în esenţă şi ca să închei rotund postarea, problema nu este publicitatea, ci publicitatea făcută prost.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

5 thoughts on “Problema nu este publicitatea, ci publicitatea făcută prost”

  1. Eu inca astept reclama care sa-mi placa mai mult decat cea cu salamul sasesc. Aia a fost criminala. Aia cu Oreo s-a apropiat putin de ceea ce-mi place

  2. Înţeleg ce spui. Acum nu ştiu cum s-a repercutat asupra vânzărilor brandului respectiv reclama aia cu chemaţi oamenii de la Minolta.
    Multă vreme a condus în topul celor mai tâmpite reclame. Dar a fost antologică.
    Cele mai idioate reclame sunt cele care n-au nicio legătură cu produsul sau serviciul lăudat. Sunt atât de tâmpite, încât nici măcar nu le poţi reţine. Astea nu sunt antologice.

  3. Și în materie de publicitate depinde în general de gustul fiecăruia, cam ca în orice altă situație. Cred că în online cel puțin, publicitarii trebuie să se îndrepte către alte modalități originale de a capta atenția potențialului client/consumator. Apropo, cunoști reclama de la Romvac? :)

  4. Imobiliare: agentii au umflat balonul imobiliar presand vanzatorii sa tot ridice preturile pana s-a gripat piata. Acum se vaita ca s-a blocat piata.

    Publicitate online: agentii au fortat publisherii sa-si umple siturile de reclame, 2-3-….-8-…-12 bannere per pagina, diluand la maxim CPM-ul, vizitatorii au dezvoltat imunitate naturala, CTR-ul a scazut bineinteles si el, piata s-a gripat, advertiserii se vaita de un ROI penibil, agentii se vaita ca s-a blocat piata.

    Cand in sfarsit guvernul intervine brutal ce se intampla? Scot banul si fac lobby pentru mentinerea capusarii.

    Inca un business distrus prin capusarea lui de catre oameni care nu au absolut nimic in comun cu obiectul muncii. Samsareala la nivel inalt.

  5. eu cred ca o reclama exista daca te atinge, te misca si te inspira. si sunt cateva! fie au o componenta emotionala puternica, fie iti inspira incredere, fie iti plac pur si simplu!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.