Am cont pe Linkedin de prin… uite că habar nu am de când :)) Cred că din 2009 sau ceva. Dă-i pace, că nu e aşa de importantă vechimea, căci nu vorbim de vin aici :D Ce vreau să vă spun este că nu prea m-a pasionat prezenţa mea pe acolo. Până pe la sfârşitul lui 2012 intram ceva de genul o dată la vreo 3 luni, dacă nu şi mai puţin. Mai răspundeam cererilor de împrietenire de pe acolo, mai dădeam un ochi pe la câteva profiluri, dar scurt şi la obiect.
Mai nou, însă, am zis că ar trebui să iau un pic mai în serios ce se întâmplă pe Linkedin. Pentru că – cel puţin la nivel teoretic – este o reţea socială de profesionişti cu care, ca să o zic direct, aş putea interacţiona pentru oferirea reciproc avantajoasă de beneficii. Şi ştiţi că mie îmi plac corespunzător beneficiile, ceea ce vă doresc şi vouă :D
Bun, dar cum să abordez comunicarea mea pe Linkedin? Căci, în caz că nu ştiţi deja (ceea ce m-ar întrista, desigur), pe fiecare reţea socială trebuie să comunici în alt fel, adecvat contextului şi publicului şi obiectivelor pe care le ai. Aşa cum nu comunici pe Twitter ce şi cum şi cu cine comunici pe Facebook, aşa trebuie abordat şi ce prestezi pe Linkedin diferit.
Cum încă nu mi-am făcut o strategie de comunicare pe Linkedin, v-aş ruga să îmi daţi voi nişte hinturi, sfaturi, recomandări sau cum mai vreţi să le ziceţi. Aşa, la prima mână, cred că ar trebui să merg pe următoarele coordonate:
– să fiu prezent acolo în fiecare zi, cel puţin câteva minute;
– să comunic acolo mai mult ce fac pe zona de business;
– să încerc să aflu cât mai multe despre pe cei cu care interacţionez (faţă de alte reţele sociale, acolo ai info la greu);
– să folosesc opţiunea grupurilor pe nişele mele de interes şi să încerc să activez cât mai mulţi profesionişti acolo
– de studiat dacă ar merita investiţi nişte bani (nu mulţi, aşa de test) în sistemul de promovare de pe Linkedin.
Repet, nu ştiu dacă sunt bune coordonatele de mai sus şi dacă o să merg pe ele. Dar sunt o bază de discuţie. Căc, desigur, vă invit să discutăm pe tema asta pentru că am suficienta aroganţă să cred că o astfel de discuţie v-ar ajuta pe mulţi în chestiunea în cauză :D
Aşa, ca să bag şi eu nişte poze, cum ar veni :D, în postare, ia uitaţi cum mă văd pe mine cei care m-au endorsat (mai pe româneşte: au zis că mă pricep la…) pe Linkedin.
Şi un infografic cu cei 200.000.000 useri recent împliniţi de Linkedin.
20 thoughts on “Cum mă vede lumea pe Linkedin. Plus un infografic cu cei 200 milioane de useri”
Mie LinkedIn mi se pare un fel de best jobs sau e-jobs cu mai multa libertate de mişcare, mai ales că mai toţi cunoscuţii mei îl folosesc strict ca un site de angajare.
Depinde cum privesti lucrurile. Stiu ca sunt oamenii care folosesc Liknedin ca o resurse pentru a afla stiri din isdustrie. Altii pentru networking. Si da, categoric, se foloseste din greu pentru rerutare si angajare.
Deocamdata mie imi pare ca nu e prea dinamic ce se intampla acolo. Dar mai sap un pic sa vad ce si cum :)
Intr-adevar, dinamismul are unde sa mai urce, insa platforma per total mi se pare faina. In ultimele luni i-am urmarit schimbarile si am ramas placut surprinsa.
Nici eu nu intram prea des acum un an si il foloseam strict ca tool pentru cautarea jobului. Momentan i-am gasit si alte utilitati.
Cred ca anul acesta va fi unul bun pentru ei :)
Pai spune-mi si mie despre utilitatile pe care le-ai descoperit. Ca ma ajuta in aceasta perioada de intelegere a retelei. Merci :)
Pe mine ma ajuta cam asa:
– pentru a ma compara cu profesionisti in marketing si a imi trasa niste directii pentru dezvoltarea mea
– pentru a afla stirile din industrie mai usor (pe langa ce citesc eu in mod constant)
– pentru brandul personal
– putin si pentru a imi promova blogul (nu am facut mari eforturi in directia asta pe LinkedIn).
Cam astea cred ca ar fi liniile mari pentru un junior in marketing. :)
Mult spor la descoperiri! :)
Iti dau un singur sfat: gaseste grupuri relevante continutului scris de tine si promoveaza-te acolo (discutii, link sharing, poll-uri, intrebari). Vei fi surprins de rezultate.
Pentru mine, Linkedin e a 2-a sursa de trafic dupa Facebook. DAR calitatea traficului e mult mai mare: bounce rate mic, time on page mare. Nu mai zic de efectele asupra branding-ului personal.
Aia cu grupurile am banuit-o si eu. Si chiar studiez chestiunea. Dar stii cum e la inceput, pana te prinzi unde si cum si ce si de cate ori si cu cine dureaza :))
Mie mi se pare extrem de utila LinkedIn pentru jobul de jurnalist.
Mi s-a intamplat de multe ori sa descopar si sa intru in contact cu oameni importanti.
Nu sunt un fan al membrilor Linkedin români. Sunt un fan al site-ului, care este cea mai serioasă rețea socială, realizată pe realitatea offline și pe relațiile profesionale dintre oameni. Dar cred că abia în 2014 vom vedea o intrarea în main-stream-ul românesc. Sau poate niciodată…
Eu am inceput sa il folosesc ca networking pentru ca toti investitorii din Romania au cont pe LinkedIn. Iti recomand sa te imprietenesti pentru ca multi cauta oportunitati de investitii si poti sa gasesti finantari cand ai nevoie de parteneri pentru un proiect mai mare.
Eu am obtinut cele mai bune contacte de afaceri. O platforma excelenta de prezentare a unor actiuni concrete, mai ales pe CSR. Sfatul lui @Alin Vlad este f. util. Mai ales ca la grupuri apare o rubrica cu cei mai influenti din grup. Daca apari in aceste topuri automat iti creste credibilitatea si influenta.
Cand e vorba de afaceri abordarea pe LinkedIN este mult mai credibila decat pe FB. Poti avea acces la persoane decidente din corporatii(cu renumele tau vei avea rezultate excelente) pt diverse campanii.
La partea de promovare inca rezultatele sunt modeste, pt ca nr. de utilizatori din Romania este redus si mai ales ca mare parte dintre ei sunt „pasageri”, asa ca tine, o data la cateva saptamani.
Ca o concluzie, cred ca activitatea pe grupuri este cea mai „rodnica”.
Ce mi se pare fain la LinkedIn e faptul că tu, ca persoană, să zicem că ai colaborat cu Xulescu pe un proiect. Indiferent de care. Omul vine şi îţi lasă recomandări. Şi toţi cei cu care ai lucrat, foşti clienţi, angajatori etc.
Are un search tool foarte bine organizat. Să zicem că îmi caut scriitori (mi-am găsit, dar ăsta e doar un exemplu). Pot să caut după un keyword „freelance writer” şi să selectez ţară, continent, international, români only etc. Asta ajută foarte mult.
Pot să îi trimit un mesaj/email în care să-i zic omului „Hey, am văzut că ai un profil foarte profi. Ai multe recomandări, clienţii sunt mulţumiţi de activitatea ta, feedback pozitiv. Am văzut şi că eşti deschis către colaborări (*vezi partea undeva la baza paginii profilului scrie „you can contact me for career opportunities*). Dă-mi un email pe blabla[at]blabla[dot]com şi discutăm”. Ca exemplu.
În plus, vorbim aici de outreach către professionals la nivel internaţional. Nici nu se compară dacă de exemplu cauţi colaboratori şi dai anunţ pe Twitter/Facebook, unde toată lumea aplică la mişto şi-ţi consumă timpul (cu mici excepţii). Dacă te bagi într-un grup pe LinkedIn şi postezi acolo, ţi se răspunde imediat.
Când recrutam pentru firmă oameni astă-vară, toată recrutarea s-a desfăşurat pe LinkedIn. Şi nu-ţi aplică oricine, deci nu văd conexiunea cu Ejobs sau BestJobs. E într-adevăr o platformă ideală pentru head-hunting şi recrutări de oameni cu potenţial.
Şi ca blogger/marketer, pe lângă expunerea şi link-urile promovate pe profilul tău/în grupuri, ai şansa să câştigi cititori şi comentatori de calitate.
În plus, oferă destule opţiuni şi pentru conturi gratuite. Conturile de business sunt ideale pentru firme, ai access la mai multe opţiuni, poţi uşura şi filtra procesul de recrutare, ai un outreach mai mare la potenţiali angajaţi.
Eu îţi recomand nu cele câteva minute pe zi pe LinkedIn, ci să zicem o după-amiază din săptămână în care efectiv te ocupi doar de activitatea pe platformă, engage in comments şi în acelaşi timp te promovezi fără să exagerezi şi fără să supra-saturezi membrii cu informaţie/link-uri.
Poţi să te şi abonezi săptămânal la un news feed pe email şi să vezi ce se discută pe grupurile din care faci parte.
Ce pot să spun, per total e că sunt super mulţumită de LinkedIn. Şi simt că ajută cu ceva platforma, efectiv. De exemplu, sunt reprezentant Elance România şi faptul că am pus acolo la „jobs” şi că sunt activă pe grupul de Elance professionals mă ajută şi mai mult în a comunica şi înţelege cum sunt alţii ca freelanceri, ca antreprenori şi liber-profesionişti. :D
Şi mă doare mâna de la cât am scris…
Poate este utila si informatia asta.
Am ascultat aseara un webcast”How to optimize your social channels for Lead Generation” iar cel care a sustinut prezentarea a spus despre reteaua LinkedIn. Cum sa optimizezi o pagina de business.
– utilizeaza grupurile de interes, LinkedIn Today, Newsfeed
– scrie o prezentare foarte buna(cu impact pentru cei targhetati)
– sharuieste material relevant, continut de valoare
– foloseste keywords
– pagina sa fie bine reprezentata
Mult succes!
Aaaa!!! …pai si eu am cont! Noroc ca am intrat la tine si am citit postare! Bone ca mi-ai adus aminte de cont , dar naspa nu mai stiu parola:(
Pingback: LinkedIN Romania - ce spun partenerii mei despre mine - Florin Grozea
Daca acum cativa ani profilul pe LinkedIn parea un moft, desi eu il folosesc intens de vreo 8-9 ani, cred ca acum, chiar si in Romania, e o resursa pe care e pacat sa nu o folosim. In primul rand e important ca profilul personal sa fie cat mai complet si sa acopere zonele in care ai experienta. Este o carte de vizita virtuala, mi s-a intamplat de foarte multe ori dupa evenimente, sa nu mai facem un schimb de carti de vizita, sau schimbul sa fie util doar pt a retine numele si apoi a ne conecta pe LinkedIn. Poti sa te uiti la el si asa, o baza de date virtuala cu toate contactele tale, in care ai avantajul de a avea toate informatiile despre experienta persoanei cu care te-ai intalnit, iti este foarte usor sa iti amintesti cine era, de unde si cum ati putea colabora.
In afara avantajelor majore pe care le are in recrutare (nu numai datorita profilului, dar si pentru ca iti arata care sunt persoanele din reteaua ta care il cunosc pe cel cu care vrei sa intri in legatura) are si avantajul de a te ajuta sa promovezi informatiile pe care le doresti (prin intermediul updates). Aici insa am remarcat ca au impact mult mai puternic articolele de business, versus cele mai personale.
Grupurile sunt o optiune interesanta si foarte utila, pentru ca te tin la curent cu noutatile pe anumite domenii/industrii care te intereseaza, practic iti filtreaza informatia. Cat priveste participarea la discutii, iti trebuie ceva timp sa urmaresti discutiile. Unele dintre discutii se intind uneori mai mult decat timpul pe care il pot aloca eu pentru a le urmari…motiv pentru care eu personal le evit.
Si inca un element foarte important, este foarte util in momentul in care vrei sa iei legatura cu cineva care nu este in Romania. Nu mi s-a intamplat pina acum sa trimit o invitatie unei persoane din afara, argumentand motivele pentru care vreau sa ne conectam sau vreau sa vorbim, si sa imi fie refuzata invitatia. Asa ca este util si in dezvoltarea businessului sau vanzari, nu doar recrutare. Parerea mea:-)
Pingback: Ce inseamna sa faci parte din primele 5% cele mai vizitate profiluri pe anul 2012, pe LinkedIN? « ziborianul
Pingback: Afla cateva informatii valoroase despre reclama platita pe Linkedin | Invatam promovare
Pingback: Mai uşor cu pianul endorsementului pe scările Linkedin • Chinezu
http://www.eemuseum.it/index1.htmloklaye