La evenimentul maraton Zilele Biz (durează 5 zile), unul din speakeri este Aneta Bogdan, the big kahuna de la Brandient. Cum mă întâmplu să fiu în sală, ia să vă dau eu nişte liniuţe cu ce ne spune tovarăşa :D
– prezentarea ei (old school, de pe io foaie pe care o are în mână :D) pleacă de la ceva vers chinezesc – fireşte – care zice că „lăsaţi 1000 de flori să înflorească” şi lipeşte de asta faza cu „lăsaţi antreprenorii români să muncească„.
– antreprenor nu înseamnă ăla care a semnat 2 contracte de milioane cu statul şi şi-a umplut buzunarul. Antreprenorul adevărat este cel care îşi asumă riscuri, care creează locuri de muncă, cel care creează o formă de valoare nouă.
– antreprenorii sunt vitali pentru România în acest moment. Unii dintre ei au alură de erou.
– există două perspective asupra antreprenorilor, cea a statului şi a noastră. Statul îţi face o listă nesfârşită de piedici împotriva antreprenoriatului (corupţia pe primul loc). Cum putem în aceste condiţii să îi m0tivăm pe aceşti tineri să facă antreprenoriat aici, în România? Tinerii nu sunt proşti şi o să aleagă să meargă în alte părţi, unde statul te ajută, nu ţi-o dă la ţurloaie.
– o bagă pe aia cu mizeria legislaţiei de la noi. Nu mai are rost să dau detalii, că ştiţi toţi despre ce mizerie este vorba.
– Brandient are o sucursală (sau ceva…) şi în Singapore. Diferenţa în ceea ce priveşte relaţia cu statul este ca de la România la Singapore, fireşte. Adică ceva ce se poate măsura în termeni colosali.
– statul român tratează cu mult dispreţ antreprenorii. Lasă ce se întâmplă în Singapore, Aneta ne spune despre statul polonez, care ajută la greu antreprenorii săi. În fine, încep să mă cam deprim…
– Aneta acuză statul român că de 20 de ani nu a fost în stare să ofere un avantaj competitiv antreprenorilor români. Zi-le, fată!
– „guvernanţii stau mai mult la televizor decât în birou să muncească”.
– propunerea Anetei Bogdan către statul român: legislaţie motivantă pentru businessul antreprenorial. Of, un lucru atât de bun simţ, dar care pentru cei care tot o freacă la cald la guvernare este precum un Star Trek de mare angajament…
– presa ar trebui să o lase mai încet cu topu celor mai bogaţi oameni şi să ne dea topul celor mai frumoase poveşti de business de la noi.
– interesantă asta cu subvenţii de la statul român pentru knowledge. Adică aşa cum Guvernul dă subvenţii pentru căldură şi pentru agricultură să dea şi pentru asta.
– pe partea de branding, Aneta spune că există o reţinere în ceea ce priveşte brandingul corporatist, căci ai noştri se focusează pe brandul de produs. Lipsa unui brand de companiei îţi creează o problemă majoră, căci oamenii valoroşi de pe piaţă nu vor veni la tine, preferă un brand de corporaţie sănătos şi puternic.
– mulţi antreprenori reduc brandingul la un logo şi un slogan, ceea ce este greşit. Printre avantajele pe care le ai când te decizi să faci un branding adevărat sunt şi faptul că te obligă să îţi defineşti viziune şi că te forţează să îţi conturezi promisiunea către clienţii tăi.
– sfătuieşte pe toţi antreprenorii să îşi construiască un brand personal. Dar nu cum se face acum în România, un fel de show-off golit de conţinut. Mulţi antreprenori buni nu vor un brand personal pentru că după aia toţi o să tragă de ei, inclusiv guvernanţii. „Sunt de la guvern şi am venit să vă ajut” este unul din lucrurile de care se tem antreprenorii :))
– inovaţia nu înseamnă doar pe partea de tehnologie, ci şi în ceea ce priveşte relaţia cu clienţii, oriunde unde poţi să creezi valoare.
Uite şi o poză cu Aneta propovăduind cuvântul brandingului la Zilele Biz :)
5 thoughts on “Învăţăturile Anetei Bogdan pentru toţi cei care vor să asculte…”
Aneta Bogdan e dintre greii brandingului de la noi. De mult timp se arata nemultumita de ce e pe aici. Si pe buna dreptate, jumatate din experientele ei neplacute le-am trait si eu ca freelancer. Sincer, acum as vrea sa facem sa se intamplae si ceva de bine, ca tot sa ne plangem ca e naspa… ne+am cam saturat.
E o combinatie ciudata Aneta intre pesimism de ala organic si optimism funciar. Asta e brandul ei, ca sa zic asa :))
Si eu am remarcat de foarte multe ori faptul ca se marseaza pe brandingul de produs. Atat si nimic mai mult.
Din punctul meu de vedere, este ca si cum te-ai lupta sa ma convingi ca apa din branza feta este de calitate superioara. Apa ca apa, dar laptele, procesul de fabricatie, angajatii, bacteriile folosite? In fine, branza in sine, cum ramane cu branza?
Cam asa :)
Pingback: Impresiile unui antreprenor-blogger de la Zilele Biz – ziua Antreprenoriatului | Luiza Daneliuc
Pingback: Antreprenoriat împotriva curentului – prima conferință la Zilele BIZ 2012 | Roxana Mazilu