E bine sau nu e bine să verifice agenția postarea înainte de publicare?

Aceasta este una din chestiunile aprins dezbătute la Social Media Summer Camp de la Pârâul Rece. Întrebarea fiind dacă un blogger aflat pe contract cu o agenție să trimită postarea agenției spre verificare înainte de a fi postată. Drept pentru care vă întreb și eu în sondajul de mai jos.

26 comentarii la “E bine sau nu e bine să verifice agenția postarea înainte de publicare?

  1. somnulescu Răspunde

    Mi se pare normal sa o faca. Oricum, chiar daca fac verificarea chiar si dupa publicare, bloggerul ar trebui sa le trimita lor prima data linkul, asta inainte de a distribui materialul pe retelele sociale.

  2. Anca Răspunde

    Pai ce incredere are sa-ti de-a o campanie, daca nu are incredere sa poti livra corect materialul?

    • Cristian China Birta Răspunde

      Cel mai important argument al celor care sustin ca agentia trebuie sa verifice inainte este ca s-ar putea ca, din neatentie sau din alte cauze, bloggerul sa greseasca si sa comita neintentionat niste erori pe acolo. Mai ales ca s-a mai intamplat…

  3. tudor CeMerita Răspunde

    pai spune-ne si noua la ce concluzie ati ajuns…

  4. Anca Răspunde

    *dea

  5. Gabi Răspunde

    Nu cred ca asa se pune problema. Treaba asta nu tine de contract?

    • Cristian China Birta Răspunde

      Pai tot aia e. Altfel spus, daca agentia ti-ar impune prin contract ca vrea sa vada inainte de postare materialul, ai semna contractul?

  6. Ciprian Răspunde

    daca vorbim despre campaniile de mers la film in grup, ca la gradinita, de mana 2 cate 2, n-are ce sa verifice. daca vorbim despre o campanie la cele mai noi flexuri sau motoare rotopercutoare, atunci poate n-ar fi rau sa treaca pe la agentie. chiar daca esti un bun macelar si in procesul tehnologic de transare al porcului manuiesti flexul like a boss, poate iti scapa niste detalii importante. cu atat mai mult daca vorbim de un blog din nisa „generalista” care azi scrie despre biscuiti digestivi iar maine despre prelucrarea prin aschiere si fisuri anale

  7. nwradu Răspunde

    Eu zic DA. E ok sa verifice cum va fi infatisat clientul sau produsul lor intr-un articol viitor.

    Sondajul tau trebuia sa fie despre ce se poate face cand agentia vrea sa modifici postarea inainte de publicare.

  8. Alex Răspunde

    Cred ca e normal. Dar intrebarea mea e ce se intampla atunci cand agentia nu e prea incantata de articol? Si mai mult de atat, vrea sa renunte la colaborare?! Bloggerul respectiv a investit totusi niste timp in articolul cu pricina…

    • Cristian China Birta Răspunde

      Foarte buna intrebarea ta. Caci atunci trecem de partea cu verificatul de greseli mai tehnice, care pot sa apare, asa cum zice @Ciprian mai sus, si intram in faza cu sugeratul ce sa scrii, ”mai schimba acolo, bag-o pe aia”. Eu personal cu asa ceva nu sunt de acord.

      • Alex Răspunde

        Exact. Oricum intr-o situatie de genul asta cel mai corect mi se pare sa se stabileasca de la inceput conditile colaborarii pentru ca e clar ca agentia nu a ajuns intamplator pe blogul respectiv. Just cred ca ar fi ca 50% din intelegere sa se achite la inceput, si 50% dupa ce si-au dat ok-ul ambele parti.

  9. Alex Mielus Răspunde

    1. Fiind vorba despre un articol pentru o agentie si nu direct pentru client, de bun-simt ar fi sa trimita macar un draft.

    2. La fel de bine, de bun-simt ar fi sa nu trimita. E „pe contract”, se presupune ca scrie ok despre acel client.

    Pana la urma ramane la latitudinea omului daca trimite sau nu :)

  10. Alex Răspunde

    In alta ordine de idei.. Wow! Ce schimbare, ce rebranduire! Se vede ca nu am mai scos capul de ceva timp din reader. E super fain noul design, cu toate ca la inceput. pentru cateva secunde, ai asa o stare de anxietate. Nu stii exact pe ce buton sa apesi. Bravo! Good job.

  11. Ovidiu Răspunde

    Discuţia e lungă şi argumentele sunt multe, atât de o parte, cât şi de alta.
    Părerea mea este că 2.0 este o experienţă care nu trebuie mijlocită/ cenzurată/ corectată.
    Până la urmă, mediul 2.0 înseamnă o interacţiune între useri/ clienţi, nu între companie/ agenţie şi useri/ clienţi.
    Compania „deşteaptă” pune la dispoziţia utilizatorilor „mediul” de discuţie din care poate învăţa ceva.
    Dacă are neuronii bine distribuiţi, compania/ agenţia reacţionează repede la ce comentează lumea pe 2.0, pricepe mesajele, se repliază în funcţie de ele… şi atât. Adică are numai de câştigat.
    Remedierea cu operativitate a aspectelor negative e un punct bun, pe care majoritatea îl apreciază (dacă se uită în istoric).
    Chiar citeam un articol cu un scandal în care Kraft a şters comentariile negative din 2.0 şi a fost nevoită să le pună la loc ….

    • Ovidiu Răspunde

      Dacă nu era clar :)), votul meu este NU.
      PS. Asta pt că am văzut că lumea de pe aici e mai la obiect decât mine, şi zice lucrurilor pe nume în legătură cu condajul. :)

  12. irina Răspunde

    Eu am raspuns cu „Nu” si am sa justific de ce. Agentia trebuie sa aiba incredere in oamenii cu care colaboreaza. Se presupune ca agentia stie cum va scrie/aborda un anumit subiect acel blogger ca doar de-aia l-a angajat. Se presupune ca bloggerul va scrie bine, fix pe acea linie editoriala/directie impusa de agentie. (automat pica ideea cu „mai schimba acolo, bag-o pe aia”) Nu cred ca exista loc aici de scapari gramaticale sau altfel de gafe. Ca altfel nu s-ar fi incheiat colaborarea, nu? :)

  13. Alex Răspunde

    S-ar putea ca această verificare să îngrădească într-o oarecare măsură libera exprimare a scriitorului, dar totodată această verificare înainte de a posta un articol ar putea să elimine anumite discuţii referitoare la materialul publicat. Avantaje şi dezavantaje…

  14. MadMike Răspunde

    DA, mi se pare de bun simt ca agentia sa analizeze sumar articolul ce se doreste a fi promovat INSA, eu nu as accepta ca o agentie sa-mi impuna anumite chestii ce ar trebui prezentate in articol.
    In final, am votat DA. Mi se pare logic si de bun simt.

  15. Tudor Răspunde

    Eu am votat NU. Agentia are obligatia de a pune la dispozitie informatiile necesare redactarii unui articol profesionist. Pentru corectii pot folosi modulul de comentarii. Daca tot sunteti la acest subiect, te rog sa intrebi agentile ” de ce participa ocazional la discutiile generate de bloggeri?”

  16. Natural Răspunde

    Eu as fi de acord ca agentia sa vada articolul inainte de publicare, dar cu o conditie. Inainte de a impune anumite corecturi, eu sa decid daca le accept sau nu. Si ei sa stie asta de la inceput

    • eduard Răspunde

      Și eu îți împărtășesc părerea ta. Asta pentru că evit să fiu ”manipulat” cu bună știință(sau nu)

  17. gabi Răspunde

    Ar fi bine dar sa nu ne impuna ce anume sa schimbam. Altfel sa-l scrie ei si apoi dam copy/paste

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *