Cauciucuri all season versus cauciucuri de iarnă

După cum puteți lesne observa, în capu’ lu’ chinezu.eu tronează un mare banner cu Michelin :D Parte a campaniei ”Iarna nu mai este monstruoasă” a simpaticului umflațel cauciucat, care este mascota companiei :))

Ocazie cu care am considerat că e nimerit să facem și un fel de mini-micro-pseudo-studio sociologic acilea. Adică să vă întreb câți din cei care îmi faceți onoarea să mă citiți sunteți șoferi, aveți mașină sau doar vă pricepeți la căruțele moderne cu 4 roți și mai mulți cai. Mă rog, asta cu priceputul e mai ciudățică, dacă îmi permiteți, căci, vorba aia, la fotbal, mașini și femei toți știm măcar cum se pornesc :D

Iar pentru cei care se pricep cât am o întrebare fundamentală: vă coafează sau nu cauciucurile all season? Căci am asistat în decursul timpului la niște discuții pe tema asta de zici că se discuta despre viața extraterestră la colțul blocului, așa dură era dezbaterea :)) Aș prefera niște argumente pe tema dată, că așa e frumos.

Și ca întrebarea ajutătoare, cam la câți kilometri vă schimbați voi cauciucurile de iarnă? Că și aici e discuție, gen ”lasă-le până pușcă” versus ”în fiecare an, că io mă respect”.

13 comentarii la “Cauciucuri all season versus cauciucuri de iarnă

  1. pretender Răspunde

    M-au salvat din belele mari (prin simplul fapt ca nu am pierdut controlul carutei) si le schimb cand simt ca s-a redus aderenta, nu la limita de km sau de timp.
    Si da, ma coafeaza. Cele de iarna.

  2. Bloghita Răspunde

    Cauciucurile „toate-sezoanele” sunt varza atat vara cat si iarna. Ele teoretic sunt facute pentru cei ce au ierni blande, ploioase. Nu troiene si ger ca la noi, ca se fac si ele ca si cele de vara, casante :).
    Pentru cei care nu stiu, cauciucurile au un „semn de uzura” pe santuri sunt mici buline de cauciuc. Va uitati la semn si vedeti cata „carne” mai are cauciucul. Daca are mai putin de 3mm, altele.
    Simplu :)

  3. Ionut Dragu Răspunde

    Hai ca ma bag eu printre primii … pentru ca am montate pe masina all season. Motivul principal pentru care am optat pentru all season este ca nu merg toata iarna pe zapada … nu traiesc pe camp si nici la munte. Iar vara cand ploua afara … ca `deh, se mai intampla, un all season se comporta muuult mai bine decat o guma normala de vara … Deci, avantaj dublu. Mai mult … pentru doar 5% in plus de eficienta la un cauciuc de iarna fata de unul normal … e prea mare trambalaul … So … all season rocks. In plus … dupa doi ani, maxim 3, eu prefer sa schimb gumele decat sa am placeri nedorite.

    Iar ca incheiere … nu sunt un sofer care sa conduca la limitele sigurantei si ale masinii ca sa aiba nevoie de acel 5% in plus de siguranta … Cand e sa derapezi … faci ceva pe cei 5% … Important e cat de tocit sau nu este cauciucul … Iar ca sa ne intelegem si mai bine … Cu o pereche de caciucuri normale, de vara, iarna, la -15 grade afara, am urcat pana la 1500 la Sinaia FARA PROBLEME. Deci … important e cum conduci.

  4. Vova Răspunde

    Eu nu am avut niciodata probleme cu cauciucurile all season. Am circulat foarte bine si pe zapada. La munte. Chiar nu am avut probleme. Acum nu spun ca sunt mai bune. Nu. Acum chiar trebuie sa ma duc sa-mi cumpar cauciucuri de iarna (nu pt ca sunt obligat ci pentru ca cele pe care le am sunt tocite rau).

  5. Papa Răspunde

    Discuţia poate fi lungă, însă eu cred că atunci când vine vorba despre siguranţa ta în trafic trebuie luat în calcul că o anvelopă îţi poate salva viaţa. La anvelopele de iarnă distanţa de frânare este redusă simţitor pentru că au o aderenţă mai bună decât cele de vară sau all season. Şi da, consider că este nevoie de toate 4, nu doar pentru roţile care trag :)

  6. Cata_C Răspunde

    Vara cauciucuri de vara – iarna cauciucuri de iarna. Cauciucuri „toate sezoanele” niciodata. De schimbat – cand nu mai au aderenta

  7. razvan Răspunde

    Internetul este plin de articole ,teste video si in scris cu aceleasi concluzii.
    All season nu sunt bune nici vara nici iarna,reprezinta o gaselnita de marketing prin care oamenii considera ca fac o afacere.
    Per total iesi mult mai bine (sigur) cu un set de vara si unul de iarna.

  8. bobocx Răspunde

    alea all season sunt inutile….

    inca ceva, e foarte nevoie de 4 anvelope de iarna… nu de 2.. am patit-o de mai multe ori.. am avut intai 2 anvelope.. ce-i drept, te scot din zapada din spatele blocului, insa….. cand am prins si eu 40 la ora, mi-a fugit fundul masinii si m-am invartit….
    acum am 4 anvelope de iarna !!!

  9. Ciprian HUŢIU Răspunde

    Cum zice şi razvan, internetul este plin de articole, teste video etc care de care mai conclusive. Mi se par foarte interesante filmuleţele de aici: http://www.criserb.com/blog/cauciucuri-de-vara-vs-cauciucuri-all-seasons-vs-cauciucuri-iarna.html

    Nu consider că mă pricep foarte bine la maşini, dar din experienţa personală de şofer amator, însă cu foarte mulţi kilometri parcurşi, cu toate tipurile de maşini (atât cu sisteme de siguranţă active (ABS, TCS, ESP etc.) cât şi fără) pot spune că e mare diferenţa între variantele de echipare cu anvelope, chiar şi în ceea ce priveşte comportamentul unei maşini fără aceste sisteme (că roţile oricum se înţepenesc complet dacă nu ai ABS şi te-ai panicat în aşa hal că scoţi pedala de frână prin podea, indiferent ce anvelope ai pe maşină). Apoi, lucrurile încep să se schimbe drastic în prezenţa acestor sisteme de siguranţă activă, pe măsură ce aderenţa creşte, crescând eficacitatea lor. Indiferent că le ai sau că nu le ai (pe sistemele de siguranţă activă, adică), 5% diferenţă de eficienţă chiar contează, şi nu sunt de acord că faci ceva pe ele, aşa cum spunea Ionut Dragu, pentru că acceleraţia şi (ne interesează mai ales) deceleraţia se măsoară în metri pe secundă la pătrat, spre deosebire de viteză care se măsoară în metri pe secundă (fără pătrat), iar în caz de frânare (decelerare, adică), cei 5% contează în progresie geometrică, nu aritmetică, în fiecare secundă în care maşina încă nu s-a oprit.

    Doar aşa putem explica de ce, la aceeaşi viteză şi cu anvelope noi, cu aceeaşi încărcare, o maşină se opreşte pe o distanţă aproape înjumătăţită dacă are anvelope corespunzătoare sezonului, faţă de aceeaşi maşină fără anvelope corespunzătoare sezonului.

  10. Cris Răspunde

    numai cine nu a mers in viata lui cu cele de iarna poate spune ca sunt inutile. nu sunt cine stie ce sofer, dar am vazut ce inseamna sa mergi iarna, pe zapada si polei, cu cauciucurile potrivite. am vazut pe pielea mea, in aceeasi zi, caci am mers cu cele de vara sa le recuperez pe cele de iarna. si de vreo doua ori mi-au salvat banii, masina, si odata si viata cand s-a trezit un cretin sa faca jaloane pe autostrada.

    ale mele au doar 15.000 de km, sunt ok si nu trebuie schimbate inca.

  11. eu Răspunde

    Toti vorbesc de all season dar ei nu au avut asa ceva , sunt doar raspandaci , ca am auzit , ca parerea mea e ca… etc . eu anul asta am 9 ani de cand am all season si am fost foarte multumit de ele incat imi mai iau o pereche, conteaza mult si ce iti iei , am avut Dunlop cu 100 euro bucata si pot sa zic ca a meritat toti banii , daca iti Debica poate nu o sa fii multumit de all season , dar eu am mers prin zapada si de 40 de cm si a fost super ok , nu faceau masini cu anvelope de iarna ce facea a mea. Anul acesta le schimb dar nu ca sunt uzate ci ca sunt imbatranite si in 9 ani si au facut treaba , si acum mai au profil de 5-6 mm , deci concluzia e ca sunt foarte bune doar sati iei ceva de calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: