Cum se scrie un best-seller? La noi și la ei

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Citind cartea Monicăi Ramirez (de fapt o cărțulie, un fel de mic ghid) ”Cum se scrie un best-seller”, mi-am dat seama de încă o diferență majoră între noi și ceilalți. Pentru că noi, atunci când ne gândim la scris cărți, avem în minte un scriitor pătruns de gânduri adânci, care lasă inspirația (divină sau nu) să îi curgă prin toți porii și să îi dicteze din interior ce să aștearnă pe foaie, adică, mai pe scurt, la noi actul de a scrie este perceput ca pe ceva exotic, ca să zic așa.

La ei, la ceilalți, inclusiv scrisul de roman are niște reguli, sau, mă rog, hai să nu le zic reguli, ci recomandări. În care ți se spune cum trebuie să construiești subiectul, cum să îți faci personajele, ba chiar și cum să folosești punctele de suspensie. Adică, pentru noi, românii exotici și spirituali, parcă stilul ăsta de a învăța să scrii romane scoate toată poezia din actul de creație, ce mama dracului…

Sigur că, văzut așa de la distanță, noi, românii, suntem adevărații scriitori, pătrunși de importanța misiunii de a scrie și așteptând iluminarea internă relevată ontologic, nu ceilalți, americanii spre exemplu, care se ocupă cu trucuri de astea lumești și transformă purul act al creației într-o știință.

Numai că, vedeți voi, noi, românii artiști, nu am mai dat în domeniul literar de nu știu când ceva care să rupă gura târgului, în vreme ce ceilalți rulează fin. Sigur, e vorba de marketing și de bani investiți and shit. Așa este, aveți dreptate. Și totuși…

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

3 thoughts on “Cum se scrie un best-seller? La noi și la ei”

  1. Pingback: Media « Monica Ramirez

  2. Pingback: Recenzii Cum se scrie un best-seller – Tehnica americană pentru a transforma o idee într-un roman de succes « Monica Ramirez

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)