Dacă sunteți așa deștepți, ia săriți voi cu un slogan mai bun

Later edit: Nu mă pot abţine să nu intromisionez aici o aiuritoare propunere de imn-brand de ţără a lui Fănel. E ceva absolut oripilanto-genuin…

Băi, puteți să ziceți ce vreți, dar mie sloganul ăsta cu The Carpathian Garden nu mi se pare cel mai imbecil din lume. Nu detaliez, căci nu vreau să mă arăt mai deștept decât e cazul :D Evident, însă, că un simplu slogan pălește subit în fața cretinității imperiale a întregului context în care, vai mama lui, a apărut pe piață.

Bun, dar făcând abstracție de acest scandal de un ridicol fulminant al furăciunii frunzei, făcând abstracție de șmenurile comunicaționale ale Elenei Udrea, făcând abstracție de faptul că, la urma urmei, suntem poporul care știe de toate și face nimic, vă întreb sincer și deschis la sugestii:

Ce slogan ați propune voi pentru România? Și vă rog fiți serioși când răspundeți, ce frunza mamii ei de izotip… :D

Puteți prelua chestiunea în cauza ca pe o leapșă. Cu titlul ”Sloganul meu pentru România este…”. Dracu știe dacă printre voi nu e viitorul sloganist al spațiului carpato-danubiano-pontic :D

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

39 thoughts on “Dacă sunteți așa deștepți, ia săriți voi cu un slogan mai bun”

  1. Da si tu un brief ca lumea, fa ocercetare telefonica, stabileste niste valori ale produsului, spune ce crezi ca trebuie vandut turistilor. Dracu’ stie daca printre tine nu e viitoarea agentie de brand a tarii…

  2. Cel cu „Simply surprising” era foarte potrivit, era bun de glume. Găseai o pensiune frumoasă în munți, simply surprising. Un crater cât șoseaua în drumul spre pensiune, simply surprising. :) Îți cere unul ștampilă pe timbru, simply surprising. :)

    Dar una peste alta și ăsta e OK, numai că nu la brand e problema noastră.

    Și hai să fim cinstiți: madama Udrea are banii ăia de la UE care pot merge exclusiv pe promovare, nu-i poate „deturna” spre infrastructură. E în situația în care trebuie să promoveze nimic. În aceste condiții singurul lucru bun pe care îl poate face este să cheltuie cea mai mare parte din bani cu firme românești.

  3. Hai s-o luam cu inceputul…
    1. un brand nu inseamna nici desenul, nici sloganul, asadar toti „specialistii” care emit pareri bazate doar pe frunza furata sunt, bland spus, p’afaristi
    2. pentru un proces critic corect, am citit prezentarea strategiei din spatele desenului, care este de fapt partea iceberg-ului de sub apa; din pacate si aceasta prezentare este subtire, plina de generalitati si teorie
    3. inainte de a propune o alternativa, trebuie luat in calcul contextul:
    a. plasarea Romaniei in Europa Centrala si de Est (=competitia directa)
    b. care este leaderul destinatiilor turistice din zona, care este challenger-ul
    c. ce strategie isi poate permite (da, isi poate permite, din toate punctele de vedere) Romania – de flancare sau de guerrilla, pentru ca deocamdata, din pozitia detinuta nu isi permite altceva
    d. care sunt pozitionarile tuturor competitorilor directi
    e. care este strategia de diferentiere relevanta (catre cine ne adresam + mesaj)
    4. strategia de diferentiere, ulterior, trebuie tradusa in toti cei 4P: produsul turistic, strategia de pret, strategia de promovare si distributie a serviciilor turistice
    5. ca o parte a strategiei de promovare, putem vorbi despre slogan, logo, campanie de promovare etc

    Asadar, cred ca „shooting slogans” fara pasii anteriori bine stabiliti mi se pare „vanare de vant”…

  4. Sincer, mie toată treaba mi se părea realizată ca la carte dacă în loc de Carpathian Garden alegeau „Old Country, new emotions”.

    Era între variantele care au rămas pe-afară. Dar mi se pare extrem de tare.

  5. offtopic: Corect romanii sunt cei mai buni in strategii de branding, daia ii lasa pe spanioli sa ne faca creatia, hahahahahaah

    In exercitii de genu asta altii spun don’t fight the scenario, just play it.

  6. Problema nu e numai de cum sună, la ureche. Trebuie, de exemplu, să satisfacă nişte criterii de impact şi „grădina carpatină” nu spune nimic.

  7. Nu sloganul e problema. Degeaba ai cea mai tare reclama daca produsul e de cacao. Putem sa ne punem si beculete in cur si degeaba. Pana nu se fac statiuni decente la niste standarde macar ca in Bulgaria totul e degeaba.

  8. Am tot incercat cu sloganuri atractive sa atragem turisti straini in tara, dar fara prea mare succes, pentru ca nu a fost atins fondul problemei. Inainte de a-ti promova turismul, creeaza si niste conditii minime, gen drumuri mai bune, servicii mai bune.
    Mie mi-a placut povestea asta cu sloganul si cu logoul, am invatat lucruri noi.
    Apropo de slogan, se gaseau intr-adevar mai bune, iar eu as propune, mai in gluma, mai in serios, „Expect the unexpected” sau ” A land full of promise”.

  9. Pingback: Deci presedintele THR ne crede idioti « Hai ca se poate!

  10. M-o traznit cu un slogan! :)) Ma uitam la o melodie Cassa Locco sau cum s-o scrie… pe youtube si am dat la comentariii…. A scris unu ceva genial :)) „Romania e cea mai bogata tara pentru ca de 2000 de ani se fura din ea si inca mai este” :D…. de-aici sloganul e usor…. „Fura legal” sau „Invata sa furi legal”…:-p

  11. Nu sloganul e problema, ci cum stim sa ne scoatem in evidenta ceea ce avem.
    Cati dintre voi stiti ce slogan are Grecia? (daca o avea vreunul). Te duci acolo fiindca stii ca au niste mari si niste peisaje superbe, nu ca ai fi vazut vreun slogan la internet sau la televizor.
    La fel cum in Austria te duci pentru schi, in Africa te duci pentru safari, in mexic/peru te duci pentru a descoperi civilizatiile vechi, in Turcia te duci pentru all-inclusiv, in Bulgaria te duci ca e ieftin, in Thailanda e turismul erotic, etc.
    Trebuia gasit ceva care sa ne reprezinte si facut reclama intensa pe tema asta. Ce ne-ar fi putut reprezenta?:
    – Dracula (am avut parte de multa reclama pe tema asta dar n-am stiut sa profitam de ea)
    – Romania medievala – avem multe sate care sunt inca la nivelul secolului al 16-lea, fara drumuri, fara electricitate, fara canalizare, cu apa scoasa din fantana, cu spalatul hainelor in rau, cu focul facut in cuptoare mari de lut. E trist ca suntem la nivelul asta, dar daca tot suntem, am putea sa transformam asta intr-un avantaj, am putea sa atragem cu un slogan de genul „veniti si traiti asa cum se traia acum 500 de ani”.
    – Casa poporului – e una din cele mai mari cladiri ca suprafata din lume, si la fel cum exista turisti care se duc la Paris doar pentru a vedea turnul Eiffel, la fel exista turisit care ar veni in Bucuresti doar pentru a vedea casa poporului, daca i s-ar face destula publicitate.
    Eu as zice sa nu mai insistam atat de mult pe munte si pe mare, ca n-avem nici o sansa. Sunt frumosi muntii dar n-o sa fim niciodata la nivelul austriei si elvetiei nici ca facilitati, nici ca peisaje, la fel cum la mare n-o sa fim niciodata la nivelul greciei.

  12. Saptamana trecuta erau atat de multi straini in drum spre vf. Moldoveanu, ca pana si putinii drumeti romani te salutau in limba engleza:) Dar…ii pasa cuiva de ei?Stau la cort, mananca conserve si pe munte nu prea le putem lua banii. „The Carpathian Garden” e un slogan care i-ar face sa rada fix pe acei turisti straini care ne viziteaza muntii.

  13. România nu are nevoie de nici un slogan. Înainte de toate, să-şi rezolve problema infrastructurii feroviare şi rutiere, a calităţii serviciilor, a lucrărilor publice şi a amenajării litoralului, şi de-abia după aia mai vorbim.

    Un slogan nu poate schimba realitatea. Asta trebuia spus, şi atât. Dacă eu scriu pe un Trabant cel mai genial slogan din lume, el nu se va transforma nici în Audi, nici în BMW, şi nici în Toyota. Nici măcar în Kia, Hyunday, Ssang-yong.

  14. Sloganul trebuie sa se refere la realitatile romanesti. De exemplu la femeile din Romania, ar putea sa se refere acest slogan … Ele fac parte din frumusetile patriei. Si atunci sa vedeti cum vin turistii, ca mustele! „Explore the romanians womans” ar putea fi un slogan bun, ca si-asa o gramada de romance se lasa explorate de turci, italieni si alte neamuri. :)

  15. Chinezule daca te-ai plima prin tara si ai vedea birturile cand bate cucu de 7 si 15 dimineata care gem de populatie dornica sa-si bea „cafeaua”(50 de coniac „Dorel” si-o bere Neumarkt) ai vedea ca melodia asta este fix pliata pe filonul poporului roman.

    Asculta orice melodie de muzica populara romaneasca, nu exista una care sa nu aiba o aluzie la alcolizare si sex, sex asa mai cu de dupa perdea….asta e romanu’: un alcoolist full-time care are senzatia ca stie totul despre sex :))) si care presteaza part-time filosofia realitatii :))

    Frunza lui Udrea ne deranjeaza ca a lu’ Udrea, daca nu era a lu’ Udrea nu ne deranja. Suntem ipocriti pentru ca nu mai avem bani de ajuns de bautura :))))

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)